عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت باعث انحراف می شود / 578 پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان کرمانشاهی


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878567

اوقات فراغت مناسب ترین فرصت برای تفکر خلاق و تبلور رفتار فردی و اجتماعی مطلوب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، اوقات فراغت مناسب ترین و مطلوب ترین موقعیت برای تفکر خلاق و تبلور رفتار مطلوب و خوشایند فردی و اجتماعی است.

بی شک هدایت و حمایت فکری مستمر و مؤثر کودکان، نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت به ویژه در تعطیلات نسبتاً طولانی تابستان، نه تنها از آسیب پذیری اجتماعی و انحرافات اخلاقی آنان در هر شرایطی می کاهد، بلکه آنها را به حداقل می رساند. در برابر برخی آسیب ها و تهاجمات فرهنگی محافظت می کند.


081efad6 5b78 4e00 a76e 74442eeb966e خبر خاکستری


تفریح ​​و سرگرمی نقش مهمی در پرورش قوای جسمی، ذهنی و رفتاری افراد دارد

روی فرامرزی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: اوقات فراغت در لغت به معنای آسایش است و معمولاً در ازای کار، وظایف روزمره و مشاغلی که باعث خستگی می شود استفاده می شود.

یک کارشناس ارشد روانشناسی افزود: افراد در اوقات فراغت معمولا به سرگرمی ها و سرگرمی های خود می پردازند و این امر باعث تقویت سلامت روان آنها می شود.

وی خاطرنشان کرد: نحوه گذراندن اوقات فراغت می تواند تا حد زیادی نمایانگر ویژگی های فکری فرد و همچنین ویژگی های فرهنگی جوامعی باشد که فرد در آن زندگی می کند.


fa4df464 59a7 4918 9f9b da5dc2fce50d خبر خاکستری

فرامرزی گفت: افرادی که در فعالیت های منظم و برنامه ریزی شده (مانند رفتن به مدرسه، تحصیل و کار) شرکت می کنند و انتظارات خاصی را برآورده می کنند، اوقات فراغت محسوب نمی شوند.

وی گفت: انسان زمانی که از کار اجباری و تکالیف رها باشد، گرایش به تفریح ​​یا خوش گذرانی دارد که یکی از نیازهای انسان است. نحوه گذراندن اوقات فراغت در هر جامعه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید فرهنگ، امکانات باشد. وی از امور مالی فردی و اجتماعی به عنوان دو عامل مهم یاد کرد.


e351aeae bd90 4ed6 85f6 adc618911d0f خبر خاکستری


عدم مدیریت صحیح اوقات فراغت منجر به انحراف می شود

این دانشجوی روانشناسی افزود: تفریح ​​و سرگرمی نقش مهمی در پرورش قوای جسمی، روحی، اخلاقی و رفتاری افراد دارد و اگر از این اوقات به خوبی و درستی استفاده شود، می تواند در پیشگیری از انحرافات و انحرافات موثر باشد.

وی افزود: برخی از نوجوانان و جوانان بر این باورند که اوقات فراغت فرصتی برای خوش گذرانی و خوش گذرانی است و چنین طرز فکری می تواند باعث حواس پرتی شود.

فرامرزی یادآور شد: والدین نه تنها به فکر پرکردن اوقات فراغت فرزندشان در محله ییلاقی باشند، بلکه به فکر غنی سازی اوقات فراغت باشند.


e0771965 bbc8 44d3 86a4 e1642175a159 خبر خاکستری


578 مرکز تفریحی دانش آموزان کرمانشاهی

سیامک شیرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری مرصاد گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حال اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی است.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: تعداد امکانات تفریحی 578 مورد است که شامل مراکز فرهنگی آموزشی، اردوهای دانش آموزی، دارالقرآن، مدارس، سالن های ورزشی و مدارس با ظرفیت است.


قرار است 90000 دانش آموز در اردوهای تابستانی ثبت نام کنند

وی با بیان اینکه 90 هزار دانش آموز ممتاز در استان داریم، افزود: سال گذشته بیش از 67 هزار دانش آموز در اوقات فراغت شرکت کردند.


1b524a36 fdb5 4171 9c34 00ccf4bdde89 خبر خاکستری

شیرمحمدی گفت: ثبت نام در این پایگاه ها معمولا از نیمه دوم خرداد آغاز و تا اول تیرماه ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کلاس ها از اول تیرماه آغاز می شود، افزود: این کلاس ها در رشته های مختلف هنری، مهارتی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی برگزار می شود. تا 6 سپتامبر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز وابسته به آموزش و پرورش هستند و هزینه کلاس ها برای تامین مربی اخذ می شود که تقریبا نیمی از ساعات رایگان سایر مدارس است و از طرفی مربیان مورد تایید اداره کل هستند.

این کارمند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هر ساله در آستانه فصل تابستان با رویکرد کشف و جهت دهی استعدادهای دانش آموزان و ادامه روند تحصیلی اقدام به برگزاری فعالیت های تابستانی می کند خاطرنشان کرد: شعار پایگاه های اوقات فراغت «هر دانش آموز و یادگیری یک مهارت» است. “


186f84b0 8839 4a37 8934 9956c5437e04 خبر خاکستری

بر اساس گزارش ها مرصادنیوز اوقات فراغت یکی از شاخص های رفاه اجتماعی است که استفاده صحیح از آن در افزایش بهره وری، کارایی، سلامت روان بسیار موثر است.

اوقات فراغت، حتی اندک زمان، شرایطی را فراهم می کند که به دور از هر گونه فعالیت ذهنی و کارهای خاص، نگاهی آزادانه و آگاهانه به خود و رفتارمان در خلوت و خلوت خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید