دو دیدگاه یاسر هاشمی درباره اظهارات امیرعبداللهیان: برخلاف تصور، «دیپلماسی» بر «میدان» ارجحیت دارد.

دو دیدگاه یاسر هاشمی درباره اظهارات امیرعبداللهیان: برخلاف تصور، «دیپلماسی» بر «میدان» ارجحیت دارد.

برخلاف نظر عموم و مالوف، «دیپلماسی» بر «میدان» ترجیح داده می شود. این موضوع محل مناقشه بسیاری از شبه انقلابیون در گذشته به ویژه در دولت قبل بود. در دولت قبل و به ویژه پس از افشای مشکوک ضبط صوتی آقای ظریف، بارها تاکید می کردند که این «میدان» تعیین کننده است نه «دیپلماسی». اما اکنون به نظر می رسد که آقای عبداللهیان روی نظریه یاران خود خط و نشان کشیده است.

یاسر هاشمی رفسنجانی در یادداشت کوتاهی که در اختیار الکت قرار داد به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر «تغییر نشست خبری وزیر خارجه عربستان» واکنش نشان داد.

در این یادداشت آمده است:

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در پاسخ به جنجال اخیر درباره علت تغییر محل برگزاری نشست خبری وزیر امور خارجه عربستان گفت: تلاش برای اتحاد و برادری امت اسلامی و مردم مظلوم و آگاه. منطقه همان نقشه ای بود که شهید دلها حاج قاسم سلیمانی قهرمان بزرگ مبارزه با صهیونیسم و ​​تروریسم 30 سال برای تحقق آن نخوابید!

من کاری به آنچه پشت پرده تاریخ اخیر است ندارم. اما این گفته آقای عبدالخیان دو برداشت متفاوت در ذهن ایجاد می کند.

اولاً، برخلاف نظر عموم و مالوف، «دیپلماسی» بر «میدان» ترجیح داده شده است. این موضوع محل مناقشه بسیاری از شبه انقلابیون در گذشته به ویژه در دولت قبل بود. در دولت قبل و به ویژه پس از افشای مشکوک ضبط صوتی آقای ظریف، بارها تاکید می کردند که این «میدان» تعیین کننده است نه «دیپلماسی». اما اکنون به نظر می رسد که آقای عبداللهیان روی نظریه یاران خود خط و نشان کشیده است.

نکته دوم اینکه سخنان وزیر امور خارجه تکذیب ادعای سخنگوی وی است. دقایقی پس از جنجال اخیر، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «تغییر نشست وزرای خارجه ایران و عربستان یک مشکل فنی بود» اما توییت اخیر امیرعبداللهیان تأیید غیرمستقیم اختلاف نظر بر سر این موضوع بود. عکس سردار سلیمانی روی دیوار در نشست خبری آیا آقای عبدالخیان هم مانند بسیاری از ناظران سیاسی ادعای سخنگوی خود را دروغ می داند؟به نظر من بله!

دیدگاهتان را بنویسید