آیت الله جوادی آملی: مسمومیت دانش آموزان موجب تشویش و نگرانی والدین و خانواده ها شده است/ ترسناک است که منشا حوادث اخیر مدرسه مشخص نشده است.

آیت الله جوادی آملی: مسمومیت دانش آموزان موجب تشویش و نگرانی والدین و خانواده ها شده است/ ترسناک است که منشا حوادث اخیر مدرسه مشخص نشده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنجشنبه یازدهم اسفندماه با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با وی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت: در هر امری به ویژه در تربیت انسانیت انسان مهم است، واژه ها و مفاهیم ارزش آزمون و ارزیابی دارند، اما آنچه انسان را می سازد رفتار عملی همه ماست.

وی با تاکید بر احترام به مردم تصریح کرد: در سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) به این نکته اشاره شده است که ایشان با افراد پست اعم از عوام، بادیه نشین و شهرنشین صحبت نکرده اند، یعنی احترام به مردم که چنین مواردی مقامات باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: قبل از اینکه بتوانیم با کلمات به مردم چیزی بیاموزیم، باید با عمل به مردم بیاموزیم. اگر مردم عمل صالح را ببینند، می بینند و عمل می کنند، اما اگر ما فقط عبرت های درست بدهیم، ممکن است یاد بگیرند، اما چیزی از آن پیش نمی آید.

وی تصریح کرد: در میدان جنگ نیروی نظامی حرف اول را می زند اما در دبیرستان، آموزش و پرورش و دانشگاه علم حرف اول را می زند، تجربه نشان می دهد که با سلاح نمی توان مردم را اصلاح کرد، اما صلاح است.

وی بیان کرد: جهانی اندیشی، تعامل، مدیریت، گول نخوردن و سد راه کسی نیست، اساس کار است، دنیا با ادب و علم اداره می شود و با ادب و علم و تعامل می توان با دنیا درست زندگی کرد.
را
وی درباره اتفاقات اخیر در مدارس گفت: این موضوع توسط مدیریت حل می شود، اینکه هنوز منشأ این حوادث مشخص نشده است، وحشتناک است، این حوادث باعث نگرانی و نگرانی والدین و خانواده ها شده است و همچنین باعث نگرانی آموزش و پرورش شده است و معلمان تربیت می شوند و بچه های زیر دستشان که خود را فرزندشان می دانند آسیب می بینند دعا می کنیم این بچه های بی گناه آسیب نبینند اما لازم است مسئولان هر چه زودتر این مشکل را حل کنند. تا حد امکان و باعث نگرانی مردم می شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: به برکت اهل بیت و خون پاک شهدا و همت تلاشگران فرهنگی و تربیتی کشور، خیر دنیا و آخرت باشد. به جامعه اسلامی و مردم ما برکت داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید