لزوم استفاده از ماسک در فضای باز برطرف شد/ شستشوی دقیق سبزی ها عاملی برای پیشگیری از ابتلا به وبا است.


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879630

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که در ستاد کرونا به این نتیجه رسیده ایم که الزام استفاده از ماسک در مکان های باز حذف شود، اما همچنان در مکان های بسته و بدون تهویه به ویژه در مناطق شهری استفاده شود. حمل و نقل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این یکی از بزرگترین دستاوردهای ایران در حوزه تاج بود. زیرا واکسیناسیون به مقدار زیاد و در زمان کوتاهی انجام می شود. همچنین از واکسن های موثر استفاده کرده ایم و از شهریورماه 1400 واکسن انبوه وارد کرده ایم و تاکنون 150 میلیون دوز واکسن وارد کرده ایم. البته از دی ماه 1400 واردات واکسن متوقف شد و تولید داخل انجام شد. در شش مرکز تولید واکسن داشتیم.

وی تاکید کرد: این حجم زیاد باعث افزایش ایمنی انسان شده است و در نشستی که در ژنو داشتیم جزو معدود کشورهایی بودیم که توانستیم بیماری عروق کرونر قلب را کنترل کنیم. من به این نتیجه رسیدم که استفاده از ماسک در فضای باز الزامی نیست و باید در مکان های بسته و بدون تهویه و به خصوص در وسایل نقلیه عمومی استفاده شود.

عین اللهی گفت: بیماری عروق کرونر قلب اصلاً از بین نمی رود، مثل آنفولانزا است. پس از مرحله اپیدمی به مرحله آندمیک و انفرادی می رسد. بنابراین توصیه می شود سالی یک بار واکسینه شوند و با توجه به اینکه خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در دنیا هنوز از بین نرفته است، توصیه می کنیم کسانی که آخرین تزریق خود را در شش ماه گذشته انجام داده اند، در سال های بعد یک آمپول انجام دهند. واکسن در داروخانه ها مطابق با شرایط بین المللی.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از شیوع بیماری وبا در کشور خبر داد و گفت: آمار قابل توجهی از وبا نداریم و 40 مورد ثبت شده است و این خطر در مناطق مرزی وجود دارد و تلاش می کنیم آن را کنترل کنیم اما این خطر وجود دارد. مهم است که سبزی شستن خوب را در نظر بگیرید. آن را بگذارید زیرا اینطوری منتقل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از اجرای قانون جوانان برای جمعیت دارید، گفت: ما از وزارتخانه های پیشرو هستیم و از سه چهار ماه پیش اردوی جوانان برای جمعیت راه اندازی کردیم و همه نمایندگان موظف هستند گزارش دهند و ما فکر کنید آنها در مقابل قانون هستند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید