ارزیابی محسن هاشمی از کارنامه یک ساله زاکانی: شهرداری با اینکه متخصصان توانمندی دارد اما کار شهرداری فقط وعده و عمل بدون برنامه است.

ارزیابی محسن هاشمی از کارنامه یک ساله زاکانی: شهرداری با اینکه متخصصان توانمندی دارد اما کار شهرداری فقط وعده و عمل بدون برنامه است.

روز جدید محسن هاشمی رئیس سابق شورای شهر تهران در روزنامه شرق نوشت: شهرداری تهران متخصصانی دارد که از بهترین کارشناسان شهری و در نتیجه کارشناسان و سرمایه های علمی و اجرایی شهر هستند که سرمایه ای برای شهر تهران و البته از اجرای برنامه ها استفاده نشود. ، به فراموشی سپرده شود و با خرد جمعی و برنامه محور و تعامل نزدیک با شورای شهر و پرهیز از بی قانونی و برنامه ریزی و توجه ویژه به حقوق شهروندی و ایجاد شفافیت در شهرداری و تصمیم گیری با خونسردی و خارج از هیاهو و به صورت کامل. آرامش با در نظر گرفتن هزینه ها و منفعت و توجه به فرد، محیط، شادی، سلامت و فرهنگ معطوف شود.

وعده ها و عملکرد یک ساله دولت شهر تهران نشان از بی توجهی به برنامه پنج ساله مصوب شورای پنجم و کارشناسان دارد و بیشتر وعده های کلان در سطح کشور و دولت بوده است. به عنوان مثال حل آسیب های اجتماعی و به ویژه معتادان متجاهر، تولید انبوه مسکن و تکمیل سیستم راه آهن انبوه پنج ساله تهران با 10 میلیون سفر و حتی احداث ایستگاه مترو برای زندان فشافویه در 30 کیلومتری کهریزک و مترو پرند در 50 کیلومتری. تهران و غیره .ن. نمونه هایی از وعده ها هستند

حداقل در تجربه من در بخش راه آهن انبوه (مترو)، یک آسانسور برجسته نشان دهنده عدم موفقیت است. کارشناسان به تولید مسکن و حل معضل معتادان خوشبین نیستند. زیرا با توجه به وضعیت مالی شهرداری بعید است به موفقیت بزرگی دست یابند. تا زمانی که تولید انبوه معتادان ادامه داشته باشد مشکل اعتیاد با جمع آوری آنها حل نمی شود و باید کاری کنیم که معتادان جدید ایجاد نشوند و پس از پاکسازی و پلیس و روش های کمپ به جامعه برگردند. کار نکن. البته وعده های دیگری نیز باعث طولانی شدن این نامه می شود که انشاءالله به موقع به آن ها خواهیم پرداخت.

در خاتمه تاکید می کنم راهی جز بازگشت به برنامه محوری یعنی برنامه های مصوب و استفاده از کارشناسان و متخصصان شهری نداریم. اجرای دقیق برنامه ها و نظارت نباید فراموش شود و روی کاغذ بماند.

دیدگاهتان را بنویسید