تخت روانچی: علاوه بر شش زبان رسمی، اطلاعات سازمان ملل باید به زبان های دیگر از جمله فارسی منتشر شود.

تخت روانچی: علاوه بر شش زبان رسمی، اطلاعات سازمان ملل باید به زبان های دیگر از جمله فارسی منتشر شود.

رونو : مجید تهت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران گفت: فضا، میراث و دارایی مشترک همه بشر است و باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز و به نفع نسل امروز و آینده همه مردم کاوش و استفاده شود.

مجید تهته روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در کمیته ویژه سازمان ملل در امور سیاسی و استعمار زدایی روز چهارشنبه 6 مهر 1390 افزود: اعلامیه جهانی تاکید دارد که فضای ماورایی میراث و دارایی مشترک برای تمام بشریت و باید آن را منحصراً برای اهداف صلح آمیز و به نفع نسل های کنونی و آینده همه مردم مطالعه و استفاده کرد.

وی افزود: علاوه بر این، این سرزمین بر اساس برابری و با رعایت کامل اصل عدم مالکیت بخشی از آن برای اکتشاف، استفاده و دسترسی همه طرفین آزاد خواهد بود. ترویج همکاری های بدون تبعیض در فعالیت های فرازمینی و همچنین عدم مداخله در فعالیت های دولت ها در اکتشاف و استفاده از فضا برای مقاصد صلح آمیز نیز باید کاملا رعایت شود.

تخت روانچی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نقش و جایگاه کمیته علمی سازمان ملل متحد در مورد تاثیر تشعشعات هسته ای (UNSCEAR) اهمیت زیادی قائل است. ما معتقدیم که همه کشورهای عضو سازمان ملل باید متعهد به همکاری با او باشند.

سفیر ایران و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: از سوی دیگر کمیته باید بتواند از کمک و دانش همه طرف ها به هر نحو ممکن از جمله مشارکت در کار کمیته بهره مند شود. “

تخت روانچی گفت: در این راستا از توصیه کمیته تاثیر تشعشعات هسته ای به مجمع مبنی بر اینکه چهار کشور ناظر معیارهای علمی لازم را برای عضویت کامل در این کمیته رعایت کرده اند، استقبال می کنیم.

وی گفت: از اعضای ناظر فعلی که از سه منطقه جغرافیایی مختلف هستند انتظار داریم در کار کمیسیون با بهترین دانشمندان منطقه خود را به عنوان اعضای کلیدی معرفی کنند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: ما به خدمات مین گذاری سازمان ملل متحد (UNMAS) به دلیل نقش مهمش در کمک به کشورهای آسیب دیده از مین های زمینی و مواد منفجره بقایای جنگ در سراسر جهان تبریک می گوییم.

تخت روانچی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری که بیشترین مین‌ها و مواد منفجره را در جهان دارد، با اقدامات قهری غیرقانونی و مضر یک‌جانبه مواجه است که تلاش‌ها برای انجام موفقیت‌آمیز عملیات مین‌زدایی را با مشکل جدی مواجه می‌کند. این اقدامات مانع از دسترسی ایران به تجهیزات مین زدایی، فناوری و منابع مالی شده است که بر جمعیت غیرنظامی محلی تأثیر می گذارد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: بنابراین ما خواستار رفع کامل و فوری همه این محدودیت‌ها هستیم تا کشورهای هدف از جمله ایران بتوانند به طور موثر از غیرنظامیان خود در برابر خطرات روزانه ناشی از مین‌های ضدنفر و بقایای مواد منفجره جنگ محافظت کنند. “دردن.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: از آژانس های ذیربط سازمان ملل به ویژه UNMAS می خواهیم به کمک های خود به کشورهای مربوطه ادامه داده و دسترسی کامل آنها به تجهیزات را تسهیل کنند.

وی بار دیگر بر لزوم حمایت از مأموریت «کمیسیون ویژه بررسی تأثیر رژیم اسرائیل بر حقوق بشر فلسطین و دیگر اراضی اشغالی عربی» به منظور افزایش آگاهی از فعالیت های غیرقانونی این رژیم و بسیج اقدامات بین المللی تاکید کرد. ما تاکید می کنیم که ما به پایان دادن به نقض حقوق اساسی مردم فلسطین کمک می کنیم.

ته روانچی گفت: «مسئله فلسطین چالش برانگیزترین نگرانی بین المللی در نزدیک به هفت دهه گذشته است. سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی، غیرانسانی و توسعه‌طلبانه رژیم اسرائیل که همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد، علاوه بر سلب حقوق اساسی فلسطینیان، به وخامت اوضاع معیشتی مردم فلسطین نیز منجر شده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: حمایت کامل و بی دریغ خود را از ملت فلسطین در مقاومت مشروع در برابر اشغالگری و اعمال حقوق مسلم آنها در تعیین سرنوشت خود از جمله ایجاد یک کشور مستقل اعلام می کنم. دولت فلسطین.” مرکز سنت قدس.

وی گفت: ما جولان را بخشی جدایی ناپذیر از سوریه می دانیم. ایران بر تمامی سیاست‌های تبعیض‌آمیز و غیرقانونی علیه مردم سوریه، حضور پایگاه‌های نظامی اسرائیل در داخل و اطراف سوریه و استقرار و توسعه آن در آنجا، برخلاف قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌های مرتبط سازمان ملل، تاکید می‌کند. چهارم ژنو است.

تخت روانچی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعنامه 1514 سازمان ملل در خصوص اعطای استقلال و استعمار زدایی به کشورها، بر حق تعیین سرنوشت مردم در بیابان تاکید دارد. ما حمایت خود را از مذاکرات جاری با هدف دستیابی به یک راه حل سیاسی عادلانه، پایدار و قابل قبول دوجانبه که سرنوشت مردم صحرای غربی را تعیین می کند، ابراز می کنیم. ما بر اهمیت تعهد طرفین برای ادامه این روند در چارچوب مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل، بدون پیش شرط و با حسن نیت، مطابق با اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می کنیم.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: هیئت من اهمیت کمیته اطلاعاتی را به عنوان یک نهاد سیاسی کلیدی بین دولتی در ارائه راهنمایی در مورد سیاست های ارتباطی سازمان ملل متحد و اطلاعات عمومی و همچنین اهمیت کار و عملکرد این وزارتخانه درک می کند. ارتباطات جهانی (DGC).

وی افزود: “هیات من از پوشش بحران کووید-19 توسط این وزارتخانه استقبال می کند و از آن می خواهد که به افزایش آگاهی و انتشار اطلاعات در مورد تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر توانایی طرف های آسیب دیده برای مقابله موثر با این وزارتخانه ادامه دهد. همه گیری تاج و تخت.

تخت روانچی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هیئت ایرانی ضمن حمایت از چندزبانگی که به تحقق اهداف سازمان ملل متحد در بند 1 منشور ملل متحد کمک می کند، معتقد است علاوه بر شش زبان رسمی سازمان ملل، اطلاعات باید به زبان های دیگر از جمله فارسی منتشر شود که ده ها میلیون نفر به آن صحبت می کنند و به عنوان ریشه یک فرهنگ و تمدن بزرگ شناخته می شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر اهمیت عملیات حفظ صلح سازمان ملل برای حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید دارد. ایران یکی از کشورهایی بود که اعلامیه مشترک سازمان ملل در مورد اقدام حفظ صلح را تصویب کرد و انتظار دارد این نقشه راه بلندپروازانه با نتایج عملی قوی دنبال شود.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: ما معتقدیم رعایت اهداف و اصول حفظ صلح بسیار مهم است. رضایت طرفین برای عدم توسل به زور جز در دفاع از خود و بی طرفی. ما قاطعانه معتقدیم که اصول برابری حاکمیت، استقلال سیاسی، تمامیت ارضی همه دولت‌ها و عدم مداخله در اموری که اساساً در صلاحیت آنهاست باید رعایت شود.

تخت روانچی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر تعهد و حمایت قاطع خود از عملیات حافظ صلح سازمان ملل به عنوان یکی از فعالیت های کلیدی این سازمان، آمادگی دارد با استقرار نیروها، در عملیات حفظ صلح مشارکت لجستیکی و نظامی داشته باشد. ناظران نظامی.”، پلیس و غیرنظامیان در حال افزایش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید