رئیسی: صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب یک ضرورت شرعی و قانونی است. بی احترامی به قانون را نباید تحمل کرد/ نقشه دشمنان تعطیلی آموزش و پرورش با ایجاد تشویش در بین دانش آموزان و والدین و تعطیلی کسب و کار با ایجاد اغتشاش در نظام اقتصادی است/ مردم امروز ما امیدوارتر از همیشه هستند.

رئیسی: صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب یک ضرورت شرعی و قانونی است.  بی احترامی به قانون را نباید تحمل کرد/ نقشه دشمنان تعطیلی آموزش و پرورش با ایجاد تشویش در بین دانش آموزان و والدین و تعطیلی کسب و کار با ایجاد اغتشاش در نظام اقتصادی است/ مردم امروز ما امیدوارتر از همیشه هستند.

رئیس جمهور خون پاک شهدا را سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور در مقابل توطئه ها و دشمنی ها دانست و گفت: امروز که دشمنان می خواهند با افکار و رفتار جاهلیت مدرن بر جامعه حکومت کنند، خون پاک است. شهدایی که جهل را از جامعه ما دور می کند.

سیدابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز شهدا که با حضور خانواده های معظم شهدا در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: روز شهدا، چرا که باز هم نام، راه، هدف و مقصد، همه را به یاد شهدا می اندازد، مهم است.

رئیس جمهور امنیت، وحدت و انسجام و عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را حاصل خون پاک شهدا دانست و تصریح کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون با انواع توطئه ها و آشوب ها و اختلاف ها به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم بوده اند، نه شهدا، نه تنها با گفتار بلکه با عمل به ما یاد دادند که با توکل به خدا می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

رئیسی خون پاک شهدا را سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور در مقابل توطئه ها و دشمنی ها می داند و می افزاید: امروز که دشمنان می خواهند با افکار و رفتار جاهلیت مدرن بر جوامع مسلط شوند، خون پاک شهداست که از بین می برد. جهل جامعه ما

رئیس جمهور در ادامه ناآرامی های اخیر در کشور را جنگ ترکیبی رسانه ای، اقتصادی و شناختی دشمن برای توقف پیشرفت ملت ایران دانست و گفت: تجربه 44 ساله جمهوری اسلامی نشان داده است که دشمنان قبل از انقلاب به جایی نرسیده اند. ملت ایران بعد از آن هم پیروز نمی شوند. چرا که مردم ایران با وجود همه فشارها و تحریم ها به دستاوردهای بزرگ و غرورآفرینی در عرصه های مختلف دست یافته اند.

رئیسی با بیان اینکه امروز مردم ما با وجود برخی ایرادات و کاستی ها امیدوارتر از همیشه هستند، تصریح کرد: گواه صحت این گفته حضور پرشور مردم با سلیقه های مختلف در راهپیمایی باشکوه و عظیم 22 بهمن است. سال

رئیس جمهور با قدردانی از خون شهدا در راه خدمت به خانواده بزرگوارشان و عمل به اراده آنان در حفظ ارزش ها و عمل به دستور ولی فقیه خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهدا مایه الهام عمل و عمل است. اقدامات همه مسئولین و نهادهای نظام در راه نور خاموش نمی شود.

رئیسی با بیان اینکه خون پاک شهدا ضامن انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: از آنجایی که جوهره این نظام و انقلاب با خون پاک شهدا آمیخته است، دستگاه گوارش نظام اسلامی هیچ گونه فسادی را نمی پذیرد. اگرچه ممکن است مفسدان چند روز در کشور جزایر جولان حضور داشته باشند، اما قطعاً زنده نخواهند شد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار حفظ فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، احقاق حقوق خانواده شهدا و عمل به ضرورت شرعی و قانونی شد و تصریح کرد: امروز توجه و رعایت قانون پذیرفته شده و با توافق با همه شهروندان کشور باید تابع قانون باشد و بی احترامی به قانون قابل تحمل نیست.

رئیسی با اشاره به تلاش دشمنان برای گسترش هرج و مرج، هرج و مرج و بی قانونی در کشور با ترفندهای پیچیده، بیان کرد: امروز نقشه دشمنان تعطیلی آموزش و پرورش با ایجاد تشویش در بین دانش آموزان و والدین آنها و تعطیلی کسب و کار با ایجاد تشویش است. اخلال در نظام اقتصادی اما این بار شکست خواهند خورد و راه به جایی نخواهند برد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از عملکرد یک ساله این نهاد ارائه کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور، «سامانه اسناد مفاخر» حاوی ۹ میلیون سند فیزیکی و دیجیتالی شهدای باقی مانده افتتاح شد.

در این مراسم حاجیه خانم «نان پرداز» مادر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی به بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید