یکنواختی در فضای مجازی برای پر کردن اوقات فراغت در دسترس نیست / بسترهای شادی و نشاط برای تعطیلات تابستانی


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877158

نبود امکانات مناسب برای گذران اوقات فراغت منجر به ظهور ردپایی در شبکه های اجتماعی در میان سرگرمی های جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی گفت: تابستان در راه است، اما حتی اگر اوقات فراغت در اوج باشد، فرصت طلایی است که در صورت عدم برنامه ریزی مناسب، نه تنها از دست می رود، بلکه تعطیلات دانش آموزی را با خطر جدی مواجه می کند.

زندگی هایی که به شدت تغییر کرده و به جای حیاط های بزرگ و بازی کودکان در حیاط و کوچه، امروزه کودکان در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و برای پرکردن اوقات فراغت خود نیاز به یک برنامه ریزی اساسی دارند تا در فضایی شاد و مفرح باشند. از این فرصت طلایی استفاده کنید.

بی شک سه ماه تابستان بهترین فرصت است تا نه تنها با برنامه ریزی اصولی و اصولی لحظات شاد و شادی را برای نوجوانان فراهم کنیم، بلکه در این اوقات فراغت مهارتی را به آنان بیاموزیم که در برگزاری کلاس ها حائز اهمیت است. آموزشی یا هنری و ورزشی است که بتوان به مدیریت صحیح دست یافت.


38d673a2 8a8e 440a 8079 129b164412f3 خبر خاکستری


قیمت بالای کلاس های تابستانی

با شروع فصل تابستان لیست ساعات تابستانی توسط برخی دستگاه ها ارائه می شود اما دانش آموزان تمایلی به حضور در این کلاس ها ندارند که نشان می دهد این کلاس ها جذابیتی ندارد و نمی تواند لحظات شاد و خوشی را برای نوجوانان فراهم کند.

با قدم زدن در پارک ها و باغ ها، چند نوجوان را می بینیم که دور یک قلیان می چرخند و دست در دست هم می چرخند، جوانانی که لحظه های زندگی خود را سیگار می کشند، اما همین جوانان اگر مکان هایی برای تخلیه انرژی و پر کردن هیجان دارند، مطمئن شوید که اوقات فراغت آنها فراهم است و بدون شک اینگونه وسایل منزل هرگز جمع آوری نخواهد شد.

نوجوانان و جوانان توقع زیادی ندارند، جوانان و نوجوانان به طور مثال علاقه مند به حضور در فعالیت های ورزشی هستند و از فضای ورزشی کامل با قیمت مناسب لذت می برند. در برخی موارد کلاس های تابستانی با هزینه های گزاف برگزار می شود که برخی از نوجوانان توان پرداخت آن را ندارند و مجبور به شرکت در این کلاس ها می شوند.

در سال های اخیر فضای مجازی در بین همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان فراگیر شده است و متاسفانه سوء استفاده از این فضا تهدیدی جدی است که چیزی جز اتلاف وقت نیست و نوجوانان را به سمت فضاهای نامناسب سوق می دهد.

گاهی برخی از خانواده ها برای این روزهای تابستان کلاس های متوالی را برای فرزندان خود در نظر می گیرند که دانش آموز نه تنها از این روزها بهره لازم را نمی برد، بلکه مداخله این کلاس ها او را خسته می کند.


f2dc2c73 539e 4fe4 9239 c4e15080b85a خبر خاکستری


گذراندن اوقات فراغت مستلزم توجه جدی سرپرستان است

«امروز نحوه پرکردن اوقات فراغت با گذشته متفاوت است، زیرا با گسترش ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی، بسیاری از افراد کوچکترین فرصتی را در فضای مجازی سپری می کنند و در روزهایی که در تابستان از فضای مجازی برای پرکردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند. . به گفته جوانان این فضا از جذابیت خاصی برخوردار است و از این رو برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت به ویژه برای دانش آموزان، توجه جدی مسئولان آموزشی و فرهنگی و خانواده ها را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت کارکردهای متفاوتی دارد، افزود: اوقات فراغت می تواند از یک سو مفیدترین و پربارترین لحظات زندگی انسان باشد و از سوی دیگر به عقیم ترین اوقات تبدیل شود و باعث بی توجهی و رها کردن جوانان شود. فضای مجازی «نوجوانان بدون شناخت کافی از فضای مجازی یکی از دغدغه های اصلی والدین است.

این کارشناس خانواده گفت: اگر اوقات فراغت توسط مسئولان مدیریت شود، فرصتی برای شناخت و شکوفایی استعدادها و کسب تجربه و توانمندی های لازم برای زندگی آینده، شناسایی خلاقیت، رفتار صحیح، افزایش معارف دینی و اخلاقی در حوزه های مختلف خواهد بود. فرهنگی «اجتماعی و همر و از ورود غیرمجاز و ناخواسته به فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی از استفاده از این فضا جلوگیری می کند.


77f174fd 50ee 4882 ac67 38fb7c779fdf خبر خاکستری


40 درصد جوانان اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند

جهان افروز گفت: تحقیقات نشان می دهد بیش از 40 درصد نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند و در بیشتر موارد متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از استفاده صحیح از این فضای مجازی، نه تنها مثبت نبوده است. اثر، بلکه آسیب های زیادی به ساختار خانواده ها وارد کرد.

وی گفت: پر کردن اوقات فراغت با فضای مجازی به یک چالش تبدیل شده است. بیش از حد فضای مجازی است که با وجود همه این موارد می تواند منجر به افسردگی، بی احترامی در خانواده، مشکلات خانوادگی، عدم عزت نفس و برخی موارد حتی طرد نوجوانان و جوانان را توجیه کند.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: در کنار مشکلات اجتماعی ناشی از استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی، ارتباطات نامتعارف، کم رنگ شدن باورهای دینی می تواند هویت کاذب ایجاد کند.

جهان افروز با تاکید بر اهمیت حفظ پیوندهای عاطفی اعضای خانواده گفت: لازم است با افزایش گفت و گوهای چهره به چهره بین اعضای خانواده و در فضای خانواده و دور نگه داشتن جوانان از فضای مجازی، برای تابستان برنامه ریزی شود. فرصت‌ها در کلاس‌های مختلف فرهنگی. «در ورزش‌ها شرکت کنید، هنری که مطابق با سلیقه‌شان باشد.

وی گفت: برگزاری اردوهای علمی، سیاحتی و زیارتی در این کلاس های تابستانی ضروری است چرا که برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند جوانانی با نشاط، مؤمن، فداکار و متخصص هستیم و آینده در دستان جوانان است. .


b28dff5d 8a8e 47bd 946f 115a29984615 خبر خاکستری


44 مرکز آماده پر کردن اوقات فراغت خود هستند

حجت الاسلام مومنی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی دانش آموزان از مدت ها قبل برنامه ریزی شده و در مجموع 44 مرکز اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 31 مرکز فرهنگی آموزشی و 14 مرکز دارالقرآن را با شعار یک مهارت برای هر دانش آموز ایجاد کرده اند. البته علاوه بر این مراکز، در هر شهری که گلخانه وجود دارد، شرایطی فراهم می‌شود که مهارت‌های لازم را فراهم کند.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال مدارس و مدارس منتخب دارای سالن ورزشی در تابستان دانش آموز پذیرش می کنند تا با برگزاری کلاس های ورزشی لحظات خوشی را رقم بزنند.

مومنی گفت: در چند سال اخیر به دلیل شیوع تاج، بسیاری از برنامه ها از جمله اردوها و کلاس های تابستانی تعطیل شده است. امسال این اردوها دوباره فعال شده و اردوهای یک روزه در نظر گرفته شده است.»

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر همه این موارد استخر، زمین ورزشی و چمن مصنوعی آماده است و کلاس های هنری، قرآنی، آموزشی و ورزشی ایجاد شده تا دانش آموزان با توجه به علاقه و استعداد خود در این کلاس ها شرکت کنند.

تابستان فرصتی طلایی برای نوجوانان است و استفاده درست از این لحظات نه تنها می تواند روزهای شادی را رقم بزند، بلکه با کسب تجربه و مهارت، این فرد را برای آینده آماده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید