ترویج حجاب ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن/ رسالت رسانه ها نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب است.


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843041

زهرا میرشکار با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و پیامدهای حیاتی اجرای آن گفت: ترویج حجاب ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا میرشکار، مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس زاهدان در گفتگو با عصر هامون اظهار کرد: حجاب نه تنها مانعی برای زنان است، بلکه می تواند زمینه ساز رشد آنان در جامعه و گسترش فعالیت های اجتماعی باشد.

وی با اشاره به اینکه حجاب به جایگاه و سازمان خاصی اختصاص ندارد، افزود: همه آحاد جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و برای ترویج این موضوع در جامعه تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: جامعه ای سالم، سالم و با نشاط است که زنان در آن از سلامت روان برخوردار هستند و حجاب عامل مهمی در رسیدن به جامعه ای سالم و با نشاط است.

وی افزود: در بحث حجاب ابتدا باید در این مورد تصمیم گیری کرد تا وقتی فکر و اندیشه شیئی را فهمید به راحتی آن را بپذیرد و در حفظ آن بکوشد.

رسانه ها باید فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه ترویج دهند

میرشکار گفت: برگزاری همایش ها و برنامه های مذهبی و کارهای فرهنگی می تواند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موثر باشد اما تاثیر آن کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهیم باید اثرگذاری درازمدت داشته باشد و افکار و عقاید مردم در این زمینه اصلاح شود.

این کارشناس مذهبی گفت: اگر می خواهیم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موفق باشیم، ابتدا باید جامعه را واکسینه کنیم و هویت سازی کنیم.

وی در خصوص نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی گفت: رسانه های ما نیاز به جهت گیری و الگوسازی صحیح دارند اما متاسفانه رسانه های ما در حال حاضر در این زمینه کاستی هایی دارند که باید رفع و اصلاح شود. .

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مخاطب از دیدن انحراف در رسانه ملی بیشتر از دیدن همان صحنه یا بدتر از آن در ماهواره و شبکه های مجازی تاثیرگذار است، افزود: رسانه ها گاهی به بهانه باید به دنبال کیفیت فیلم باشند نه کمیت آن. برای جذب مخاطب، زمینه تهاجم فرهنگی را فراهم می کنند.



حجاب نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارد

میرشکار با بیان اینکه حجاب تمام ویژگی های یک نظام فرهنگی را دارد، خاطرنشان کرد: حجاب به زن این امکان را می دهد که با سایر افراد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… روابط خوب و سازنده برقرار کند. سیستم ها به عنوان یک فرد فعال

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند پوشش زنان عامل اصلی عقب ماندگی و انحطاط کشورهای اسلامی است، افزود: حجاب نه تنها مانع فعالیت های اجتماعی زنان می شود، بلکه باعث افزایش نیروی کار و تولید و بی شک دوری جنسی از محیط خانه می شود. جامعه، نیروی کار و فعالیت های جامعه را تضعیف اما فلج می کند و در این صورت آموزش، تحقیق، کار و تلاش جای خود را به آرایش و خودنمایی و لذت می دهد که منجر به از هم پاشیدگی جامعه می شود.

این کارشناس مذهبی، حجاب را نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده ایفا می کند و می افزاید: با رعایت اصل حجاب و پوشش محیط بیرون از خانواده، حریم زوجین حفظ می شود و خانواده استوار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر موضوعی که به سلامت اخلاقی جامعه لطمه بزند باید ریشه کن شود و هر چیزی که ضامن سلامت اخلاقی جامعه است تقویت شود.


میرشکار با تاکید بر اینکه اسلام از وحی و بدحجابی بیزار است، گفت: کشف موجب متزلزل شدن اخلاق و فضایل اسلام در بین مردم می شود.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که زنان را تحت تأثیر فشارهای فرهنگ غرب قرار می دهد، ضعف ایمان و عدم آگاهی آنان از اسلام و آموزه های آزادیبخش آن است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید