سیاست زدگی سیاستمداران برای توجه به موضوع عفاف و حجاب / همه دولت ها نسبت به مسائل فرهنگی و حجاب و عفاف بی تفاوت بوده اند.


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881936

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: خواسته ما عفت زنان و مردان جامعه در قالب پوشش است که باید مطابق با شئونات اسلامی، فرهنگ دینی و ملی ما باشد. کشور. هدف متولیان و مسئولان فرهنگی کشور است که به این مهم توجه نکرده اند و پیکان این موضوع به هیچ وجه در جهت مردم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینا بیابانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت جامعه، مردم معتقدند سیاستی در خصوص حجاب و عفاف وجود ندارد، اما برخلاف افکار عمومی، سیاست ها و قوانین خوبی در رابطه با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه قوانین کافی برای مقبولیت عفاف و حجاب در جامعه و آحاد کشور وجود دارد، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه مصوبه 427 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و برای دستگاه ها و سازمان های مختلف تعیین تکلیف شده است، هیچ کدام. این نهادها وظایف خود را به درستی انجام می دهند و در نهایت برخی سازمان ها و نهادها بخشی از وظایف خود را انجام می دهند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: شورای عالی فرهنگی که نهاد ناظر بر مصوبات است، قرار بود اقداماتی را در حوزه حجاب و عفاف ارزیابی کند اما این وظیفه را به درستی انجام نداد.

وی با بیان اینکه برخی از موضوعات ذکر شده به دولت های حاکم در ادوار مختلف برمی گردد، یادآور شد: همه دولت ها نسبت به موضوع حجاب و عفاف و مسائل فرهنگی بی تفاوت بودند و به طور کلی مسائل سیاسی، اقتصادی و سازندگی در دولت های گذشته اهمیت بیشتری داشت. همین امر باعث شده تا وضعیت عفاف و حجاب در جامعه به وضعیت فعلی برسد.

بیابانی تصریح کرد: درخواست ما مبنی بر عفت زنان و مردان جامعه در قالب پوشش که باید منطبق با شئونات اسلامی و فرهنگ دینی و ملی کشورمان باشد، خطاب به متولیان و مسئولان فرهنگی کشور است. کشور، و آنها کسانی هستند که قرار بود قوانین را اجرا کنند، اما توجه نشد، بنابراین تیر در این موضوع متوجه مردم نیست.

وی تاکید کرد: سیاست های حجاب و عفاف جامع و تدوین شده است. در سال 1397 اصلاح و الحاقیه قطعنامه 427 که به قطعنامه 820 معروف است در تداوم و قوام این قوانین به تصویب رسید اما باز هم از سال 1398 کمترین توجهی به موضوع حجاب و عفاف نشده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین نهادها و سازمان های مسئول طراحی لباس مناسب و هماهنگ بر اساس دین است؛ وزارت فرهنگ و رهبری گفت: متأسفانه کوچکترین اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، هرچند اقداماتی صورت گرفته است، اما این اقدامات بسیار سطحی، کوتاه مدت و با جدیت لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید محصولات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به وظایف خود به درستی عمل نکرده و صدا و سیما نیز در این زمینه کوتاهی کرده است، گفت: همینطور وزارت حریم خصوصی که متولی آن است. برخی از واردات و تولید پوشاک و بحث هایی از این دست وجود دارد و این وزارتخانه به طور جدی کار نکرده است. با همه اینها، دسترسی به لباس عفاف با مشکلات اساسی مواجه است. با این حال، یک خانم با حجاب، حتی با حجاب معمولی، قطعا در یافتن لباس مناسب مشکل دارد.

بیابانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کودکان و تربیت کادر برای نظام و کشور نیز بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و کمترین توجهی به موضوع عفاف و حجاب نداشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سایر وزارتخانه ها و سازمان ها به کمک آنها نیامده اند حتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که متولی این امر است در این راستا و در راستای ترویج حجاب اقدامی نکرده است. و عفت در جامعه در سالهای متوالی.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور بی تفاوتی نسبت به سیاست های حجاب و عفاف چه در اجرا و چه در بحث های دیگر وجود داشته است و گفت: متأسفانه دختران و پسران جوان چندان به موضوع مهم حجاب و عفاف توجه نکرده اند. اما بحث عفاف و پوشش مناسب تنها یک موضوع فرهنگ دینی نیست، زیرا این موضوع آمیخته با حیا و عفت است و مشکلی طبیعی برای هر فردی است.

انتهای پیام/


خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید