پیشگیری از وقوع جرم امری فراطبیعی، علمی و فنی است/ سجام; زمینه روابط مردم با قوه قضائیه


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806530

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری فراطبیعی، علمی و فنی است و همکاری همه دستگاه ها را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری دهه مبارک فجر با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم امری قدرتمند، علمی و فنی است، اظهار داشت: این امر نیازمند همکاری است. همه دستگاه ها

وی افزود: یکی از نهادهای حاکمیتی در جمهوری اسلامی، قوه قضائیه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین و سیاست را تبیین کردند.

حجت الاسلام وحدانی نیا از قانون جدیدی در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد و بیان کرد: این قانون وظایف و مسئولیت های دستگاه های مختلف را در حوزه کودکان و نوجوانان در معرض خطر یا قربانی تعریف می کند.

وی به سامانه سجام اشاره کرد و گفت: این سامانه بستری برای ارتباط مردم با قوه قضائیه است که آحاد جامعه می توانند از طریق آن فعالیت ها را رصد کرده و مشکلات را انعکاس دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه خراسان جنوبی در خصوص تخلفات شهرداری و مسائل مربوط به کمیسیون ماده 100 گفت: اگر کمیسیون ماده 100 بخواهد به روال گذشته ادامه دهد، شکی نیست. وی تاکید کرد: تخلفی است که باید در این زمینه اصلاح شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا در خصوص بحث مدیریت پسماند و مسائل مربوط به آن خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل در وهله اول شهرداری باید زباله را از مبدأ تفکیک کند نه در کلام بلکه در عمل و شهروندان در این زمینه باید از احساس مسئولیت جدا شوند. زباله های خشک و مرطوب را در خانه نگه دارید تا شاهد صحنه های تلخی مانند جمع آوری زباله نباشیم.

وی به موضوع سگ های ولگرد اشاره کرد و گفت: در زمینه ساماندهی سگ های ولگرد باید مسئولان مربوطه جلساتی را در اطراف این منطقه برگزار کنند و مصوبات آن نیاز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه خراسان جنوبی گفت: برخی در فضای مجازی مردم را به پرتاب غذای سگ در برخی نقاط شهر تشویق می کنند، در حالی که این کار درست نیست و کمک های انسانی باید از طریق پناهگاه های حیوانات باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید