نامه محسن هاشمی به مدیرعامل صداوسیما: هدف از ادامه تخریب ناجوانمردانه آیت الله هاشمی رفسنجانی چیست؟

نامه محسن هاشمی به مدیرعامل صداوسیما: هدف از ادامه تخریب ناجوانمردانه آیت الله هاشمی رفسنجانی چیست؟

روز جدید : خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی انتظار تقدس و تبلیغ و حتی سکوت نسبت به این شخصیت بی بدیل انقلاب را ندارند بلکه معتقدند ایشان نیز مانند سایر انسان های بی گناه ممکن است در تصمیم گیری دچار اشتباه شده و طبیعتاً منصفانه و مستدل بوده اند. گذشته، نه توهین و تخریب، می تواند چراغ راه آینده باشد،

محسن هاشمی رفسنجانی در نامه ای به رئیس جدید سازمان صدا و سیما ضمن گلایه از ادامه معدوم شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، ضمن تقدیر از خانواده هاشمی به دلیل انتقاد منصفانه و مستدل، آمادگی پاسخگویی را اعلام کرد. به ابهامات و انتقادات برای ارائه آن.

متن این نامه به شرح زیر است:

نام خدا

جناب آقای دکتر جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام اهدا

با احترام، با آرزوی موفقیت جناب عالی در هدایت رسانه ملی، همانطور که می دانید در دهه آخر عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی، گروه ها و شخصیت های تندرو از تریبون های رسمی کشور به ویژه صدا و سیما برای تخریب ایشان استفاده کرده اند.

به گونه ای که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به احترام و گسترش توهین، تهمت و تهمت به آیت الله هاشمی هشدار داده اند که نمونه ای از آن در خطبه ای تاریخی در خرداد 1388 به مردم اعلام شد.

اما درخواست رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر فرصت قانونی برای پاسخگویی به اتهامات وارده تا آخرین روز حیات ایشان جوابی نگرفت و متأسفانه پس از گذشت پنج سال از فوت ایشان، این روند توهین و تخریب توسط تندروها ادامه یافت. تریبون های کشور از جمله صداوسیما.

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتظاری برای تقدیس، تبلیغ و یا حتی سکوت در مورد این شخصیت بی‌نظیر انقلاب ندارند، بلکه معتقدند ایشان نیز مانند سایر انسان‌های بی‌گناه ممکن است در تصمیم‌گیری اشتباه کرده و طبیعتاً نقد منصفانه و مستدل داشته باشند. گذشته می تواند چراغ راه آینده باشد. اما انتقاد سازنده با توهین و تهمت و تخریب متفاوت است.

متأسفانه در ابتدای دوره شما این روند در برخی از برنامه های رسانه ملی تداوم داشت و عدم اجرای برنامه توسط مجری اصلاح نشد.

افکار عمومی دلیل ادامه معدوم شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی را با وجود گذشت پنج سال از رحلت ایشان درک نمی کنند و می پرسند: اگر تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهانه حمایت ایشان از دولت قبل صورت می گرفت. آیا موج کنونی معدوم سازی، تصمیم و کار دولت جدید در آستانه مذاکرات حساس خارجی مختل خواهد شد؟

اکنون که رهبری صداوسیما تغییر کرده است، امیدی برای اصلاح عملکرد گذشته و بهبود عملکرد رسانه ملی در افکار عمومی ایجاد شده است که به چند صدایی و حضور دیدگاه های مختلف در کنار هم معروف است.

بنابراین موافقان و مخالفان با تصمیمات خود می توانند با ارائه دلایل و منطق خود مخاطب را به سطحی بالاتر از تعصب سیاسی و جناحی ارتقا دهند و در این فضا آماده پاسخگویی به سوالات و انتقادات هستیم.

پیشاپیش از حسن توجه شما کمال تشکر را دارم.

با احترام مجدد

محسن هاشمی رفسنجانی

7 نوامبر 1400

دیدگاهتان را بنویسید