راه اندازی 450 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان قزوین / پیش بینی حضور 45 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی

برخی به اشتباه معتقدند که اوقات فراغت به معنای بیکاری است. اگرچه به دلیل سهولت آگاهی دانش آموزان در موضوعات آموزشی، تعطیلات تابستانی فرصت ارزشمندی در زندگی انسان برای کسب تجربیات جدید و شکوفایی استعدادها است.

پرکردن مناسب اوقات فراغت تابستانی با برنامه های متناسب با استعدادها و علایق فرد می تواند زمینه ساز پرورش خلاقیت و ابتکار در فرد باشد و مسیر روشنی را به سوی آینده ترسیم کند. زیرا امروزه دانش آموزان می توانند کاری را که دوست دارند انجام دهند و تجربیات ارزشمندی کسب کنند که گاهی اوقات می تواند زندگی آنها را تغییر دهد.


88ab4296 1b08 4a36 a847 424027a28cfb خبر خاکستری



هر ساله با شروع فصل تابستان، اوقات فراغت بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند و والدین و سرپرستان تشویق می شوند با برنامه ریزی مناسب اوقات خوشی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

آموزش و پرورش یکی از ارگان هایی است که هر ساله فعالیت های جامعی را در مقاطع مختلف برای دانش آموزان انجام می دهد. زیرا با وجود تعطیلی آموزش در تابستان، مباحث آموزشی هرگز تعطیل نمی شود.

حجت الاسلام حسین محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ; وی گفت: شروع فصل تابستان و پایان سال تحصیلی بهترین فرصت برای پیگیری علایق دانش آموزان است و مسئولان باید زمینه فعالیت دانش آموزان را فراهم کنند.

وی افزود: پرداختن به موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با توجه به گستردگی کار و حجم فعالیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تابستان فرصتی عالی برای دانش آموزان است تا با ابتکار و خلاقیت شکوفا شوند


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برنامه ریزی منسجم، جامع، متمرکز و با نشاط دست اندرکاران آموزش و پرورش می تواند فرصت خوبی برای نوآوری، ابتکار و تفکر فعال برای دانش آموزان ایجاد کند.

4f28e91b 8449 4c7d 8896 261d5b3f45a9 خبر خاکستری



وی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به عنوان متولی پایگاه های تابستانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با مشارکت و همکاری سایر ادارات ذیربط و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی، برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی متناسب با آن را تدارک دیده است. به نیازها و علایق دانشجویان در رشته های مختلف.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در این فرصت طلایی نقش خانواده ها در راهنمایی فرزندانشان برای حضور در اردوهای تابستانی و زمینه سازی برای برنامه ریزی، بسترسازی برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت دانش آموزان، استفاده بهینه از کادر موثر و مجرب به اوقات فراغت دانش آموزان را غنی کنید. ” بسیار مهم است.

ایجاد مراکز فعالیت تابستانی به منظور غنی سازی اوقات فراغت


وی بیان کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و ادامه روند آموزشی در طول سال تحصیلی، مراکز فعالیت تابستانی در سراسر استان راه اندازی شده و دانش آموزان در رشته ها و برنامه های مورد علاقه خود در زمینه های فرهنگی، هنری، مهارتی، اجتماعی و … شرکت می کنند. موضوعات ورزشی..



این مقام مسئول گفت: در دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر فعالیت ها در این پایگاه به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور آموزش و پرورش امسال شاهد احیای پایگاه ها و حضور و مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان در فعالیت های پایگاه های تابستانی باشیم.

2485900e 01f9 4cb6 830f 747901f8105b خبر خاکستری


بیش از 50000 دانش آموز در فعالیت های تابستانی سال گذشته شرکت کردند



محمدزاده گفت: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت های پایگاه تابستانی، غنی سازی و اوقات فراغت «هر دانش آموز یک مهارت است» است. از این رو سعی داریم با ارائه برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیاز دانش آموزان با هر سلیقه ای باشیم.

وی گفت: سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت پایگاه های تابستانی به صورت حضوری و آنلاین انجام شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تابستان سال گذشته با همت همکاران در این زمینه 500 اردوی تابستانی راه اندازی شد و بیش از 50 هزار دانش آموز در فعالیت های این اردو شرکت کردند که تعداد پذیرش بانوان بیشتر از پسران بود. .

استفاده از ظرفیت داخلی و برون سازمانی در بحث غنی سازی اوقات فراغت


وی افزود: در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از دو ظرفیت داخل و خارج سازمان استفاده می کنیم.

محمدزاده گفت: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی، پایگاه های دارالقرآن، کانون های فرهنگی و تربیتی، اردوهای دانش آموزی، مجتمع ها و سالن های ورزشی، پایگاه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله ظرفیت های سازمان آموزش و پرورش است.

وی افزود: مبانی تشکل دانش آموزی، مبانی بسیج دانشجویی، پایگاه های سازمان جوانان هلال احمر، پژوهش سراهای دانشجویی، پایگاه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی از دیگر فرصت های آموزش است.

محمدزاده گفت: در قسمت بیرونی سازمان می توان به فضاهای فرهنگی ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فضاهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، فضاهای فرهنگی اشاره کرد. از اسلام سازمان تبلیغات و فضاهای فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری.

9fd0265d 9959 4a94 a603 e117215ec95f خبر خاکستری

فعالیت 21 مرکز فرهنگی آموزشی در قزوین

وی گفت: در حال حاضر 21 مرکز فرهنگی و آموزشی، 16 دارالقرآن، 46 سالن ورزشی و 13 پژوهش سرا و بیش از 350 مدرسه منتخب در استان به عنوان پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در حال برنامه ریزی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هر یک از پایگاه ها در یکی از حوزه های فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و علمی متناسب با تجربه و توانایی مربیان خود فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: مراکز فرهنگی و آموزشی در حوزه های فرهنگی و هنری مانند قالی بافی، چرم دوزی و خیاطی فعالیت بیشتری دارند و کانون های دارالقرآن نیز بهتر به آموزش روخوانی و حفظ قرآن می پردازند.

ایجاد 450 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت در استان


محمدزاده گفت: امسال 450 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تابستانی راه اندازی می شود و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه های تابستانی 45 هزار دانش آموز جذب پایگاه ها شوند. البته این کار سختی است اما با توانمندی مدیران امیدواریم به این هدف برسیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر تعداد پایگاه ها کمبود خاصی نداریم اما در برخی پایگاه ها بستر لازم برای انجام رشته های فرهنگی هنری کمبود وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به اینکه پایگاه ها در فصل تابستان فعالیت می کنند، برخی از مراکز با مشکل تاسیسات برودتی مواجه هستند.

«هر دانش آموزی یک مهارت دارد» شعار اصلی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان است

وی افزود: شعار اصلی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در سال 1401 برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری «تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال «و هر دانش آموز یک مهارت است» بود.

محمدزاده گفت: فعالیت پایگاه های تابستانی از هفته اول تیرماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و تا هفته اول شهریورماه به مدت 8 هفته ادامه خواهد داشت.



وی در پایان گفت: از ظرفیت شبکه شاد برای اطلاع رسانی به دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های تابستانی استفاده می شود. اما سیاست برگزاری کلاس های حضوری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید