سخنگوی نیروی انتظامی: طرح عفاف و حجاب ماموریتی است که بر عهده پلیس گذاشته شده است/ اصرار بر هنجارشکنی برابر است با اقدام دادگاه و پلیس.

سخنگوی نیروی انتظامی: طرح عفاف و حجاب ماموریتی است که بر عهده پلیس گذاشته شده است/ اصرار بر هنجارشکنی برابر است با اقدام دادگاه و پلیس.

طرح عفاف و حجاب ماموریتی است که بر عهده پلیس گذاشته شده و پلیس بر اساس تکالیف ذاتی، قانونی و شرعی خود به آن عمل خواهد کرد.

سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: طرح عفاف و حجاب است. مأموریتی که به پلیس و پلیس محول شده است بر اساس تعهدات قانونی و شرعی ذاتی آنها است. کار خواهد کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس به عنوان نیروی انتظامی و ضابط قانون موظف است بر اساس دستور وزارت کشور و قوه قضائیه در این زمینه وارد عمل شود، تصریح کرد: افشای حجاب به عنوان یک قانون شناخته می شود. جرم در قانون و به وسیله این که پلیس مجری قانون است، باید با یک جرم آشکار برخورد کند. طبیعتا راه های مختلفی برای انجام هر ماموریتی وجود دارد و پلیس تلاش می کند تا وظایف خود را با رعایت کرامت انسانی و حداقل درگیری انجام دهد.

سخنگوی پلیس به تعداد پیامک های ارسالی به شهروندان در خصوص طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: 92 تا 93 درصد از افرادی که برای اولین بار پیامک تشخیص حجاب برای آنها ارسال شده بود پیگیر این موضوع بودیم که شاهد همکاری این افراد بودیم. .

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه ماموریت پلیس در طرح عفاف و حجاب تا چه زمانی ادامه دارد، اظهار کرد: تا زمانی که ماموریت به پلیس محول شود این روند ادامه خواهد داشت.
عملکرد پایین در دستگاه های دیگر

سخنگوی نیروی انتظامی به ماموریت حدود بیست دستگاه در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و تصریح کرد: همه دستگاه های متولی در این حوزه باید شروع به کار کنند. نیروی انتظامی آخرین یگان در این منطقه است اما متأسفانه کم کاری سایر دستگاه ها در این حوزه باعث شده است که پلیس خط مقدم این منطقه باشد.

منترز المهدی تاکید کرد: اقدامات اجتماعی بر اقدامات پلیسی و امنیتی اولویت دارد و پلیس در کنار سایر نهادهای فرهنگی تلاش می کند به وظایف خود عمل کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور با بیان اینکه استفاده از روش های مثبت، اقناعی و ترغیب کننده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد و تنها با افرادی که اصرار به هنجارشکنی دارند با استفاده از مکانیزم های پلیسی و قضایی برخورد می شود، خاطرنشان کرد: معتقدیم که بدیهی است که زنان و مردان کشور عزیزمان ایران عفیف هستند و با رعایت قوانین و موازین پذیرفته شده جامعه اسلامی به ایجاد، گسترش و گسترش امنیت در ابعاد مختلف از جمله امنیت روانی جامعه کمک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سایر دستگاه ها، وزارتخانه ها و دستگاه های امنیتی نیز باید در این زمینه پیش قدم شده و به وظایف خود عمل کنند. در حالی که بسیاری از آنها ادبیات و گفتمان لازم را ایجاد کرده اند، باید زمینه این کار را نیز ایجاد کنند.

لازم به ذکر است به دستور سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور، طرح عفاف و حجاب برای برخورد با کشف حجاب در اماکن، جاده ها و خودروها از ششم فروردین ماه اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید