تقویت زبان مادری بر آموزش زبانهای دیگر ارجحیت دارد. بهترین فرصت برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897987

صفر گفت: یادگیری چند زبان مشکلی ندارد و بسیار خوب است، اما قبل از هر چیز باید زبان و فرهنگ خود را در نظر بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد ادبیات فارسی صفر در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی بیان کرد: فردوسی در شاهنامه خود بیتی دارد که به تعلیم و تربیت کودکان اشاره دارد و این یکی از نمونه های بی شمار تأکید بر تربیت کودکان در آثار بزرگان ادب است.


وی گسترش فضای مجازی و کم توجهی برخی افراد به ادبیات را دلیلی بر اهمیت و ضرورت آموزش و تربیت فرزندان توسط والدین و از سنین پایین عنوان کرد و تصریح کرد: ادبیات باید در مرحله دوم و بعد از یادگیری زبان. پس ابتدا باید زبان خود را تقویت کرد و به زبان خود ایمان داشت.


صفر ادامه داد: در گام بعدی پس از آموزش زبان به شیوه صحیح باید فرهنگ را منتقل کرد که متاسفانه به دلیل تغییرات جدی جهانی و نبود مشکلات فراوان، والدین به سمت زبان یا فرهنگ دیگری سوق داده می شوند.


وی با اشاره به اینکه یادگیری چند زبان بد نیست و خیلی خوب نیست، تاکید کرد: اول از همه باید زبان و فرهنگ خودمان را در نظر بگیریم.


این استاد ادبیات فارسی به آثار ادبی و فرهنگی کشور برای تقویت زبان به عنوان بهترین راه برای یادگیری زبان مادری در بالاترین سطح اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شیوه آموزش فرهنگ و ادب به کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است که برخی از آنها نظری که کودکان را راهنمایی می کند با منابع اولیه آشنا شوید.


صفر یادآور شد: اما برخی تصور می کنند که نباید از منابع اصیل برای آموزش کودکان استفاده کرد بلکه باید با استفاده از جلوه های زبان کودکانه با این آثار آشنا شوند و به این ترتیب به کودکان ادبیات فارسی و دوران کودکی آموزش داده شود. او اجازه نداد آموزه های نادرست و الگوهای نادرست راه نادرست را پیش روی فرزندان این زمین قرار دهد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید