گوهر حجاب و عفاف، گوهر دینی، قرآنی و اسلامی است/ موضوع عفاف و حجاب باید در جامعه به خوبی تبیین شود.


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881762

امام جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع عفاف و عفاف گفتند: موضوع عفاف و حجاب باید به خوبی تبیین شود زیرا برای حفظ دین خون های زیادی ریخته شده است و نباید از گوهر حجاب در جامعه کاسته شود. علاوه بر نهادهای فرهنگی، خانواده ها و مدارس نیز باید در تبیین مقوله عفاف و حجاب حساس باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نیکنام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به 30 تیرماه سالروز ترور مسجد گوهرشاد توسط رژیم پهلوی، اظهار داشت: این روز به نام روز 21 تیرماه سالروز ترور مسجد گوهرشاد توسط رژیم پهلوی است. روز عفاف و حجاب و این موضوع باید به خوبی تبیین شود.بدان باشد که برای حفظ دین خون های زیادی ریخته شده و گوهر حجاب در جامعه کم نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر نهادهای فرهنگی، خانواده ها و مدارس نیز باید در تبیین مقوله عفاف و حجاب حساس باشند.

امام جمعه شهرکورد تصریح می کند: از آیت الله صافی نقل شده است که چادر زنان از لباس روحانیت مقدس تر است و این یک واقعیت است زیرا چادر به جامعه کمال و زینت می دهد و به زن شخصیت می بخشد.

وی با اشاره به اینکه برای عفاف و حجاب جنگ ها و خون های زیادی ریخته شده است، افزود: گوهر حجاب و عفاف گوهر دینی، قرآنی و اسلامی است و نباید از آن کاسته شود.

نکونام اضافه کرد: کسانی که دشمن هستند از وضعیت خود آگاه هستند اما بسیاری از مردم از این موضوع آگاه نیستند زیرا کمال، رشد و آینده انسان به عفاف و حجاب مربوط می شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه گناه زندگی انسان را سیاه می کند، گفت: گناه اجازه نمی دهد انسان مومن شود و خدا را اطاعت کند. دعای گنهکار فایده ای ندارد زیرا گناه قلب او را تاریک کرده است. اطرافیان خود را از گناهان فردی و جمعی دور نگه دارید.

وی در ادامه با اشاره به روز مالیات تصریح کرد: مالیات برای تامین مالی اداره و توسعه کشور است، کسانی که مالیات می دهند باید در دریافت مالیات انصاف را رعایت کنند.

نیکونام افزود: روز نهم و دهم ذی الحجه را ایام عرفه و نماز و روز بعد از آن را کربان بایرام می نامند. اما گاهی مردم عصیان می کنند و به جای معرفت خدا از معارف آفرینش دور می شوند، دعای عرفه راهنماست و مردم باید با مضامین و محتوای آن آشنا باشند، باید این روز را گرامی بداریم و مجالس بزرگی تشکیل شود. .

امام جمعه شهرکرد افزود: روز عید قربان یعنی فداکاری از جان، مال و هر آنچه که انسان به او داده است و قربانی حیوان به صورت نمادین انجام می شود، این امور باید در ما نهادینه شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به مناسبت 27 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ادبیات یکی از مواردی است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد زیرا کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و تربیت دینی آنها باید به آن توجه شود. اولویت بندی شود.

نکونام تصریح کرد: جامعه، مدرسه و متولیان امر باید به این امر توجه داشته باشند و اجازه ندهند دشمن بر افکار کودکان و نوجوانان مسلط شود.

نکونام خاطرنشان کرد: کسانی که فریب مستکبران را می خورند و از آنها پیروی می کنند در روز قیامت با آنها وارد جهنم می شوند.


ایثار در راه خدا قبل از اینکه جنبه توحیدی داشته باشد دارای جنبه های ارزشی اجتماعی است.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه شهرستان فارسان اظهار داشت: مردم متدین صبور هستند و در همه حال از حق محافظت می کنند و حق را نصیحت می کنند. بحث ما در مورد پند به حق بود که به مصادیق حق در قرآن کریم اشاره داشت.


وی افزود: حتما فراموش نکرده اید که در سوره مبارکه ابتدا ایمان و سپس عمل صالح را ذکر کرده است و ما این سوال را مطرح کردیم که اگرچه هدایت به حق و صبر عمل صالح است اما چرا از مؤمنان جدا خواسته می شود تا به حق امر کنند؟ آنچه برای تاکید و توجه بیشتر گفته شد اینگونه بیان شد و من نیز به این سوال که تاسوعا با قانون یعنی چه؟


امام جمعه فارسان به نهم ذی الحجه در روز عرفه اشاره کرد و گفت: فردا نهم ذی الحجه روز عرفه روز نماز است. بهترین کار در این روز، چه در عرفات و چه در هر جای دنیا، نماز خواندن است. دعای روز عرفه مانند شب قدر در زندگی ما تأثیر مستقیم دارد. یکی از بهترین دعاها دعای عرفه مولایمان حسین بن علی بن ابی طالب است که با آیات زنده و قدرتمندی که انسان را برای رسیدن به عرفان عرفه بالا می برد، این دعا را باید با دقت و با دقت خواند.


وی تصریح کرد: یکشنبه 28 تیرماه مصادف با دهم ذی الحجه عید سعید قربان پیشاپیش این روز را به همه عزیزان تبریک می گویم. عید قربان روز اثبات محبت و اطاعت است. روزی که مرد با تمام وجود اعلام می کند که برای محبوبش چیزی نیست; و همه چیز را فدای او کنید.


وی بیان می کند: اساساً حکمت قربانی شدن قرب الهی و کسب تقوا است; و با آن تقوا که نفس عمل است قربانی پذیرفته می شود و تقوا جز با قطع خودخواهی حاصل نمی شود. در کربان بایرام باید اطاعت کامل و بی قید و شرط از ملا نشان داد.


وی گفت: البته درس بزرگی که ما از حضرت ابراهیم می آموزیم و بسیار مهم است، این است که حضرت امام (ره) فرمودند. این درس طولانی ترین و مهم ترین درس برده داری است. فرمودند: این پدر توحید و نابودگر بتهای جهان به ما و همه انسانها آموخت که فداکاری در راه خدا قبل از آن که جنبه توحیدی و دینی داشته باشد جنبه سیاسی و ارزشهای اجتماعی دارد. (لطفاً به دیدگاه توجه کنید. این دیدگاه تربیت شده مکتب اهل بیت است) به ما و همه انسانها آموخت که گرانبهاترین ثمره زندگی خود را در راه خدا بدهیم و دریافت کردیم. عید خود و عزیزانتان را فدا کنید و دین خدا و عدل الهی را برپا کنید. نکته مهم و ظریف دیدگاه سیاسی است.


وی افزود: مصداق این بیان سنت اهل بیت علیهم السلام است که این قول از آن گرفته شده است. حسین علیه السلام که هم اکنون در مکه مکرمه است و در روز هشتم به سوی کربلای معلی حرکت می کند، بهترین مثال است که باید از همه چیز در راه گذشت و آن هم در همین راستا در یکی از خانه ها. در روز نهم ذی حجه خبر شهادت نماینده خود ابن عقیل را که در کوفه کشته شد، رسید، آن شخصیت بزرگواری که هر گاه ممکن بود از فضایلش یاد کنم به شهادت رسید. خداوند متعال همه ما را از پیروان اهل بیت قرار دهد.


امام جمعه فارسان همچنین به روز حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با ایجاد شبهه و ترویج عقاید و عقاید باطل، با انواع ابزارها، این گروه از مردم را که نقش تربیت نسل را دارند، تحت سلطه خود قرار داده اند. حمله فرهنگی آنها کسانی هستند که برای دختران مسلمان دستور العمل می نویسند و زنانی که تا 300 سال پیش اصلاً به زنان احترام نمی گذاشتند. من می گویم 300 سال حداکثر است، اما بسیار کمتر از این است.


وی افزود: اسلام آمد و به زنان عزت داد و به آنها حق رأی داد. تاریخ بیعت همسران پیامبر را در زمان های مختلف بخوانید که در قرآن نیز آمده است. این یک رای است. همانطور که در تاریخ خواندم که آمریکا سی سال بعد از جنگ جهانی اول به زنان حق رای داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید