تقویت ایمان و عفاف راه مقابله با نقشه های دشمن است/ حجاب و عفاف رفتار دینی است نه هویت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم تفتانی استاد دانشگاه کردستان در گفتگو با کُردتودی اظهار داشت: خداوند در چندین جا از جمله در آیه 59 سوره احزاب به موضوع حجاب اشاره کرده است و این موضوع حجاب برای مردم بهتر است، بنابراین آنها مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند و زنان و دختران باید خود را بپوشانند.

وی بیان کرد: این موضوع مهمی است که نباید مقوله حجاب و عفاف را با مسئله هویت در نظر بگیریم، زیرا خانواده هایی هستند که به دخترانشان وقتی چادر می پوشند می گویند چقدر زیبا هستند، اما ما نباید برای آن حجاب داشته باشیم. به خاطر زیبایی.بلکه ممکن است هر بار یک نوع چیز در نظر دیگران زیبا تلقی شود، اما مردم باید به این فکر توجه کنند و فکری که زیباست و زیبایی را چادر انتخاب می کند.

دوفانی ادامه داد: وقتی به حجاب به عنوان یک رفتار دینی نگاه می کنیم، مربوط به حقوق شهروندی است و ما موظف به رعایت آن در جامعه هستیم و به حریم خصوصی مربوط می شود.

وی افزود: حجاب و سبک پوشش دینی، پوسته ظاهری و ظاهر یک سبک زندگی معنوی و فداکارانه است، در واقع همه تغییرات اساسی انسان ابتدا از ذهن و اندیشه آغاز می شود و سپس در رفتار ظاهری تجلی می یابد.


ریشه حجاب حیا است

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از دو کلمه عفاف و حجاب تعریفی داشته باشیم، ادامه داد: حجاب مربوط به ظاهر و عفاف یک حالت درونی است، در عفاف نهی و قیود مربوط به باطن و باطن و در انسان است. وجود، عفاف برای زن و مرد است، برای زن هر چه قوی تر شود در ظاهر بیشتر نمایان می شود.

دوفانی خاطرنشان کرد: در وجود انسان ظاهر بر باطن و باطن انسان تأثیر می گذارد و حجاب و پوشش ظاهری عفت درونی در وجود انسان است و هر چه بیشتر تقویت شوند حجاب و پوشش ظاهری باعث می شود. یک فرد بهتر به نظر می رسد

وی گفت: اگر بخواهیم اینگونه به این موضوع نگاه کنیم که کامل ترین شکل اجتماعی این است که هیچکس در حلقه شخصی خود با اعضای خانواده کاری نداشته باشد اما اگر به آثار و فواید حجاب نگاه کنیم این است. به چند دسته تقسیم می شود، زنان وقتی حجاب دارند، در جامعه مردان ظاهر می شوند، به چشم انسانی به آن نگاه می کنند، نه تجاری و جنسی!

این استاد دانشگاه افزود: وقتی زنی با چنین لباس و آرایش سنگین در انظار عمومی ظاهر می شود فکر طرف مقابل را نمی بینی و هدف دشمن همین است، رفتار غرب طوری است که می خواهد. وقار، حیا و حیا زنان از جامعه ای مجزا


نگاه جمهوری اسلامی، نگاه عزت و احترام به زن است

وی ادامه داد: وقتی صهیونیست ها می گویند برای مخالفت با اسلام باید زنان را که ارکان خانواده هستند از جامعه جدا کنیم، هدفشان ترویج مد و مدگرایی، از بین بردن انگ رسانه ها و از بین بردن حیا است. ، گل درست کردند و زن را از خانواده جدا کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وقتی خداوند قانونی وضع کرد به نفع مرد است، گفت: رسیدن به حجاب زنان آسان نیست و هر چه گرانتر باشد دسترسی به آن دشوارتر است و اگر زنان ارزش قائل شوند. خودشان هم نشان می دهند که دیگران به راحتی به او دسترسی ندارند و کرامت خود را حفظ می کند.

اثبات با استناد به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند; «دیدگاه جمهوری اسلامی، نگاه عزت و احترام به زن است. برعکس نگاه کلی به زن در غرب که نگاه کالایی و ابزاری است و احترام به زن در منطق غربی و روش های غربی و سبک زندگی غربی شکسته شده است، همسرانشان افزایش می یابد و محبوبیت آنها نیز افزایش می یابد.

وی افزود: حیا وسیله رسیدن به همه زیبایی هاست و اگر انسان بخواهد به این زیبایی دست یابد باید اعتماد به نفس و عزم راسخ داشته باشد، کرامت را در مقابل مردم حفظ کند و انسانیت خود را در مقابل حیا حفظ کند.


عفاف و حجاب مستلزم اجرای قانون و نظارت است

وی با اشاره به اینکه باید قوت ایمان و عفاف را تقویت کنیم و با اهداف دشمن مقابله کنیم، گفت: متأسفانه زنان به دلیل اینکه حضور خود را در جامعه کم کرده اند نتوانسته اند حجاب اسلامی داشته باشند در حالی که زنان محجبه باید از خود محافظت کنند. حضور در مجالس، مجالس و غیره نشان دهند که باید روابط اجتماعی بیشتری داشته باشند، اما با احترام به عفتی که خداوند در قرآن فرموده است.

وی گفت: حضور زن خوب در جامعه لازم است و نشانه زن خوب رعایت حیا و عفاف و حجاب است و این یک رفتار دینی است.

دوفانی خاطرنشان کرد: باید الگوهای موفق و شاد افراد محجبه و متعهد را به جامعه معرفی کنیم تا مردم بدانند که یک محجبه به راحتی می تواند روابط اجتماعی و شغلی در کنار تعهدات اخلاقی و مسئولیت های خانوادگی داشته باشد و این موارد مستلزم یک الگو در جامعه

وی در پایان گفت: ما در زمان رضاخان شهدای زیادی را برای بحث حجاب تقدیم کردیم و اکنون دشمن می خواهد جور دیگری به ایران حمله کند و باید به آن به عنوان یک دین نگاه کرد زیرا بازخورد آن در یک جامعه مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید