شرط «فاصله فیزیکی» دانش آموزان در مدارس حذف شد! / فضای فیزیکی برخی مدارس در کهگیلویه شرایط کرونری را ندارد


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820811

کلاس درس برخی از مدارس کهگیلویه کوچک است و با شروع گرمای هوا در این شهر در و پنجره ها برای تهویه مطبوع تا پایان دوره آموزشی باز است که در این صورت مسئولان باید چاره ای بیندیشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس در آخرین جلسه ستاد 1400 تاج کهگیلویه رئیس شبکه این شهرستان اگرچه در سال جدید به دلیل کمبود مشتری و تخت از وضعیت قرمز خارج خواهیم شد. و رسیدن به رنگ نارنجی یا زرد، نوید روزهای خوشی را برای شهروندان می دهد.

در هفته اول نوروز رنگ کهگیلویه به نارنجی تغییر کرد و واکسیناسیون عمومی باعث شد شهروندان در بازدید از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی غافل شوند. به زودی در هفته دوم نوروز کهگیلویه به وضعیت قرمز کرونر بازگشت.

پس از دو سال تعطیلی مدارس، 4 آوریل 1401 در بهار آغاز شد.

حالا بعد از دو سال وقفه از مدرسه چه آنلاین و چه پاره وقت اما در بهار 1401 گویا مهر فرا رسیده است.

بازگشایی مدارس در ایالت سرخ کرونا زنگ بیداری برای همه مردم و مسئولان خواهد بود چرا که مسئولان آموزش و پرورش می گویند همه مدارس باید بدون گروه بندی با ظرفیت کامل دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شوند.


57bf0e60 7583 43e5 819d d5793c6a40ad خبر خاکستری

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در جلسه ستاد تاج در این شهرستان تاکید کرد که بازگشایی نشود زیرا درصد رعایت پروتکل ها در مدارس را قابل قبول نمی دانند.

منصور تقوی مفرد گفت: با مشاهدات انجام شده اگر شخصا بتوانم مدارس را تعطیل کنم چرا که بررسی ها حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از مدارس شهرستان دهدشت است.

فرماندار سابق کهگیلویه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به همراه مدیر آموزش و پرورش دهداش، جوادیه مدیر مدرسه این شهرستان در بازدید از کریمی نژاد گفت: به دانش آموزان توصیه می شود به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا نشوند.


4f4af870 31d6 4ae7 846b e0471f63f927 خبر خاکستری

هورشیدی یکی از معلمان مدرسه می گوید فضای کلاس کوچک بود و با تقسیم دانش آموزان به دو گروه الف و ب در و پنجره ها باز شد تا کلاس تا پایان کلاس تهویه شود.

اکنون با توجه به گرمای هوا در شهر کهگیلویه طی چند روز آینده نیاز به تجهیزات برودتی افزایش می یابد و اینکه برخی فضاهای آموزشی در سطح شهر مطلوب نیست و باید فاصله اجتماعی در کلاس، تهویه مطبوع مناسب، و غیره. اما بازگشایی مدارس با ظرفیت کامل بدون گروه بندی و اینکه چگونه مدرسه ای با 300 دانش آموز می تواند با فاصله فیزیکی در زنگ مدارس پرجمعیت در دبیرستان کنار بیاید، می تواند زنگ خطری برای تاج گذاری در بین دانش آموزان در بی باشد.

امیدواریم میولان و متولیان امر با توجه به وضعیت فیزیکی مدارسی که از آن اطلاع دارند، با دقت بیشتری به فکر بازگشایی مدارس با ظرفیت کامل باشند و اکنون که مدارس در شرف بازگشایی هستند، این اتفاق خواهد افتاد. تا هم دانش آموزان ترک تحصیل نکنند و هم مدارس نقش کنترلی در کنترل تاج داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید