آموزش و پرورش شرط «فاصله فیزیکی» را از دانش آموزان حذف کرد

آموزش و پرورش این شرط را حذف کرد

در پی تصمیم ستاد ملی تاج و تخت، وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهمیت ارتقای شخصی کیفیت تدریس و آموزش و ممانعت از ادامه تحصیل دانش آموزان، دستورالعملی به ستاد مدیریت تاج کشوری مبنی بر لزوم حضور در مقاطع تحصیلی و دانشگاهی ابلاغ کرد. مطالعات دانشگاهی همچنین پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر شرایط کنونی را برای آینده کشور عزیز اسلامی برشمرد.

3 شرایط بهداشتی برای حضور دانش آموزان / حذف شرط فاصله فیزیکی

در این دستورالعمل آمده است کلیه کارکنان اداری، آموزشی و پرورشی مدارس باید طبق ابلاغیه و برنامه هفتگی در مدارس حضور داشته باشند. همچنین کلیه فعالیت های آموزشی مربیان، معلمان، معلمان و دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی و کلیه دوره ها باید به صورت حضوری (با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده صحیح از ماسک و تهویه کلاس ها) انجام شود. از ظرفیت های مجازی فقط باید در صورت لزوم به عنوان ابزار اضافی برای آموزش و آموزش استفاده شود.

با توجه به حضور و غیاب دانش آموزان، تاکید بر این نکته ضروری است که حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس طبق برنامه هفتگی الزامی است و در صورت غیبت غیرموجه طبق مقررات اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدرسه اقدام خواهد شد.

به گفته صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، «تمرکز اصلی تاج این بود که دانش‌آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس‌های درس حاضر شوند و همه دانش‌آموزان بتوانند پنج روز از آموزش‌های حضوری در مدارس استفاده کنند. هفته.” برنامه ریزی برای رعایت پروتکل ها و نحوه حضور دانش آموزان بر عهده هیئت مدیره مدرسه است.”

پیگیری آموزش عروق کرونر از طریق شبکه شاد / واکسن پیش نیاز نیست

همچنین تاکید می‌شود دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب یا دارای علائم ویروس یا بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند آموزش‌های لازم را از تخت‌خواب «شاد» ببینند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: «تمرکز این اطلاعیه این است که همه دانش‌آموزان در کلاس حضور داشته باشند، اما همچنین مقرر شده است که اگر دانش‌آموزی مبتلا به بیماری عروق کرونر یا بیماری عروق کرونر قلب باشد، دانش‌آموزی که بیماری زمینه‌ای داشته باشد از کلاس درس حذف شود». مجازی را دنبال کنید.”

اگرچه مربیان به طور مداوم واکسیناسیون را توصیه می کنند، اما از آنجایی که آموزش حضوری حق همه دانش آموزان است، هیچ شرایطی برای حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد و هیچکس نمی تواند هیچ شرطی را برای جلوگیری از حضور دانش آموزان در مدرسه اعمال کند. علاوه بر این، ستاد کرونا این وضعیت را پیش‌بینی نکرده بود.

افزایش آموزش به بهانه حضور، ممنوعیت / عدم الزام به ارائه پوشش برابر

بر اساس این ابلاغیه هرگونه انصراف از حق سرویس مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و افزایش شهریه دانش آموزان غیردولتی ممنوع بوده و نیازی به ارائه پوشش یکسان برای دانش آموزان نیست.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش های ارائه شده به مدارس غیردولتی برای آموزش الکترونیکی در نظر گرفته نشده است و در صورت درخواست آموزش تکمیلی، خانواده ها از واحدها و ادارات آموزشی عبور خواهند کرد. توصیه ما این است که دانشجویان وجه اضافی نپردازند و پیگیری جدی می کنیم. »

آسیب جدی به برنامه مهارت های دبیرستان

با این حال برخی اظهارات درباره بازگشایی مدارس متوسطه از سوی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح شد. وی معتقد است: «متاسفانه در دوره اول و دوم دبیرستان از نظر مهارت آموزی که تمرکز بسیار جدی است با آسیب جدی مواجه شدیم و همه اینها باعث شد که اگر خدا بدهد آموزش ها شخصی می شود. در تمام مدارس در روز 5 فروردین. برنامه هفتگی معلمان بسیار مشخص است و معلمان با همان برنامه در مدرسه حضور می یابند.»

افزایش قیمت خدمات مدارس وجود ندارد

وی درباره سرویس حمل و نقل دانش آموزی افزود: با توجه به اینکه در بهمن و اسفند به استثنای هفت درصد مدارسی که غیبت کامل داشتند، سایر مدارس آموزش کامل و یکپارچه داشتند و پیش بینی سرویس مدارس به صورت همزمان انجام می شود. بود. انجمن اولیا و مربیان مسئولیت سرویس مدارس را بر عهده دارد، اما ما قیمت را افزایش نمی دهیم. در بخشنامه قبلی رانندگان سرویس مدارس نیز به واکسیناسیون دوز دوم و سوم و استفاده از ماسک اشاره شده بود.

ارتقای مهارت های زندگی با حضور دانش آموزان در مدرسه

اصغر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع بازگشایی مدارس گفت: اما آنچه در زمینه مسائل آموزشی مهم است این است که تعامل چهره به چهره معلمان و مشاوران با دانش آموزان در آموزش، آموزش و مشاوره دانش آموزان بسیار مؤثرتر از تعامل مجازی است.

وی افزود: از همه دانش آموزان می خواهم با رعایت مشکلات بهداشتی و ضوابط تعیین شده برای جلوگیری از تکرار تاج وارد مدارس شوند و در کلاس های درس حاضر شوند. همچنین از خانواده ها می خواهیم در این زمینه همکاری کنند و امیدواریم بعد از نوروز با حضور دانش آموزان و معلمان دوباره شاهد پویایی، نشاط و شادابی مدارس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید