اعتیاد؛ سهم عمده در جرایم خرد و خشونت خانگی / اشتغال؛ بهترین راه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805631

به گفته مسئولان مواد مخدر؛ این عامل اصلی جرایم خرد و خشونت خانگی است که شاید اشتغال به کار بهترین راه برای پیشگیری از سایر آسیب های اجتماعی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ مواد مخدر و اعتیاد یکی از معضلات جدی جامعه مدرن است که عامل بسیاری از جنایات خرد و زمینی، سرقت، خشونت خانگی و حتی جنایاتی مانند قتل و آدم ربایی است.

ماجرایی غم انگیز که با توسعه اشتغال و آموزش مهارت های لازم به جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر به پایان رسید و جلوی بسیاری از جرایم ریز و درشت را گرفت.


نامشخص بودن محیط تولید و توزیع دارو در شهرک ها

گلمرضا باغ شیرین، رئیس دبیرخانه شورای پیشگیری از کریمه سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بانک اطلاعات محلات آلوده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 120 محل آلوده در شهرک های استان شناسایی شده است و آمار فعلی محله های ناسالم در حوزه مواد مخدر با تجمیع اقدامات مربوط به سال های گذشته به 270 محله می رسد.

به گزارش باگ شیرین، در 9 ماهه امسال بیش از 21 هزار و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر در محله کشف و ضبط شد و 18 منازل و واحد صنفی به دلیل تحویل مواد مخدر و یا ایجاد سایت بر اساس اعلام پلمب شدند. دستورات دادگاه

وی با اشاره به تاثیر اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر بر جرایم پایین دستی گفت: بیش از 70 درصد جرایم و آسیب های اجتماعی در استان از جمله سرقت های خرد، طلاق و خشونت های خانگی و برخی مسائل مهم مانند قتل، گروگان گیری و … آدم ربایی در نتیجه. «مشکلات مواد مخدر به وجود می آید.

این مقام مسئول افزود: باید با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه، رفع اقتصاد جرایم مواد مخدر، کاهش گمنامی قاچاقچیان مواد مخدر، تدوین راهکارهای پیشگیری از وضعیت و وضعیت با استفاده از ظرفیت علمی و مشارکت مردمی، هدف گذاری شود.

انهدام 52 گروه مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

وی گفت: در 9 ماهه امسال 52 گروه مواد مخدر و برخی فرآیندهای امنیتی از جمله مقابله با موانع و انهدام شبکه های فعال در امر قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در قالب مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان منهدم شد.امنیتی، اطلاعاتی و برخورد انضباطی اعلام و اجرا شده است.

باگ شیرین ادامه داد: در حال حاضر اشراف کافی در خصوص محله های آلوده و سکونتگاه های در لبه آلودگی وجود دارد و قرار است با همکاری سازمان، فرآیندهای مربوط به حذف و تخریب انبارهای مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد. گشت ها. رضوی.”

رئیس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با تاکید بر سیاست های مربوط به توانمندسازی اقتصادی خانوارهای ساکن در بافت های ناکارآمد شهری استان، خواستار توسعه اشتغال و ارتقای سیاست های مبتنی بر حرفه آموزی شد. در این محله ها

وی افزود: نیاز به اشتغال جایگزین با رویکردی مشروع و با در نظر گرفتن چارچوب قانونی نهادهای متولی از جمله آموزش فنی و حرفه ای، بهزیستی اجتماعی، کمیته همیاری امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید، اداره کل تعاون، کار و کار است. و بهزیستی و مجمع خیرین استان بیش از مقدماتی و محقق شود.

باغ شیرین با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در قوه قضائیه گفت: با ایجاد سامانه سجام، راه اندازی تجمع نهادهای مردمی، فعال سازی ظرفیت مصلحان و حقوقدانان قرآن و تاکید بر اتخاذ راهکارهای مبتنی بر سیاست های مشارکت کیفری، علاوه بر آن. به راهبردهای منفی و جنایی در زمینه جرم و جنایت. «مرتبط با مواد مخدر همچنین باعث بهبود و تعمیق اقدامات مثبت، اصلاحی و اصلاحی در محله‌های ناکارآمد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید