بسترهای لازم در فضای واقعی و مجازی در زمینه حجاب و عفاف مهیا شود/ نقش موثر والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان.


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902393

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش موثر والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان گفت: اگر بخواهیم در حوزه عفاف و حجاب در جامعه کار موثری انجام دهیم باید آمادگی لازم را داشته باشیم. پلتفرم های لازم هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله فقیهی از اساتید حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به رابطه کرامت انسانی و حجاب در جامعه گفت: حفظ کرامت جوامع انسانی به معنای حفظ و احترام به فرهنگ عفاف و حجاب است.
وی ادامه داد: اگر جامعه نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب دور شود و بی تفاوت شود نتیجه آن افت کرامت انسانی و در نهایت از هم پاشیدگی خانواده های اسلامی خواهد بود.
یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش والدین در حفظ عفاف و حجاب فرزندان گفت: اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که نقش عفیف پدر در مراقبت از عفاف دختر را در نظر بگیریم. اما متأسفانه امروزه برخی خانواده ها متوجه اهتمام و عنایت پدر نمی شوند و نسبت به عفت و پاکدامنی دختران بی تفاوت هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از خانواده ها به مبانی و ارزش های دینی اعتقاد دارند، اما اگر به سیره عفیفانه حضرت زینب (سلام الله علیها) که یکی از بهترین الگوها در جامعه است توجه کنند؛ در این میان به عنوان یکی از بهترین الگوها و الگوهای دینی و اخلاقی در جامعه حضور دارند. آنها قطعا در سبک زندگی خود تجدید نظر خواهند کرد.
آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در جامعه امروز تضعیف حجاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه عفاف و حجاب در جامعه کار موثری انجام دهیم باید بسترهای لازم را هم در حوزه حجاب ایجاد کنیم. در دنیای واقعی و در دنیای مجازی اقدامات اساسی را تهیه و اجرا کنید و این امر مستلزم مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است که با مردم کار می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید