آسیب و افسردگی جوانان ناشی از بی توجهی مسئولین اوقات فراغت/تفریح ​​است. نیاز اصلی زاهدان


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877745

نبود امکانات تفریحی مناسب برای جوانان و نوجوانان در کلانشهر زاهدان برخی از افراد را مجبور به گذران اوقات فراغت به شیوه های نامناسب می کند که این امر منجر به افزایش آسیب های اجتماعی و تهدید سلامت جسمی و روحی آنها می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ هر ساله با آغاز فصل تابستان پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان معضلی برای خانواده ها می شود. اجتماعات تفریحی و فرهنگی خانواده ها را بیش از پیش نگران کرده است.

این خلاء از یک سو و نبود شغل و بیکاری از سوی دیگر باعث شده است که بیشتر اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی یا پارک ها، کافه ها، کافه ها، کافه های بازی سپری شود. و کافی نت که به نوبه خود آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر را به دنبال دارد و سلامت جسم و روح را به خطر می اندازد.

کلانشهر زاهدان از داشتن مکان های تفریحی و پارک های مجهز و کمبود فضای سبز در نقاط مختلف شهر محروم است به همین دلیل شهروندان مجبور به انجام اقدامات خطرناک برای تفریح ​​هستند.

در روزهای آخر هفته و آخر هفته به دلیل کمبود مکان برای تفریح، زاهدانی ها مجبورند ساعت ها از خیابان ها و مکان هایی که امکانات اجتماعی و بهداشتی وجود ندارد برای شرکت در دوره، اما در همان مکان های محدود، پیاده روی کنند. پرخطر بودن و رانندگی با ماشین باعث خوشحالی مردم و ایجاد صحنه های ناخوشایند و دلهره آور برای آنها می شود.

غرق شدن در شبکه های اجتماعی مجازی ناشی از سهل انگاری متولیان اوقات فراغت است

احمد محمدی کارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: غرق شدن در شبکه های اجتماعی مجازی و سرگردانی در خیابان ها ناشی از نبود تفرجگاه سالم برای جوانان است. اگر این مسیر را طی کنیم، معلوم نیست در آینده چه بلایی سر جوانان خواهد آمد.»


f2676e77 4a33 4414 89e4 cf4c2cc06134 خبر خاکستری

وی افزود: تفریح ​​و تخلیه هیجان تنها آرزوی جوانان در این عصر پرانرژی است، بیشتر جوانان دوست دارند جایی باشند که بتوانند در آن تفریح ​​کنند و احساسات خود را تخلیه کنند.

وی ایجاد مکان های تفریحی و سرگرمی برای جوانان را یکی از نیازهای اصلی شهر زاهدان دانست و گفت: خانواده ها از دسترسی به حداقل امکانات و فضای فرهنگی کافی برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح ​​فرزندان محروم هستند.

این کارشناس اجتماعی با اشاره به اینکه ساخت اماکن ورزشی و تفریحی برای نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: متأسفانه در زاهدان به عنوان یک کلان شهر و نیروی جوان از نظر جمعیت، امکانات و تفریح ​​کشور سالم و سلامت است. جمعیت مناسب

پارک ملی تفها، تفرجگاه کلانشهر زاهدان!

به گفته وی یکی از دلایل شلوغی پیست های غیراستاندارد خودرو یا جاده های منتهی به خارج از شهر که جوانان در آن رفتارهای پرخطری دارند، نبود تفریح ​​در سطح شهر است.

وی ادامه داد: متولیان امور فرهنگی با همکاری نهادهای فرهنگی بسترهایی را برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان و ایجاد مکان هایی برای اوقات فراغت، انرژی و هیجان نوجوانان، جوانان و افراد ایجاد کنند. در حال حاضر تنها محل تخلیه انرژی نوجوانان و جوانان مسیر پارک ملت است که شاهد اتفاقات پرخطر هستیم.


267175d8 e0a0 4b5c 9758 36b3656deb5f خبر خاکستری

محمدی افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان وظیفه جامعه است. وقتی جامعه نمی تواند اوقات فراغت جوانان را غنی کند، باید منتظر انواع آسیب های اجتماعی باشیم.»

وی با بیان اینکه جوانان به مکان های بیشتری برای استراحت نیاز دارند، اذعان داشت: در جامعه ای که اوقات فراغت و فراغت سالمی ندارد، جوانان به سمت اوقات فراغت ناسالم و رفتارهای پرخطر می روند. به دلیل نبود چنین مکان‌هایی، جوانان در برخی از تفرجگاه‌ها: «افراد ناسالم مانند قلیان‌فروش‌ها زمانی را سپری می‌کنند که مسئولان باید بیشتر به آن توجه کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید