چرا برخی رژیم را متهم به کشتن و حذف فیزیکی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرده اند؟

چرا برخی رژیم را متهم به کشتن و حذف فیزیکی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرده اند؟

روز جدید علت مرگ ایست قلبی بوده است اما اینکه دقیقا چه چیزی باعث ایست قلبی شده است موضوعی است که نیاز به کالبد شکافی دارد و به دلیل شرایط خاص آن زمان کالبد شکافی انجام نشد.

در شامگاه 19 آذر 1395، بیانیه مطبوعاتی جامعه ایران شوکه کرد. رسانه ها مرگ مردی را عنوان کرده اند که بی شک یکی از تاثیرگذارترین چهره های تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی در دو دوره، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب و رئیس کلیه جلسات مجلس خبرگان رهبری در سن 82 سالگی به سکته قلبی در مجموعه استخر سعدآباد.

پنج سال از رحلت آیت الله هاشمی می گذرد و هنوز هم عده ای با شیطنت سعی می کنند در مورد مرگ هاشمی تردید سیاسی و طبیعی داشته باشند. برخی دیگر حتی تا آنجا پیش رفتند که رژیم را به کشتن و حذف فیزیکی آیت الله متهم کردند.

برخی از بدبینان حدس می زنند که چرا محافظان آیت الله در استخر کنار آیت الله نبودند. شایعاتی که محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به آن می گوید: پدرم هفته ای دو بار به استخر می رفت، استخر تنها جایی بود که نگهبانان اجازه ورود نداشتند و پشت در منتظر بودند. این بدان معناست که غیبت محافظان در استخر چیز جدیدی و بی سابقه نیست.

خانواده درخواست کالبد شکافی نکردند

اما شایعات فردای درگذشت هاشمی، شایعات دیگری را نیز مطرح کرد. صدور مجوز تشییع جنازه هاشمی یکی از همین موضوعات است. در حالی که دختر مرحوم هاشمی مدعی است حوله حاوی مواد رادیواکتیو است که پدرم را با آن به بیمارستان منتقل کردند، خبرگزاری ایسنا در گزارشی حقوقی در ۲۶ آذر ۹۵ نوشت: بستگان بدون ارائه مدارک درخواست اجازه دفن کردند. شکایت با این حال، دادستانی تهران از جمله بازپرسی که شامگاه 19 دی ماه به عنوان بازپرس ویژه قتل‌های تهران در حال انجام وظیفه بود، می‌تواند توضیحات دقیق‌تری درباره اینکه آیا در اصل با وی از سوی بیمارستان تماس گرفته است یا خیر، ارائه کند. طبق پروتکل‌های گزارش مورد موجود، بیمارستان می‌توانست مستقیماً گواهی فوت و جواز تدفین صادر کند.

محسن هاشمی رفسنجانی یک سال پس از فوت پدرش گفت: علت فوت وی ایست قلبی بوده است اما اینکه دقیقاً چه چیزی باعث ایست قلبی شده موضوعی است که نیاز به کالبد شکافی دارد و با توجه به شرایط خاص زمان کالبد شکافی انجام نشده است.»

امروز پس از گذشت 5 سال، برخی از اعضای خانواده هاشمی برخلاف آنچه قبلاً اذعان داشتند، به دلایل نامعلومی تلاش می کنند موج جدیدی از شایعات درباره کیفیت فوت پدرشان را در عرصه سیاسی کشور به راه بیندازند.

اظهارات محمد هاشمی درباره درگذشت هاشمی رفسنجانی در استخر

شایعه برخی درگیری های نظام با بازماندگان هاشمی رفسنجانی را می توان آخرین نمونه از این شایعات دانست. شایعه ای که محسن هاشمی آن را تکذیب می کند و در این باره به فارس می گوید: ایشان پس از فوت پدرم چندین بار در خانواده و خلوت در خدمت رهبر معظم انقلاب بودند و علاوه بر محبت و محبت ایشان مواردی مطرح بود که قابل طرح بود. به صورت عمومی و مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید