قانون مهم عفاف و حجاب باید به طور کامل اجرا شود/ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزم جمعی آحاد جامعه است.


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881748

امام جمعه خراسان رضوی در خطبه های این هفته بر اجرای کامل قانون مهم عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; امام جمعه خراسان رضوی در خطبه های این هفته بر اجرای کامل قانون مهم عفاف و حجاب تاکید کرد; مشروح خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی را در زیر می خوانید.


امام جمعه سرحس:


امروزه راهزنان در سرخس احساس ناامنی می کنند

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب در 30 تیرماه گفت: هزاران نفر در مسجد گوهرشاد و در حرم امام رضا علیه السلام کشته شدند. او و آنها در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادند و رضاخان را از رسیدن به هدف پلید خود باز داشتند.

امام جمعه سرحس با تاکید بر اینکه عفاف یکی از چهار اصل اخلاقی مهم است، افزود: خداوند متعال دو مصداق عفاف و حیا را در قرآن معرفی کرده است که حضرت یوسف و حضرت مریم هستند که اگرچه زیبا بودند اما مردمی پاکدامن بودند. .

حجت الاسلام بختیاری در ادامه از اقدامات دادستان و انقلاب در سرحس و همکاری نیروی انتظامی، نظامی و انتظامی در مبارزه با راهزنان و راهزنان قدردانی کرد و اظهار داشت: با عزمی که دستگاه قضایی نشان داد، امروز راهزنان و راهزنان در شهر سارگس احساس ناامنی می کنند.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه قانون عفاف و حجاب در سال 1383 ابلاغ شد، گفت: این قانون به دلیل سهل انگاری اجرا نشد تا امروز که آقای رئیسی دستور اجرای کامل این قانون را صادر کرد. یکی از دستورات الهی عفاف و حجاب است که برای آن قانون داریم و همه نهادها موظف به اجرای آن هستند.

امام جمعه سرحس گفت: دشمن با زیر پا گذاشتن عفاف و حجاب به دنبال حمله به بنیان معنوی ماست.

خجت الاسلام بختیاری گفت: خیمه زنان ما پرچم حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها است؛ خیمه زنانه ما پرچم حضرت زهرا سلام الله علیها است. امروز زنان ما باید پرچم امام زمان (عج) را به اهتزاز درآورند. کسانی که در آن طرف خط می کشند، دشمن امام زمان (عج) و دشمن حضرت زهرا (سلام الله علیها) هستند.

خطیب نماز جمعه سرخس اعلام کرد: ایران اسلامی اندلس نمی شود و نمی گذاریم نایب امام زمان (عج) تنها بماند.

سرانجام امام جمعه سرخس فرمود: امروز با امام زمان (عج) بیعت می کنیم که مردان ما غیرت علوی و زنان ما عفاف و حجاب زهرایی دارند.


امام جمعه کوچان:


تزکیه عفاف و حجاب می تواند از صدا و سیما شروع شود

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مسجد قبای این شهر با اشاره به 30 تیرماه سالروز شهادت جمعی از خداجویان. مردم مشهد در مسجد گوهرشاد، گفتند: در سالروز ادوات عفاف و حجاب آشوب آغاز شد. اما محدود به کاغذ است و باید کار اساسی کرد تا جامعه از فحاشی و بی عفتی که امروز در جامعه سر و صدا می کند خلاص شود.

وی تاکید کرد: امروز همه دستگاه های فرهنگی دولت از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، حوزه های علمیه، اوقاف و… باید دست به دست هم دهند تا با عفاف و حجاب و فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با حیا مبارزه کنند. همچنین می تواند از رادیو و تلویزیون شروع شود.

امام جمعه کوچان تصریح کرد: البته انگیزه و تمایل مسئولان نیز در این امر بسیار موثر است چرا که وقتی خانواده یک مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حجاب کامل نداشته باشد قطعاً حجاب کامل خواهد داشت. منشی پزشکان و غیره باید اول از خودشان شروع کنند.

هراتی متلک اقدامات اقناع کننده را در حوزه عفاف و حجاب بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید معضل بدحجابی برای زنان مسلمان به درستی تعریف شود، هرچند نحوه بیان این توضیح نیز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به زائران بیت الله الحرام و تاکید معظم له بر مسئله وحدت بین مسلمانان گفت: امروز این پیام به زبان های زنده به زائران ابلاغ می شود، لذا اهمیت موضوع وحدت دوباره مورد توجه همگان قرار می گیرد و تحقق می یابد.


امام جمعه تربجم:


روز عرفه روز دعا و اذان و اوج توجّه به درگاه خداوند است

حجت الاسلام میرزا محمد معتمدی فر با بیان اینکه روز عرفه روز نماز است، خود و نمازگزاران را با رعایت تقوای الهی به نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته دعوت کرد. فرمود: قدر روز عرفه را بدانید، روز عرفه روز بزرگی است; در دلمان غبارآلود و زنگ زده می شویم. دعا، خشوع، ذکر، توسل، زدودن این انگشترها و این غبارها و ایام خاص بهترین فرصت برای این زنگ زدگی، زدودن رنگ و زدودن غبار است که بهترین آنها روز عرفه است.

وی تصریح کرد: درس مهمی که از آیات این دعا از معلم خود می گیریم این است که بدانیم از خودمان چیزی نداریم و هر چه هست از خدای متعال است. همچنین باید توجه داشته باشیم که ما مخلوق هستیم و توسط خالق توانا خلق شده ایم.

امام جمعه تربجم بیان می کند: او مراحل مختلف خلقت انسان را از زمانی که نطفه زایی و آلکا و جونده شده تا زمان تولد و گذراندن دوره های مختلف زندگی به زیبایی برمی شمرد. همچنین به نعمت هایی که برای ادامه زندگی نیاز دارد، مانند غذاها و میوه های رنگارنگ اشاره می کند; این پندها از ابتدا تا انتها به توصیه هایی است که در قرآن کریم آمده و مردم را به تفکر در آیات الهی فرا می خواند تا بفهمند خالق حکیمی دارند و خودسرانه و بیهوده خلق نشده اند.

حجت الاسلام معتمدی فر خاطر خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از دعای عرفات امام حسین علیه السلام یادآوری نعمت ها و اظهار عجز از شکرگزاری آن است. قرآن كريم نيز به اين حقيقت اشاره مي كند و مي فرمايد: «وَ إِنْ تَكُمْ أَنْ تَعْلَيْهِ نَعْمَةُ اللَّهِ بِالْحَصَارٍ». یک نعمتمال خدا را بشمار، نمی توانی حساب کنی.

سرانجام فرمود: روز عرفه، روز دعا است. باید موانع استجابت دعا را بشناسید و سعی کنید آنها را برطرف کنید: بد زبانی، دلهای ناپاک و بدخواهانه و همچنین نیت ناصادق از مواردی است که مانع اجابت دعا می شود.


امام حلیل آباد


بستن چاه ماشین آلات کشاورزی خسارت زیادی به کشاورزان خلیل آباد وارد می کند/ محصولات کشاورزی در این فصل بیشترین نیاز آب را دارند.

حجت الاسلام ناهیدی امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به مطالبات مردم خلیل آباد گفت: توقف چاه موتورهای کشاورزی در فصل برداشت یکی از گلایه های مردم از مردم شهرستان خلیل آباد است. شهر

وی با بیان اینکه دولت در تابستان امسال برق مشترکان خانگی را قطع نکرد که قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: بیش از 85 درصد جمعیت شهرستان خلیل آباد به کار کشاورزی مشغول هستند و این ایام فصل است. محصولات کشاورزی و این محصولات بیشترین نیاز آب را دارند.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه بسته شدن چاه های موتور کشاورزی در این فصل می تواند خسارت زیادی به محصولات کشاورزی و اقتصاد کشاورزان وارد کند، تصریح کرد: وزش باد، طوفان، تگرگ و بارندگی های خارج از فصل 50 درصد به محصولات کشاورزی خسارت وارد می کند. توقف چاه موتورها می تواند آسیب بیشتری به این قشر وارد کند و این امر توجه مسئولین این بخش را می طلبد.

وی همچنین به راهکارهای جایگزین برای تغذیه چاه های کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: صاحبان چاه های موتوری کشاورزی باید از انرژی خورشیدی استفاده کنند تا در زمان قطع برق دچار مشکل نشوند و راه اندازی مزرعه خورشیدی با کمک وزارت نیرو در شهر می تواند برق را تامین کند، در صورت نیاز کمک می کند.

خجت الاسلام ناهیدی با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: توجه به خداوند متعال انسان را به سوی تقوا و خداپسندی می کشاند و تأثیر توجه به امور معنوی و تقوا در خلیل آباد به وضوح مشهود است و باید تعمیق شود.

وی با بیان اینکه اگر در شهرستان خلیل آباد فساد دیده می شود باید سدی ایجاد شود تا خانواده ها از بدی ها دور شوند، تصریح کرد: تقوا، سعادت و سعادت تنها در مال و شهرت نیست، بلکه در مکتب اسلام نیز هست. . که برای همه مردم قابل دسترسی باشد.


امام جمعه سبزوار:


ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزم جمعی افراد جامعه است

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جا سبزواری با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تنها یک دستور نیست و باید از ظرفیت مردم در این منطقه.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به نهادهای مرتبط با حجاب کمک کنند، افزود: همه آحاد جامعه باید دستگاه قضایی، پلیس و متولیان امر به معروف و نهی از منکر را در برخورد با پدیده بدحجابی یاری کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما از ابتدای انقلاب تاکنون شهدای زیادی تقدیم اسلام کرده است، گفت: بداخلاقی در جامعه اسلامی خیانت به خون شهداست و در برابر این پدیده که ناشی از نفوذ فرهنگی دشمن است، فرهنگ سازی شده است. جبهه و جوانان انقلابی باید به میدان بیایند

حجت الاسلام مقیسه افزود: حکومت اسلامی با ایجاد زیرساخت ها، تصمیم گیری صحیح و سیاست کارشناسی، با نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، ریشه بی عفتی را در جامعه اسلامی ریشه کن کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ایجاد مراکز مشاوره و پاسخگویی ارزان و رایگان، ایجاد بسترهای لازم برای ازدواج جوانان، ایجاد مناطق تفریحی سالم که عبارتند از: مناسب برای شأن جامعه اسلامی که زمینه رشد و تعالی فرهنگی را فراهم کند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به اینکه شرایط خوبی برای نهادینه شدن حجاب در شهر داریم افزود: از شهردار سبزوار می خواهیم با برپایی میزهایی در پارک های عمومی شهر با حضور کارشناسان مذهبی پاسخگوی احکام شرعی و شرعی باشد. شبهات مستجاب است، تا اجابت شبهات، نماز اول وقت در این مکانها خوانده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید