پیشگیری رشد محور، مهمترین محور کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888043

معاون اجتماعی دادگستری استان همدان؛

عباس نجفی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیش از یک دهه است که برای کنترل و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی تلاش می کند و از این رو از هیچ اقدام و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; عباس نجفی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ادامه داد: رکن و اولویت توسعه در هر کشوری توجه به آموزش و پرورش و دانش آموزان است که متاسفانه این مهم است. ، در جامعه ما مغفول مانده است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


معاون دادگستری، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، پیشگیری رشد محور را مهم ترین محور کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: صرف هزینه و سرمایه گذاری در این بخش به هیچ وجه کافی نیست زیرا اگر ما به دنبال فرهنگ سازی و نهادینه سازی یک مشکل هستند باید در این زمان که آغاز شکل گیری شخصیت فرد است اقدام کنیم..


نجفی با بیان اینکه بر اساس برنامه های پیشگیری از رشد، اجرای طرح نماد (سامانه رفاهی دانش آموزان) می تواند اثرات مثبتی داشته باشد، افزود: علاوه بر اهمیت طرح نماد، باید در بین مدیران مدارس و متولیان آموزشی تبیین شود. اجرای این طرح نیز منوط به همکاری و حمایت همه نهادهای عضو است و هر نهادی باید وظایف مورد انتظار خود را به خوبی انجام دهد تا بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم..


وی در پایان با اشاره به جامعیت و به روز بودن قانون مصوب حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: 1399بیان کرد: ضمانت اجرای بسیار خوب در این قانون دیده می شود که بسیار مفید و موثر خواهد بود.


لازم به ذکر است در این جلسه جهت ایجاد فضای تعامل، اتحاد و همدلی جهت خدمت به جامعه و توسعه اهداف، برنامه ریزی مناسب جهت گسترش فرهنگ مشاوره و پیشگیری از بروز جرائم و آسیب های اجتماعی و توانمندسازی دانش آموزان و انجام آموزش جلسات برای مربیان از جمله مشاوران، مربیان و دستیاران آموزشی، مدیران و معلمان، مربیان معلم و غیره. تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و آموزش و پرورش استان همدان به منظور توانمندسازی و مراقبت در مقابله با جرائم و آسیب های اجتماعی منعقد شد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید