آموزش صحیح عاملی کلیدی در پیشگیری از آسیب در فضای مجازی است/ مسئولان باید برای کنترل این حوزه برنامه ریزی کنند


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854601

محمد حسنی گفت: فضای مجازی به دومین محل زندگی افراد تبدیل شده است، بنابراین برای جلوگیری از آسیب های احتمالی باید قبل از ورود به این فضا آموزش های لازم را فرا گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسنی، استاد دانشگاه و کارشناس اجتماعی درباره تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر افزایش آسیب های اجتماعی گفت: امروز فضای مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است.



وی گفت: امروز این فضا دومین و گاهی اولین محل زندگی مردم است. این فضا وجود دارد و رفتار انفجاری جوانان و کودکان را تغییر می دهد.

حسنی با اشاره به اینکه این فضا توسط غرب برای رسیدن به اهداف خود ایجاد شده است، تصریح کرد: هدف از ساخت این فضا تغییر باورها، عقاید و افکار جامعه به افکار و اندیشه های غربی است، در واقع غرب در فضای مجازی به دنبال سلطه و سلطه است. نابودی فرهنگ های مستقل مردم جهان.

وی گفت: اعتیاد، اعتماد و ایمان به فضای مجازی زندگی روزمره مصرف کنندگان را می سازد. «زندگی روزمره برای یک جوان بسیار خطرناک است، زیرا باعث می‌شود او از مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی دوری کند و در مواردی حتی افسردگی و خودآزاری را به همراه داشته باشد. بنیامین.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه محتوای هدفمند و موثر در فضای مجازی به صورت سرگرمی تولید و منتشر می شود، خاطرنشان کرد: این معضل باعث می شود به هر آنچه در دنیای واقعی در فضای مجازی وجود ندارد دسترسی داشته باشد. دریابید که این نیز به دلیل نبود امکانات تفریحی ارزان و در دسترس و عدم نظارت خانواده بر نحوه و میزان استفاده فرزندان از فضای مجازی است.

حسنی بابیان اینکه بسیاری از اختلافات و طلاق های خانوادگی ریشه در فضای مجازی دارد، افزود: استفاده و نحوه زندگی در فضای مجازی باید کنترل و رصد شود. در سطح بالاتر، کارکنان باید برای کنترل این فضا برنامه ریزی کنند و در سطح پایین تر، والدین باید برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه هویت یک فرد از سه بعد فردی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: هویت هر فرد خاص و ویژه همان فرد است و شکل گیری آن از بدو تولد آغاز می شود و عوامل مختلفی از جمله جامعه و تعاملات محیطی در شکل گیری نهایی هویت انسانی از امروز به بعد با حضور در فضای مجازی و پنهان کردن قهرمان خود، دائماً شخصیتی غیر واقعی و مجازی ایجاد می کند که باعث اختلال در هویت و شخصیت انسان در جامعه می شود.

حسنی با اشاره به نیاز جامعه به فضای مجازی گفت: همانطور که گفته شد فضای مجازی جزء لاینفک جامعه است و بسیاری از نیازهای کاری و اجتماعی مردم از طریق این فضا تامین می شود، بنابراین نیاز است علاوه بر آموزش های لازم از این فضا استفاده شود. باید برای استفاده سالم از این فضا انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید