سبد رسانه ملی برای پرکردن اوقات فراغت مخاطبان خالی است

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800009

محمد شجاعی گفت: رسانه ملی وظیفه خطیری دارد که نتوانسته جایگاه خوبی برای سرگرمی مردم ایفا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: یک خانواده چهار نفره اگر بخواهند مصرف فرهنگی سالمی داشته باشند باید ماهیانه بین یک تا سه میلیون تن هزینه کنند و این آمار بسیار نگران کننده است.

محمد شجاعی ادامه داد: در عصر فناوری دیجیتال که افراد بسیار درگیر کار و فناوری هستند، برای رهایی از این دنیا نیاز به تفریح ​​دارند.

وی افزود: زمانی که هزینه تفریح ​​در کشور افزایش پیدا می کند یا تبدیل به کالای تجملی می شود، از سوی دیگر آسیب های اجتماعی در کشور افزایش می یابد.

وی گفت: ارتباط مستقیمی بین سرگرمی های سالم و افزایش آسیب های اجتماعی وجود دارد.

شجاعی بیان کرد: زمانی که نیاز به تفریح ​​در محیط سالم برطرف نشود، ناخودآگاه فرد به کارهای نادرست، اعتیاد و… روی می آورد.

وی ادامه داد: در گذشته مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به سرگرمی روی می آوردند اما امروزه برای رهایی از دنیای تکنولوژی و فشارهای زندگی به سرگرمی روی می آورند.

وی گفت: فناوری حتی معنای سرگرمی را نیز تغییر داده است، بنابراین دستگاه های مسئول باید برنامه ریزی کنند.

شجاعی گفت: در این میان رسانه ملی وظیفه خطیری بر عهده دارد که نتوانسته جایگاه خوبی برای سرگرمی مردم ایفا کند.

وی ادامه داد: کارگروه های سرگرمی باید در هر استانی راه اندازی شود و متناسب با روحیه آن استان، سرگرمی هایی طراحی کنند که در عین کم هزینه بودن نیاز مردم را برآورده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه پیشگیری کمتر از درمان است، بنابراین باید برای سرگرمی هزینه کنیم تا در آینده برای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی چندین برابر هزینه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید