متقاضیان باید به سمت شفافیت / پذیرش پول هلمند توسط طالبان حرکت کنند

ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793796

فضه حسین مالکی گفت: حرکت پناهجویان در سیستان و بلوچستان باید به سمت شفافیت و اصلاح امور به نفع مردم حرکت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ با شاکیان شهر زاهدان که به همت مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مجمع استانی شاکیان: مطالبات در سیستان و بلوچستان باید به گونه ای باشد که ضمن شفاف سازی، به دنبال تغییر و اصلاح رویه های نادرست در استان باشند.

شناسایی و برشمردن مشکلات باید در اولویت مطالبات قرار گیرد

وی افزود: یکی از اولویت های طلبکاران باید شناسایی و فهرست بندی مشکلات و موانع بر سر راه خدمت رسانی به مردم باشد و این موارد، کوتاهی ها و کوتاهی های سران را به اطلاع مسئولان و نمایندگان مربوطه برساند تا بتوانیم جلوی مشکلات موجود را بگیریم. مجاری قانونی.»

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای همسایه تاکید کرد: تغییراتی که در افغانستان رخ داده بسیار تعجب برانگیز بوده و هیچکس انتظار نداشت این اتفاق به این سرعت رخ دهد. دولت ها در بسیاری از ابعاد ضعیف هستند و این کمبود اطلاعات و دوران کودکی گاهی منجر به مناقشات امنیتی مرزی می شود که باید سریعتر حل شود.

وی ادامه داد: به هر حال موضع جمهوری اسلامی ایران همان موضعی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما همیشه در کنار مردم افغانستان بوده و خواهیم بود، اما اداره این کشور باید باشد. ساخته شده توسط یک دولت فراگیر. مبتنی بر مردم.”

رئیس فراکسیون مرزبانی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین و بررسی کارشناسی دیوار مرزی و افزایش گذرگاه ها برای گسترش مبادلات اقتصادی در مرز همواره مورد تاکید بوده و در تلاش هستیم سازوکارهای قانونی برای بهبود ایجاد کنیم. معیشت مردم و با استفاده از تمامی ظرفیت های مرزی گام های موثری برمی داریم.

آزار و اذیت هلمند یکی از اولویت های پارلمان و دولت است

به گفته مالکی؛ آزار و اذیت هلمند یکی از اولویت های پارلمان و دولت است و در سفر اخیر هیأت بلندپایه ایرانی به افغانستان نیز به طور جدی در مورد آن بحث شد و طالبان قول همکاری و تامین آب لازم را در چارچوب این توافقنامه دادند، اما گفته اند. . وضعیت منابع آبی این کشور مساعد نیست و با خشکسالی مواجه هستند.

وی گفت: البته این موضوع مورد توافق طرفین قرار نگرفت و قرار است هیات مشترکی از ایران و طالبان وضعیت آب کشور را از نزدیک رصد کنند تا تصمیمات نهایی گرفته شود که امیدواریم خبرهای خوبی به همراه داشته باشد. برای منطقه…”

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان گفت: بی توجهی به امکانات موجود یکی از دلایل عقب ماندگی است و معتقدیم توسعه سیستان و بلوچستان باید بر اساس قدرت و اتکا به سرمایه های موجود در داخل باشد و تنها به دولت نگاه نشود. بودجه و اعتبار».

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که باعث کندی توسعه سیستان و بلوچستان شده، ضعف شدید زیرساخت های استان است که بارها از سوی مسئولان ارشد دولتی هشدار داده شده است که در صورت تقویت این زیرساخت ها در ابعاد مختلف، روند پیشرفت استان شتاب قابل توجهی خواهد داشت. “

وی با اشاره به نارضایتی مردم از خدمات شهری و عدم پاسخگویی مسئولان گفت: و مردم استان «بسیاری از مواردی که تاکنون به نتیجه رسیده نتیجه گزارش های مردمی و مدعیان دلسوز و متعهد استان است که باید ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید