وجود بسترهای ملی برای پیشگیری از آسیب در فضای مجازی حق ایران است/ ایران دانش فنی خوبی برای ایجاد بسترهای قوی در فضای مجازی دارد.

ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796440

حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با داشتن پلتفرم های ملی که ابزار حکومت داری آن در دست ماست، حق داریم بتوانیم از جامعه و فرهنگ خود پاسداری کنیم و آنچه را که در جامعه ما مشکل ایجاد می کند کنترل کنیم. و جامعه در استفاده صحیح از فضای مجازی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به حذف نشریات و هشتگ های مربوط به سردار حاج قاسم سلیمانی از فضای مجازی، گفت: تا زمانی که بسترهای فضای مجازی در دسترس دیگران باشد، وضعیت همین است.

وی گفت: فضای مجازی مبنای علمی دارد و در حال رشد است و تقریباً عقب هستیم. فضای مجازی به عنوان یک فضای نرم، نحوه مبارزه، تبادل و حضور ما در جهان را تغییر داده است.» دنیا در فضای نرم تعامل دارد. فضا.

حسینی با بیان اینکه هرکس در این منطقه تسلط داشته باشد یک قدم جلوتر است، افزود: ما باید قوی باشیم تا بخشی از دارایی های خود را در این مسیر حفظ کنیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفاظت و دفاع از همه آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانانی که در حال رشد و متاثر از این فضا هستند، باید قوی باشیم و در قانون و قانون اهتمام ویژه داشته باشیم. اجرا

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه های فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و مذهبی مردم ایران که با آنها بزرگ شده ایم در فضای مجازی منتشر شود که بخشی از آن جلوه ای از زندگی بزرگان و سیاست ها و سیاست های آنان است. افراد متنفذ مختلف از جمله سردار شهید حج «قاسم سلیمانی.

* کنترل فضای مجازی باید در دست ما باشد

حسینی گفت: اگر مدیریت فضای مجازی در دست ما نباشد، مطمئناً تمام جنبه های مثبت و خوب بزرگان و افراد تأثیرگذار مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که می خواهد الگوی جامعه را گسترش دهد، توسط کسانی که صاحب این فضای مجازی هستند، منتشر می شود. ابزار فضای مجازی در دست آنهاست و با انتشار آن موافقت می کنند. «اینها فرهنگ نیستند، در معرض خطر هستند و اجازه استفاده از این فضا را نمی دهند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم دانش فنی داریم و هم نیروی کار توسعه یافته در فضای مجازی و ایجاد بسترهای قوی در کشور، گفت: در این زمینه کمبودی نداریم و فقط باید رسیدگی کنیم. از فضا .

وی با بیان اینکه علاوه بر ایجاد فضای مجازی طبیعی، می توانیم با اعتمادسازی در مردم از فضایی که در اختیار دیگران است نیز به نحو احسن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مردم باید مطمئن باشند که از طریق مدیریت و حفاظت از فضای مجازی هیچ رصدی و هیچ رصدی وجود ندارد. رعایت حریم خصوصی افراد

* عدم شفافیت باعث می شود مردم از فضای مجازی بومی خود فرار کنند

حسینی افزود: با اطمینان در جامعه به راحتی می توان از فضای مجازی و حتی بسترهای خارجی بهترین استفاده را کرد.

وی افزود: هر چه شفاف تر باشیم مردم فرار می کنند و به فضایی می روند که ابزار و کلید در دست خارجی هاست و ما به عنوان مصرف کننده عمل می کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه ما بهترین دانش فنی و نیروی کار جوانان را در فضای مجازی داریم، گفت: طبق قانون ما حق داریم فضای مجازی را کنترل کنیم، اما نه کنترل هایی که یادآور نظارت دولت بر حریم خصوصی افراد باشد.

* کشورهای خارجی نیز تولید پلتفرم های خود را کنترل می کنند

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: پلتفرم هایی که در دست دیگران است و دنیا را رهبری می کنند حتی در جامعه خود حدی دارند و محصولات خود را کنترل می کنند.

وی گفت: فضای مجازی خارجی اگر به آن توجه نشود مضر است اما اگر توجه لازم به این فضا شود معمولا به افزایش شفافیت و سواد اطلاعاتی جامعه کمک می کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حوزه باید کارشناسی شده و قوانین درست تدوین شود، گفت: مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی برای حفاظت از فضای مجازی در این حوزه گامی ویژه برداشته است. کمیسیون در مجلس در حال بررسی است.

* مردم باید اطلاعات صحیح در مورد طرح حفاظت از فضای مجازی در اختیار مردم قرار گیرد

وی با بیان اینکه نتایج بررسی این طرح برای مردم آشکار می شود، گفت: فضای مجازی جامعه محور و ابزار روز استفاده مردم است که اگر اطلاعات درست به مردم داده نشود، کار خوب بد نشان داده خواهد شد. و این همان حساسیتی را در جامعه ایجاد می کند که در ابتدای مطالعه انجام می داد.

حسینی با بیان اینکه حساسیتی که در ابتدای بررسی طرح حفاظت در بین مردم ایجاد شد به دلیل ارائه اطلاعات نادرست به مردم بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاع رسانی نادرست باعث واکنش منفی در جامعه شد و احساس شد که کل فضای خصوصی و رفتار جامعه توسط دولت کنترل می شود، در صورتی که اصلا اینطور نیست.

وی افزود: در صورت تصویب طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی، تا زمانی که آزادی بیان و شفافیت در این زمینه وجود داشته باشد، با توجه به شرایط تحصیلی جوانان در مسیر رصد و تحقیقات صورت می گیرد. رشد.» از آسیب به آنها جلوگیری کنید.

* وجود بسترهای بومی در فضای مجازی حق کشور ماست

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش فرهنگ های مختلف در دنیا با استفاده از فضای مجازی گفت: چه برای کنترل مشکلاتی که در جامعه ما ایجاد می کند و جامعه را در مسیر درست استفاده از فضای مجازی هدایت کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین دلایل حذف نشریات مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نمونه و الگوی خوب، مثبت و موثر این است که ابزار کنترل فضا نداریم.

حسینی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم با شرایط حاکمیتی جدیدی که ایجاد شده گام مثبتی در جهت ارتقای فضای مجازی برداشته اند که همان طرح صیانت از فضای مجازی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید