نیروی انتظامی کشور رکن اصلی امنیت / تمرکز بر حمایت کلی پلیس است

ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795932

فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: مجموعه نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی امنیت است بنابراین انتظار داریم نمایندگان مجلس از فرماندهی کل نیروی انتظامی حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست مشترک فرماندهی کل کشور امروز با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار حسین اشتری برگزار شد. فرمانده کل کشور و دکتر وحید جلال زاده; رئیس کمیسیون در فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و تکلیف مورد تاکید قرار گرفت.

سردار حسین اشتری در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم، با سلام و درود و بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، «مدظله العالی» عزیز و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س) فرمودند: یاد و خاطره این سردار عزیز را ارج می نهیم.

ما از حمایت کمیسیون امنیت ملی مجلس قدردانی می کنیم

وی ضمن خیرمقدم به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: از همه حمایت‌های همه‌جانبه این کمیسیون در دوره مسئولیت جدید مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم. صراحتاً اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شناختی که از مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی دارند، پشتیبان خوبی برای نهاد انتظامی هستند.

فرمانده کل کشور تاکید کرد: انتظار داریم نمایندگان محترم با توجه به شرایط بیش از پیش از پلیس حمایت کنند. (با اشاره به تلاش نمایندگان در کمیسیون برای تجمیع بودجه سال 1401)

طرح جامع ساختار و تشکیلات فرماندهی انتظامی کشور

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به طرح جامع ساختار و تشکیلات فرماندهی انتظامی کشور با تایید فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: خدمات و آثار مفید آن برای عزیزان. و مردم شریف ایران اسلامی.

سردار اشتری گفت: مجموعه نیروی انتظامی دارای طیف گسترده و متنوعی از ماموریت ها است و همه همکاران ما با روحیه جهادی و انقلابی به صورت شبانه روزی خدمت می کنند و نظم و امنیت را در سراسر کشور برقرار می کنند و جرم و جنایت در فضای واقعی و مجازی نیز رو به افزایش است.

شجاعت مرزبانان

وی گفت: همکاران ما در جاده ها و شهرستان ها خدمت می کنند. و به دشمن اجازه تعرض به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمی دهند لذا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین مربوطه هستیم.

سردار اشعری گفت: در حوزه مبارزه با سرقت، 5 سهم سایر سازمان ها مشخص است، بنابراین باید سهم دستگاه های دیگری نیز مشخص شود که آنها را برای کمک به پلیس جذب کنند.

فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه ماموریت های جمهوری اسلامی ایران تعطیل نیست و نیازمند حمایت همه جانبه هستیم، گفت: باید به این موضوع توجه ویژه شود. (افزایش کلانتری ها و پاسگاه ها و تجهیز آنها به عنوان پیشانی سیستم)

سردار اشتری در ادامه بر ارتقای عملکرد پلیس و پلیس در این حوزه تاکید کرد و گفت: بحمدالله در سال های اخیر با فراهم شدن زیرساخت ها اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده و رضایت آنان از ارائه خدمات به مردم است. به سمت انضباطی ارتقا یافت.

این مقام ارشد انتظامی به اهمیت ارتقای معیشت کارکنان پلیس در کشور اشاره کرد و گفت: معیشت کارکنان همچنان یکی از اولویت های انتظامی (تامین املاک و مسکن سازمانی) است که بحمدالله اقدامات مورد نظر انجام شده است بهبود معیشت کارکنان قطعا در اجرای صحیح ماموریت ها تاثیرگذار خواهد بود، لذا متولیان امر باید اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات و معیشت کارکنان داشته باشند.

پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته انتظامی

این افسر ارشد نیروی انتظامی همچنین با اشاره به پیام الهام بخش رهبر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خامنه ای به مناسبت هفته نیروی انتظامی، گفت:

سردار اشتری در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی و تشکر از زحمات ویژه معاونین نیروی انتظامی گفت: خدا را شاکریم که این عزیزان نسبت به مشکلات موجود بسیار دغدغه و نگرانی دارند؛ امیدواریم مطالبی که از سوی معظم له مطرح می شود. برادران در مجلس انقلاب کمک بزرگی به دستگاه انتظامی خواهند کرد.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: در این جلسه اعلام می کنم همه ماموریت های محوله را با تمام توان به نحو مطلوب انجام می دهیم؛ وظایف خود را به خوبی انجام خواهیم داد و در این مسیر متوقف نخواهیم شد، زیرا همه ما هستیم. مسئول ملت شریف ایران اسلامی.

حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در تمامی مراحل

سردار اشتری گفت: انصافا نیروی انتظامی در تمامی صحنه های حساس و حساس حضوری مقتدر، هوشمندانه و عالمانه داشت و به برکت اقتدار توأم با عقلانیت و هوشمندی در ماموریت های محوله به نتایج مطلوب دست یافته ایم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امروز امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ الهی است که با خون پربرکت شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت شریف ایران اسلامی به ما داده شده است. ما از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در صورت لزوم قاطعانه با ناهنجاری ها مقابله خواهیم کرد. تقویت دستگاه های مسئول برای برقراری امنیت و تداوم آن در جامعه ضروری است.

رضایت مدیر ارشد از سازمان انتظامی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این جلسه مشترک با ارتقای ساختار (طرح جامع ساختار و تشکیلات فرماندهی انتظامی کشور با تایید رهبری) در خدمت سردار اشتری بودند. فرمانده کل کشور و ستاد این مجموعه با سلام و خیرمقدم به ایشان این افزایش را به برکت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) دانستند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این نشست مشترک از رشادت ها و جانفشانی های مسئولان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزبانان پاسدار مرزهای ایران اسلامی با روحیه جهادی، انقلابی و ایثارگری تجلیل کردند و ما مجاهدت شما هستیم. و ایثار عزیزان در تمامی صحنه ها و رضایت مقام معظم رهبری از کار مجموعه نیروی انتظامی نیز گواه این گفته است. امید است ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با مجموعه انتظامی در تمامی زمینه ها و همچنین تحقق درخواست های لازم و تامین بودجه لازم، در انجام ماموریت های محوله سربلند و موفق باشید.

دکتر وحید جلال زاده; رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بودجه سال 1401 کشور نیز گفت: پیشنهاداتی از سوی نیروی انتظامی کشور ارائه شد و اعضای این کمیسیون نیز عملکرد نیروی انتظامی را از همه جهات بررسی کردند. با توجه به الزامات نیروی انتظامی با برخی توافقات، مجوزها و تبصره های موجود می توان بودجه نیروی انتظامی را افزایش داد و خدای ناکرده شاهد موفقیت نیروی انتظامی در کشور باشیم.

تلاش برای ارتقای سامانه های هوشمند، استفاده از فناوری های روز (اطلاعات پلیس و …) از دیگر نکات مورد تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید