محسن هاشمی: اینکه بگوییم الگوی مطلوب توسعه آیت الله هاشمی دور از دیدگاه امام و رهبری است، درست نیست.

محسن هاشمی: اینکه بگوییم الگوی مطلوب توسعه آیت الله هاشمی دور از دیدگاه امام و رهبری است، درست نیست.

روز جدید : محسن هاشمی رفسنجانی به جماران گفت: اینکه می گویند «آیت الله هاشمی رفسنجانی رسیدگی به مستضعفان و محرومان را در اولویت قرار نداده است» سخنی نادرست است. او بیشترین توجه را به محرومان داشت و دولتش لایحه ای برای مبارزه با فقر تدوین و تصویب کرد که بالاترین نرخ فقرزدایی در دولت ساختمان بود. محرومیتی که در این دولت رخ داده در تاریخ ایران بی سابقه است.

وی اخیرا در گفت و گو با سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سابق قرارگاه ثارولا به بیان و انتقاد از افکار و عملکرد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

او گفت: «پس از پایان جنگ و پذیرش قطعنامه، آقای هاشمی در نماز جمعه و مصاحبه مردم را به زندگی سکولار دعوت کرد. برای خانواده های شهدا، ایثارگران و آنهایی که با سخنان امام به صحنه آمدند و حالا حضرت آقا رهبر شدند، برای ما سخت بود که این لباس ها را دربیاوریم و به فکر پیشرفت و توسعه کشور باشیم و باید بگوییم اعتراضات بیشتری در این دره بود.

ایده او این بود که جمهوری اسلامی شبیه آلمان و ژاپن ایجاد کند تا فقط به فکر دنیای مردم باشیم. من اگر خمینی و خود حضرت آقا را دارم که رهبری شده بودند، نظر ایشان رسیدگی به مظلوم بود. ما نگفتیم زیرساخت ها ساخته نشود. مردم هرگز این را نگفته اند. «مردم گفته اند که امام و رهبری این را نمی خواهند.

در همین راستا خبرنگار جماران با محسن هاشمی رفسنجانی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس سابق شورای شهر تهران گفت وگو کرد تا از دیدگاه وی در این خصوص مطلع شود.

وی با توجه به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی می خواست ایران را الگوی توسعه برای آلمان و ژاپن قرار دهد و این نگاه و الگوی توسعه با مواضع امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همخوانی ندارد، گفت: نشریات مختلفی منتشر شده و ایشان منتشر می شوند. در سخنان، گفتارها و نوشته های خود به این موضوع پرداخته و الگوی مطلوب توسعه خود را که در برنامه پنج ساله اول توسعه جمهوری اسلامی مصوب سال 1346 به تصویب دولت رسید، تبیین می کند. موسوی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی در دولت سازندگی تهیه و اجرا شد. همچنین در برنامه دوم توسعه که توسط دولت سازندگی تهیه شد و اصلاحات انجام شده در این دولت و دولت، الگوی مطلوب توسعه آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ایران و جمهوری اسلامی قانون شد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در سال 1383 سیاست های کلان توسعه ای کشور در چارچوب چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی به تصویب شورای عالی کفایت به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی رسید و با تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی ابلاغ شد. رهبری.” ایران اسلامی.

هیچ تفاوت اساسی بین دیدگاه آیت الله هاشمی و امام خمینی (ره) و رهبری وجود ندارد

محسن هاشمی یادآور شد: اینکه بگوییم الگوی توسعه مطلوب آیت الله هاشمی رفسنجانی دور از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبری است، درست نیست، چرا که اولین برنامه توسعه جمهوری اسلامی در زمان امام خمینی (ره) تصویب و قانونی شد. و تحت نظارت ایشان و برنامه دوم توسعه. دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی و امام خمینی.

آیت الله هاشمی رفاه را حق طبیعی مردم ایران می داند

یکی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی نیز به جماران گفت: اما محتوای الگوی توسعه آیت الله هاشمی رفسنجانی می تواند بر اساس بحث کارشناسی، تحلیل و نقد باشد. همانطور که بارها در سخنرانی ها، نوشته ها و گفتگوهای خود اعلام کرده است، برای رفاه و معیشت بدون مشکل و اختلال در زندگی مردم تلاش می کند و دوست داشتن مردم کشورهای پیشرفته، حداقل امکانات و منابع را حق اساسی و طبیعی مردم ایران می داند. آنها به مسکن، مراقبت های بهداشتی، آموزشی و امنیتی و همچنین خدمات فرهنگی و اجتماعی دسترسی دارند تا بتوانند بدون دغدغه به امور معنوی و معنوی متعالی دینی و انسانی خود بپردازند.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: لازمه چنین شرایطی این است که کشور در دوره توسعه سریع، در دوره سازندگی، در دوره رونق اقتصادی برای تامین منابع لازم برای اشتغال، صادرات غیرنفتی، کاهش قرار گیرد. وابستگی کشور به واردات و تامین سرمایه، فناوری و تولید علمی.

وی با استناد به برخی آمارها می گوید: «بنابراین آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران هشت ساله دولت سازندگی علیرغم خسارات هنگفت جنگ و همچنین پایین بودن قیمت نفت و درآمدهای ناچیز نفتی در دوران سازندگی، توانستند زمینه ساز این امر شوند. توسعه پایدار و توسعه سریع «در دوره اصلاحات نیز همین روند با تیم اقتصادی آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه یافت و همانطور که در آمارهای رسمی کشور نیز آمده است: ایران در دوره ۱۶ ساله سازندگی و اصلاحات دوره ای مستمر را سپری کرد. ما موفق شدیم سطح زندگی، استاندارد صنعتی، استاندارد تولید را در کشور ارتقا دهیم، تورم که لازمه یک اقتصاد سالم و باثبات است و اگر این مورد روندی که شانزده سال به طول انجامید، در سال 84 متوقف نمی شد، البته امروز به اهدافی که در سند چشم انداز 20 ساله و بعد از آن دست یافته بودیم، رسیدیم، زیرا درآمدهای نفتی طی شانزده سال آینده افزایش چشمگیری پیدا کرد و در واقع چندین بار اتفاق افتاد. به طور متوسط ​​بیشتر از سال های دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دولت سازندگی.

لایحه مبارزه با فقر در دولت آیت الله هاشمی تدوین شده است

محسن هاشمی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با جماران گفت: اینکه گفته می شود «آیت الله هاشمی رفسنجانی رسیدگی به مستضعفان و محرومان را در اولویت قرار نداده است» نیز سخنی نادرست است. او بیشترین توجه را به محرومان داشت و دولتش لایحه ای برای مبارزه با فقر تدوین و تصویب کرد که بالاترین نرخ فقرزدایی در دولت ساختمان بود.

محرومیت در دولت سازندگی در تاریخ ایران بی سابقه است

وی تاکید کرد: محرومیتی که در این دولت انجام شده در تاریخ ایران بی سابقه است، ورود خدمات اولیه از جمله آب، برق، گاز، بهداشت و آموزش در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق فقیرنشین دستاوردی بی نظیر و حتی در ابعادی مانند واکسیناسیون. و بهداشت عمومی ایران با تایید سازمان ملل توانسته است رتبه اول جهان را به خود اختصاص دهد.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: در حوزه آموزش و پرورش، نهضت مدرسه سازی جهشی بی نظیر داشته است. ما در ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری و فقر بسیار موفق بوده ایم و این چیزی نیست که از حافظه تاریخی مردم پاک شود. کارخانه هایی که در مناطق فقیرتر و کمتر توسعه یافته کشور ساخته می شود و مردم از آثار و خدمات آن بهره مند می شوند.

محسن هاشمی یادآور شد: البته بین دیدگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های جریان‌های تندرو چه در دهه اول انقلاب و چه در دهه‌های بعد تفاوت وجود دارد که معتقد بودند باید باید. آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های انقلاب را تعریف نکنیم، برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنیم معیشت و بحران‌های مردم را مختل کنیم و مردم نتوانند حداقل زندگی داشته باشند و دچار اضطراب روحی شوند.

وی معتقد بود بین توانمندی های جمهوری اسلامی و معیشت مردم ایران برای اهداف ایدئولوژیک و انقلابی نباید دوگانگی وجود داشته باشد.

وی گفت: بر این اساس نظریه و دکترین ام القری را وارد سیاست خارجی کرد و برای اینکه اقتصاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی بهتری داشته باشیم، این در ارزش ها، اهداف است. و اهداف، آرمان های انقلاب و اسلام است و نباید بین توانمندی های جمهوری اسلامی و معیشت مردم ایران برای اهداف ایدئولوژیک و انقلابی دوگانگی وجود داشته باشد.

جنبش های افراطی همچنان نگران محبوبیت آیت الله هاشمی هستند

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه جریان تندرو و دلواپس چه در دهه های اول انقلاب و چه در سال های اخیر به دنبال تخریب چهره آیت الله هاشمی رفسنجانی و تحریف آن بودند، اما این تخریب ها عمدتاً منجر به بزرگتر شدن آن شد. سودمندی و محبوبیت؛ «همچون انتخابات خبرگان که آخرین انتخاب در زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، با رأی بی‌سابقه مردم مواجه شد و اخراج بی‌سابقه ایشان از مردم تهران نیز اوج را نشان داد. محبوبیت او، تخریب فعلی نشان می دهد که آنها هستند.

این فعال سیاسی در آخرین بخش از این گفت و گو به جماران گفت: n تخریب هاشمی: بله، این تبلیغات آنهاست و محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

آیت الله هاشمی بین ابعاد رونق و توسعه اقتصادی و توان دفاعی تضادی ندیدند.

محسن هاشمی گفت: البته وی هیچ تناقضی بین ابعاد رونق و توسعه اقتصادی با توان دفاعی با دستاوردهای فرهنگی و رشد علمی و فرهنگی جامعه نمی بیند و خواهان دستیابی کشور به رشد پایدار همراه با عدالت و تعادل در همه ابعاد ایران است. مقتدر شدن، مقتدر شدن و سربلند شدن هدفی نیست که با ارزش ها و آرمان های انقلاب مشروطه، دیدگاه امام و رهبری و موازین اسلامی، زاویه و مغایرتی داشته باشد و از جمله در آموزه های اسلامی تأکید شده است که « نه معیشت برای لا قیامت» یعنی زندگی زندگی مردم تأمین نمی شود، ماورای آنها تأمین نمی شود و جامعه برای خروج از بحران و بی نظمی در امور خود باید به سمت تعادل، به سمت تعادل، به سمت اعتدال حرکت کند.

وی افزود: امیدواریم با اراده و همت مردم و توجه مسئولان به مبانی انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی کشور از شرایط سخت کنونی خارج شود و بتواند ایجاد یک زندگی آرام و بی دغدغه.»

دیدگاهتان را بنویسید