تضعیف نیروی انتظامی تیشه بر ریشه امنیت ملی است/ هنجارشکنی در مراسم ثبت جهانی یزد ناشی از بی تدبیری است.

ایشان نیاز اسلام را به تداوم رهبری و بی رهبر نبودن جامعه اسلامی، نصب بعثت رهبر جامعه اسلامی و مشارکت مردم در نصب وحی را برشمردند. بیعت پیامبر با مردم در واقعه غدیر عبرت از واقعه غدیر است.

امام جمعه مرکز یزد با بیان اینکه مبخله اساس قرآن نهضت غدیر است گفت: از مبخله می توان عبرت گرفت که تبلیغ دین و دین باید در همه حال و به هر وسیله حلال انجام شود. کار را انجام داد؛ همچنین نگران نبودن از کسی که راه حق و بسیاری از فضایل و مناقب حضرت علی (علیه السلام) را به گونه ای می رود که روح پیامبر شناخته شود از دیگر درس های مبخله است.

آیت الله مدرسی با اشاره به روز نزول سوره هل اتی و تکریم خانواده، همچنین یادآور شد: هیچ بنایی ارزشمندتر از ازدواج و خانواده نیست، مشروط بر اینکه ازدواج و خانواده کارکرد خاص خود را داشته باشد که آرامش یافتن است، رعایت شود. عفت و پاکی، فرزندآوری و تربیت از آن جمله است.

وی با اشاره به سالروز اولین نماز جمعه، در ادامه فرمایش امام (ره) گفت: نماز جمعه نماد مقاومت، تقوا و توحید در جامعه، روشنگری و تبیین در جامعه ما و رساندن مفاهیم ارزشی به جامعه، مطالبه مردم است. از نهادهای دولتی تذکر وظایف مسئولان و تذکر کاستی ها و اشتباهات از طریق نماز جمعه انجام می شود و در واقع امام جمعه مؤذن جامعه اسلامی از نظر تذکر است.

امام جمعه مرکز یزد در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: باید از اقدامات پلیس در مقابله با اشرار حمایت کرد و از تضعیف پلیس در هر حوزه به ویژه در فضای مجازی و کسانی که در صدد تضعیف قدرت هستند جلوگیری کرد. نیروی انتظامی باید به آنها اطلاع دهید که به ریشه های امنیت ملی خود ضربه می زنند، در هر صورت آنچه مغایر با قوانین اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، نیروی انتظامی باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشد.

مدرسی با اشاره به هنجارشکنی های نامناسب و ناقض در مراسم سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: یزد تنها به خاطر خشت و گل وارد ثبت جهانی نشد، بلکه به دلیل حاکمیت فرهنگ اصیل مذهبی بومی و به نظر می رسد که با تمام تذکراتی که داده شد این هنجارشکنی ها دلیل ضعف نظارت، برنامه ریزی و نظارت رخ داد که باید جبران شود.

وی افزود: اگر چه باید از رهبری عالی استان به خاطر تذکراتی که داده اند تقدیر کرد، اما در این زمینه درخواست جدی داریم که متخلفان دیگر نقشی نداشته باشند و در رویدادهای هنری حضور پیدا نکنند.

امام جمعه بخش مرکزی تاکید کرد: ما برای ارائه یزد نیازی به چنین مراسم لودی نداریم، بلکه نیازمند همایش های تخصصی و عمومی هستیم که در آن از کارشناسان دیگر استان ها و کشورها برای ارائه یزد دعوت شود.

مدرسی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم صنعت گردشگری مذهبی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گردشگری مذهبی باید با حفظ استانداردها تقویت شود و محرم نماد حسنه را حفظ کند.انتقال به دیگران.

افزایش نهاده های دامی و ناکارآمدی دامپروری و مشکلات این منطقه، قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشن ها و مراسم ده ساله امامت و ولایت در یزد و لزوم تلاش مضاعف مسئولان. ارتقای کیفیت آب شرب و رفع افت فشار آب در برخی مناطق استان از جمله موضوعاتی است که امام جمعه منطقه مرکزی در خطبه های خود به این موضوع پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید