بانک ها باید از مدیریت کسب و کار به سمت ایجاد کسب و کار حرکت کنند


ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905143

سید احسان خاندوزی گفت: امروز جای مدیری که منطقی، شجاعانه و متخصص در اقتصاد کار می کند و مدیریت اقتصادی دارد خالی است و حاج قاسم نمونه بارز این مدیریت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سید احسان خاندوزی امشب در مراسم آغاز ساخت شهر فتوولتائیک زنجیره انرژی های تجدیدپذیر ایران، گروه انرژی نوران با مشارکت بانک ملی ایران، درباره این پروژه گفت: در نقطه عطفی هستیم. و یک تحول از نظر کیفی، مسیر جدیدی را آغاز کرده ایم، این مسیر جدید نه تنها برای بخش انرژی، بلکه برای اقتصاد ایران نیز برکات زیادی دارد.

وی افزود: بانک ملی و شبکه بانکی کشور در این نقطه عطف سهم موثری داشته اند و پروژه سلول خورشیدی ماهان مصداق بارز آن چیزی است که بانک ملی خلق آغاز کرده است و به محض مقاومت از آن خارج می شود. پروژه های پشتیبانی شده و تبدیل به یک شرکت واقعی می شوند

وزیر اقتصاد تصریح کرد: باید مقام حاج قاسم سلیمانی را ارج نهیم چرا که ایشان حکمرانی شجاع، تحول آفرین و مخلصانه را اجرا کردند و نوع مسئولیت اجرایی را به ما آموختند تا بتوانیم مانند ایشان در مسیر حکمرانی اجرایی عمل کنیم. .

هندوزی تاکید کرد: امروز مدیر محافظه کاری که ریسک را نمی پذیرد و راه جدیدی را انتخاب نمی کند و از ریسک می ترسد برای کشور مفید نیست زیرا از بن بست خارج نمی شود و اقتصاد را توسعه نمی دهد.

وی افزود: امروز جایی برای مدیری که منطقی، شجاعانه و متخصص در اقتصاد کار کند و مدیریت اقتصادی داشته باشد، نیست و حاج قاسم نمونه بارز این مدیریت بود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در برخی محافل از سخت گیری های بی مورد برخی نهادها انتقاد می کنیم، این اقدام جسارت مدیران را برای تصمیم گیری های کلان در چارچوب قانون به چالش کشید و این دلسردی مدیران اقتصادی کشور متأسفانه مسیرها را کند می کند. پیشرفت مدیران اجرایی کشور را تکان داد.

خاندوزی تاکید کرد: در حوزه تولیدی کشور در 6 ماه گذشته نزدیک به 113 هزار فعال اقتصادی بدون حتی یک بار مراجعه به هیچ دستگاهی و ارائه هیچ مدرکی توانسته اند مجوز کسب و کار خود را به صورت آنلاین دریافت کنند که این عدد در سال صفر بوده است. سال قبل اگرچه سرعت آهسته است، اما تحول آغاز شده است.

وی بیان کرد: در استان کرمان در ماه های اخیر 590 پروژه در قالب تسهیلات تبصره 18 داشته ایم و این بار نیز مانند گذشته پاشیدن کور و بی رویه پول مبنای کار ما نیست، بلکه در مجاری مشخص و دقیق و از سوی موسسات اشتغال زایی انجام می شود که از مویرگی شهرها و روستاها برای نظارت استفاده می کنیم تا پروژه ها هر ماه به صورت مستمر رصد شوند و ضریب خطا کاهش یابد.

وزیر اقتصاد به حوزه توزیع درآمد اشاره کرد و گفت: در استان کرمان در 6 ماه گذشته 560 میلیارد تومان از پایه مالیاتی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها برگشت خورده است و همچنین قابل توجه است. مبالغی تحت عنوان مالیات به استان ها پرداخت شده است.

خاندوزی ادامه داد: باید در برنامه هفتم توسعه تصمیم مهم و تعیین کننده ای اتخاذ کنیم زیرا از منظر ما کشور دچار مشکلات تحریمی است و دولت در حال برنامه ریزی برای کاهش وابستگی به نفت است زیرا در این شرایط کمتر خواهد شد. بتواند نقش کمتری در حوزه ایفا کند ما ساخت و ساز و سرمایه گذاری داریم اما باید از تمام ظرفیت خود اعم از منابع مالی و … استفاده کند.

وی اذعان داشت: استراتژی ما در کارآفرینی بانکی باید این باشد که همانطور که زمان همکاری بانک ها با افتتاحیه ها در پروژه های تحت حمایت انجام می شود، زمان خروج بانک ها نیز مشخص شود تا بانک ها بیش از زمان لازم را در Don’t let برنامه ها کار می کنند و یک طرح جدید را شروع می کنند.

سید احسان خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیازمند چنین حمایتی از سوی بانک های خصوصی هستیم و نسبت وجوه به سپرده بانک های خصوصی تا آنجایی که از منابع استان ها استفاده می کنند اصلا مناسب نیست، هرچند چندین مسئول داریم. بانک های خصوصی در کشور

وی در نهایت به بانک هایی که سود پرداختی آنها بسیار بالاست حمله کرد و گفت: در استان کرمان عادلانه نیست که سود 18، 15 و 11 درصدی پرداخت شود و این قانون باید در بانک مرکزی بازنگری و بررسی شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید