برگزاری پنجمین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793862

پنجمین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و ناتوانی اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی با دستور کار بررسی پیش نویس راهبردهای مرتبط با ارتقای شفافیت و پیشگیری از تضاد منافع و رفع موانع و نواقص مرتبط برگزار شد. به اجرای آنها. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجمین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و ناتوانی های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی به ریاست رضا مسعودی فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد. توسط نمایندگان سازمان زندانها و تامین و تربیت. کابینه معاون اول رئیس جمهور، وزارت دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، بازرسی کل کشور، فرماندهی نیروی انتظامی، معاونت حقوقی رئیس جمهور، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور دادستان، سازمان صدا و سیما، سازمان بسیج مستضعفین در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد.

در این جلسه، گزارش وضعیت تصویب دو لایحه «شفافیت» و «تعارض منافع» توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از موانع تصویب این دو لایحه همراه با طرح پیشنهادی بود. راه حل ها توسط نماینده اداره حقوقی مطرح شد. همچنین نمایندگان دستگاه های عضو شورای عالی دیدگاه ها و پیشنهادات خود را برای اصلاح برخی از برنامه های عملیاتی ذیل دو راهکار ابلاغی و لزوم استفاده از ظرفیت ناظران در قوای مجریه و مقننه برای نظارت بر اجرای طرح های اجرایی ارائه کردند. و بر لزوم تسریع در پیگیری ها بر تصویب لوایح مربوط به این دو طرح در مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد نمایندگان دستگاه های شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در اسرع وقت نقطه نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را ارائه کنند. همچنین مقرر شد کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر وضعیت فعلی رسیدگی و رسیدگی به لوایح شفافیت و تعارض و تضاد منافع در مجلس نظارت کند.

همچنین دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم پس از دریافت نظرات و پیشنهادات در طرح پیشگیری از مفاسد اقتصادی و اداری، نسبت به ابلاغ برنامه های عملیاتی هر دو راهبرد شفافیت و تضاد منافع و گزارش روند کار اقدام کند. برای تصویب لایحه شفافیت و موانع ارائه راهکارهای پیشنهادی.

در نهایت مقرر شد نقش فعالتر و موثرتر سازمان صدا و سیما در اجرای برنامه های عملیاتی در نظر گرفته شود و نام این سازمان در متن راهبردهای اجرایی ذیل دو راهبرد ارتقای شفافیت و پیشگیری از تعارض درج شود. از علایق

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید