کار عفاف و حجاب باید عمیق باشد و هویت/حفظ حجاب به سلامت عمومی کمک می کند

وی با بیان اینکه حجاب نماد زن مسلمان است افزود: زمانی که مولفه حجاب در زنان کم رنگ شود به بنیان خانواده و جامعه آسیب جدی وارد می کند.

رئیس انجمن عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین گفت: متأسفانه یکی از دلایل بی حجابی بانوان بحث هویت است چرا که هویت خود را به عنوان زن قبول ندارند و برای آن ارزشی قائل نیستند.

پارسا بیان کرد: وقتی افراد از هویت خود فاصله می گیرند بدون شک به سمت پوچی سوق داده می شوند و این بی هویتی را در سایر امور از جمله ظاهر خود جستجو می کنند و با نشان دادن خود به دنبال هویت بخشیدن به خود هستند که راه اشتباهی است.

وی تصریح کرد: امروز باید روی هویت بخشی به زنان کار کنیم چرا که رسانه های بیگانه دقیقا همین نقطه را هدف گرفته اند و با ابزارهایی که دارند فرهنگ برهنگی را به عنوان هویت زنانه در بین زنان جامعه ما نیز ترویج می کنند.

مسئولان باید از فعالیت های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب حمایت کنند

این فعال فرهنگی بیان کرد: با توجه به اینکه در فعالیت های خود با نوجوانان و جوانان سروکار داریم، شاهد تضعیف اعتقادات دینی آنها هستیم که این امر ناشی از عدم آموزش و تربیت صحیح مسائل دینی در فضای آموزشی است.

مسئول مجمع عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر آثار فرهنگی و هنری کم رنگ شده و فضای مجازی عاملی برای افزایش این معضل شده است که زنان ما همواره در معرض ترویج گسترده الگوهای غربی هستند. .

وی با اشاره به راهکارهای مناسب برای ترویج عفاف و حجاب بیان کرد: سعی می کنیم ابتدا با کار روانشناسی هویت افراد را احیا کنیم و سپس باورهای دینی آنها را تقویت کنیم تا به صورت ناخودآگاه حجاب را بپذیرند.

پارسا گفت: وقتی خانم ها به حد قبولی حجاب برسند و ببینند خیلی از فعالیت ها با حجاب می توان انجام داد، بدون شک با علاقه بیشتری به آن پایبند می شوند.

این مسئول افزود: آگاه سازی خانواده ها نیز یکی از موضوعات مهمی است که ابتدا باید در بین والدین برای عفاف و حجاب نوجوانان ایجاد شود.

وی در پایان درباره مشکلات و موانعی که در مقابل فعالیت های فرهنگی وجود دارد گفت: با همه موانع و مشکلاتی که داریم این عرصه را خالی نکردیم اما مهم ترین مشکلی که ما را آزار می دهد عدم استقبال برخی از مردم است. مسئولان و عدم حمایت مالی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید