پیاده روی در عبادتگاه ها باعث استفاده بهتر از اوقات فراغت می شود / ایزوله سازی و دوری از زخم با ترویج فضای مجازی در بین کودکان


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876743

محسن میرطالبی گفت: رفتن به عبادتگاه ها حتی در شهرهای محل سکونت در این مدت باعث استفاده بهتر از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن میرطالبی در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: اوقات فراغت نوجوانان یکی از موضوعاتی است که همواره چالشی برای دانش آموزان، والدین و خانواده ها در تمامی مقاطع به خصوص در فصل تابستان بوده است.

وی افزود: بحث برنامه ریزی اوقات فراغت موضوع مهمی است که در فصل تابستان مدام مورد بحث دانش آموزان، والدین و خانواده ها است.

این روانشناس تصریح کرد: این مشکل پس از اعمال محدودیت های عروق کرونر به مدت دو سال و چند ماه تشدید شده و خانواده ها عموماً نمی توانند از خانه خارج شوند یا فرزندان خود را در فعالیت های فوق برنامه ثبت نام کنند و از مکان های عمومی استفاده کنند. زمان بیشتری را در جایی گذراندند که انزوا و دوری از جامعه از مشکلات منفی این درگیری بود.

این روانشناس گفت: گنجاندن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی یکی از معضلاتی است که خانواده ها با آن مواجه هستند و مشکلات رفتاری ناشی از آن نیز بسیار حائز اهمیت است که بر این اساس فرزندان ما تمایل چندانی به حضور در اجتماع ندارند. آنها ترجیح می دهند در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.

میرطالبی گفت: در دوران اپیدمی تاج، کودکان بیشتر به فضای مجازی سوق داده شدند، اما اکنون با تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز اول و دوم، وضعیت برای کودکان تا حدودی کنترل شده است و می توانند در تابستان در کلاس های زبان شرکت کنند. “از کامپیوتر استفاده کنید.

نیاز به برنامه ریزی مناسب برای استفاده از اوقات فراغت

وی افزود: اکنون که در پایان خرداد و پایان فصل امتحانات دانش آموزی هستیم باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم، البته نمی توانیم خود را به برنامه های دولتی محدود کنیم، اما خانواده ها می توانند برنامه های ترکیبی داشته باشند و کمک بگیرند. از ترکیبی از کلاس های آموزشی مورد علاقه فرزندانشان.

میرطالبی گفت: همچنین نمی توان همه مسائل را به ساعات آموزشی محدود کرد، بلکه استفاده از ساعات ورزشی باید با توجه به سن و علاقه کودکان برنامه ریزی شود.

این روانشناس تصریح کرد: خانواده ها نیز با وجود اینکه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند نیاز به برنامه ریزی دارند اما با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان برنامه هایی مانند گشت شهری به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه و بازدید از اماکن مذهبی را انجام داد. جنبه سرگرمی هم دارد، در واقع غذایی که در خانه سرو می شود را می توان زمانی در طبیعت میل کرد که هوا کمی خنک باشد تا انرژی کودکان تخلیه شود و نشاط معنوی ایجاد شود.

میرطالبی گفت: قبلا محدودیت های قلبی بیشتر بود اما اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله فیزیکی می توانیم از فضاهای طبیعی داخل و یا حاشیه شهر استفاده کنیم.

وی افزود: مدیریت خانواده به منظور انجام برنامه های سفر و بهره مندی لازم برای کودکان و نوجوانان از ساعات آموزشی و اوقات فراغت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در ایام اپیدمی تاج برخی از کودکان و نوجوانان واقعاً از تحصیل عقب ماندند بنابراین می توان از کلاس های تقویتی در تابستان استفاده کرد.

این کارشناس مسائل روانشناسی خاطرنشان کرد: رفتن به عبادتگاه ها حتی در شهرهای محل سکونت در این مدت باعث استفاده بهتر از اوقات فراغت می شود، بنابراین این روزها هم محتوا و هم یادگیری و سرگرمی خواهد بود و هم چالشی برای خانواده ها تبدیل نمی شوند

میرطالبی افزود: تهیه چنین برنامه هایی باعث می شود که بچه ها خود به خود از فضای مجازی و … فاصله بگیرند چرا که نباید به بچه ها بگوییم از موبایل استفاده نکنند چون گوش نمی دهند بلکه خانواده ها باید برنامه داشته باشند. کلاس های ورزشی و مهارتی و عبادت باعث دور شدن کودکان و نوجوانان از فضای مجازی می شود.

وی بیان کرد: برای کاهش استفاده کودکان از فضای مجازی باید برنامه ریزی های جایگزین انجام شود و این کار نمی تواند باعث پایداری بیشتر آنها شود اما با برنامه ریزی صحیح کودکان می توانند از فضا استفاده کنند. برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید