آموزش و پرورش رکن اصلی پیشرفت و آموزش کشور است/ تعطیلی آموزش و پرورش; هدف اصلی دشمن


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901677

محمدعلی شکوهیان راد گفت: تحلیل روندها و اهداف فتنه اخیر نشان می دهد که یکی از اهداف اصلی دشمن تداوم تعطیلی آموزش و پرورش در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی شکوهیان راد استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی استقلال، پیشرفت و آموزش در هر کشوری است.

وی ادامه داد: آنچه در هر کشوری به عنوان جریان نخبگانی شناخته می شود، از نظر تربیت اخلاقی و علمی و تأثیرگذاری در همه شرایط کشور، کاملاً وابسته به رکن تربیت است.

شکوهیان راد اضافه کرد: اگر به اهمیت آموزش نگاه کنیم، بیانات فرماندهی معظم کل قوا از 11 مهر را مرور می کنیم; متوجه شدیم که بیشتر مقصود آنها مستقیماً در موضوع آموزش ریشه دارد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: این در حالی است که در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، امر خطیر آموزش و پرورش عملا تعطیل شده و آنچه که آموزش مجازی جایگزین آن شده است، ظرفیت آموزش حضوری را نداشته است.

وی گفت: تصمیم از ابتدا اشتباه بود و روی کاغذ به آن اشتباه اشاره کردیم و انجام نشد. وزیر آموزش و پرورش تا همین اواخر صراحتاً به اشتباه بودن این تصمیم اعتراف کرد.

شکوهیان راد تصریح کرد: بازخوانی و تحلیل روندها و اهداف فتنه اخیر نشان می دهد که یکی از اهداف اصلی دشمن در این فتنه ادامه تعطیلی آموزش و پرورش در کشور است.

این استاد دانشگاه افزود: بررسی رفتار مدیران دانشگاه های این دغدغه اعم از اساتید و دانشجویان نشان می دهد که آنها به طرق مختلف شرایط را برای ادامه تعطیلی آموزش سوق می دهند: از برانگیختن غیرمنطقی جو دانشگاه ها تا کار فیزیکی با اساتید. ، که قصد تشکیل کلاس دارند.

و ادامه داد: لازم است همه عزیزان جامعه علمی و دانشگاهی کشور صرف نظر از دیدگاه و سلیقه سیاسی نسبت به اهمیت برگزاری منظم آموزش حضوری نهایت دقت را داشته باشند زیرا تحقق این امر است. همه اهداف تولید علم و فناوری تا برگزاری جلسات آزاد، تفکر، درخواست و پرسش و پاسخ از مسئولان در استقرار این رکن مهم است.

شکوهیان راد توضیح داد: واضح است که اگر فضای آموزش و تبادل صدا بسته شود؛ ارتقای جریان نخبگان از یک سو آسیب جدی به کشور در مشکلات مختلف وارد می کند و از سوی دیگر به دلیل توقف پیشرفت های علمی و فناوری، نیازهای کشور و مردم وابسته به آن می شود. بیگانگان که تهدیدی بسیار عمیق و غیرقابل جایگزین برای کل ملت شریف ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مسئولان مسئول صمیمانه تقاضا داریم به هیچ وجه تمرینات منظم و حضوری را از دست ندهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید