این بازی بر بعد آموزشی کودکان / غنی سازی اوقات فراغت تأثیر می گذارد. نگرانی جدی والدین


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879545

زهرا بخشی گفت: قطعا والدین تجربه کرده اند که فرزندانشان با بازی های مجازی خشن می شوند، این تنها یک نمونه از ویژگی های این نوع بازی ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا بخشی کارشناس آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه بازی های فیزیکی سالم ترین بازی ها هستند، گفت: بازی های مجازی هرگز نمی توانند جایگزین بازی های واقعی شوند.

وی ادامه داد: سرگرمی های گروهی مفیدترین نوع بازی برای کودکان است زیرا تمام حواس کودکان را درگیر می کند و بسیار آموزنده است.

بخشی با اشاره به اینکه بازی به طور مستقیم بر بعد تربیتی کودکان تأثیر می گذارد، افزود: قطعاً والدین تجربه کرده اند که فرزندانشان با بازی های مجازی خشن می شوند، این تنها یک نمونه از ویژگی های این نوع بازی ها است.

وی گفت: بازی های مجازی غیراخلاقی در آینده بر سبک زندگی کودکان تاثیر می گذارد.

بخشی گفت: اوقات فراغت فصل بلوغ روح و جسم انسان است و اگر در جهت افزایش مهارت پیش برود به بلوغ و رشد فردی کمک می کند.

وی ادامه داد: والدین باید برای سرگرمی فرزندان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و در این برنامه ها مهارت آموزی نهادینه شود.

این کارشناس گفت: اگر استعدادیابی به درستی انجام شود، در اجرای آموزش، این فرد در آینده مشکلی برای استخدام نخواهد داشت.

بخشی گفت: گروهی از دانش آموزان مدرسه در اوقات فراغت خود اپلیکیشنی طراحی کردند تا محیطی شخصی و جذاب نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: دانش آموزی که با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای به صنایع دستی علاقه مند شده بود، پیش از این در 15 سالگی درآمدی کسب کرده و در فضای مجازی برای خود کسب و کار راه اندازی کرده است.

این کارشناس افزود: در گذشته دغدغه والدین پرکردن اوقات فراغت بود اما امروزه غنی سازی سرگرمی مهمترین اولویت است یعنی دانش آموز ضمن پرکردن باید به تکیه بر توان خود برود.

بخشی در پایان خاطرنشان کرد: زمان تفریح ​​را نادیده نگیریم زیرا این فصل طلایی ترین فصل زندگی هر فردی است که یکی را به بلوغ و دیگری را به تباهی می کشاند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید