اوقات فراغت نوجوانان در فضای مجازی می گذرد/ جهاد تابعین بهترین حربه در برابر جنگ رسانه ای دشمن است.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881901

صدیقه اصغری گفت: متاسفانه به دلیل بی توجهی والدین بخش قابل توجهی از اوقات فراغت نوجوانان در فضای مجازی سپری می شود و این آمار بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صدیقه عسگری کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک» گفت: جهاد تبیین بهترین حربه در برابر جنگ رسانه ای دشمن است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است..

وی ادامه داد: در جهاد تبیین علاوه بر ارائه ظرفیت ها و توانایی ها باید شگردها و تاکتیک های دشمن را روشن کرد..

اصغری افزود: دشمن با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی دارد ذهن و اراده نوجوانان را منحرف کند..

این کارشناس تصریح کرد: خانواده ها باید در فضای رسانه ای نسبت به تعصبات دشمن آگاه باشند و با ارائه توانمندی ها و توانمندی های خود، شگردهای دشمن را خنثی کنند..

وی گفت: اتلاف وقت نوجوانان در شبکه های اجتماعی یکی از این حربه هاست چرا که فرصت جوانی هرگز باز نمی گردد و اگر بدون برنامه ریزی و هدف پیش برود، تباه می شود..

عسگری ادامه داد: اگر امروز به پارک های شهر بروید متوجه این اتلاف وقت و بی هدفی نوجوانان می شوید..

3240d620 5ada 4543 8f3f e45c1a735823 خبر خاکستری

این کارشناس افزود: خانواده ها باید در اوقات فراغت برای فرزند خود هدف گذاری کنند و هدف باید در راستای علایق کودک باشد..

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی والدین، سهم قابل توجهی از اوقات فراغت نوجوانان در فضای مجازی سپری می شود و این آمار بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

عسگری تاکید کرد: گذراندن اوقات فراغت در اینترنت با اتلاف وقت، عملکرد مغز را کند می کند زیرا این فضا حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند و به مرور زمان حافظه بلند مدت را مختل می کند..

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: دوران نوجوانی فوق العاده کوتاه است، بنابراین با برنامه ریزی و استفاده بهینه از زمان از آن نهایت استفاده را ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید