از سرگیری کلاس های حضوری و آزمون کرونری مدیران آموزشی / استقبال 90 درصدی دانش آموزان گلستانی از مدارس و دانشگاه ها


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819693

مسئولان آموزش و پرورش استان گلستان گزارش می دهند که بیش از 90 درصد دانش آموزان از توزیع کلاس ها به صورت حضوری خبر می دهند اما مهم این است که رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به عود تاج گذاری نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; پس از وقفه 26 ماهه از 13 فروردین 1401، کلاس های مدارس به صورت حضوری از سر گرفته شد و وزارت بهداشت پیش شرطی را برای حضور حضوری در کلاس ها طبق روال بهداشتی که توسط مربیان استانی نیز انجام می شود، تعیین کرد.

خانواده هایی که علاوه بر سلامت فرزندان، دغدغه افت تحصیلی را دارند، معتقدند کلاس های حضوری می تواند نگرانی آنها را برطرف کند.

این حسن نیت از سوی خانواده ها برای اعزام دانش آموزان به مدارس صورت گرفت و پس از اعلام برگزاری کلاس های حضوری به گفته متولیان، اکثر دانش آموزان در کلاس ها حضور پیدا کردند.


کلاس ها در تمامی مدارس ناحیه گلستان برگزار می شود

سیدرضا نظری در گفتگوی ما گفت: با اعلام حضور حضوری در کلاس، تحقیقات ما نشان داد که بیش از 90 درصد دانش آموزان در کلاس های 14 فروردین شرکت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بابیان اینکه روز گذشته بیش از 95 درصد دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس ها حضور پیدا کردند، افزود: برای کیفیت آموزش.

نظری گفت: در چند روز اخیر برخی خانواده ها اعلام کرده اند که فرزندانشان به بیماری های شدید مبتلا هستند و تصمیم برای ادامه تحصیل گرفته شده است اما تعداد آنها کم بوده است.

وی بابیان اینکه کلاس ها به صورت حضوری در تمامی مدارس استان برگزار می شود، افزود: بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس برای ما مهم است و تیم های سنجش ما بر تمامی مدارس نظارت دارند و تیم هایی در این زمینه مستقر شده اند. گزارش وضعیت شهرها

این مقام مسئول در خصوص تمدید یک ماهه آموزش فردی و تاخیر در امتحانات پایان ترم گفت: این پیشنهاد یک ماهه است که مطرح شده و شورای آموزش عالی هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نکرده است. این.”

نظری گفت: اگر مدارس به این شکل اداره شود کمبود جبران می شود و بعید است زمان آموزش فردی یک ماه تمدید شود و در نهایت شورای عالی آموزش و پرورش در این باره نظر خواهد داد. “

وی گفت: ما قبلا در شبکه شاد کلاس های آنلاین برگزار می کردیم و از نظر تحصیلی هم فاصله چندانی نداریم و با تلاش همکاران آموزش هنرجویان در فضای مجازی انجام شد اما قطعا آموزش حضوری در کیفیت این کلاس ها “

در دانشگاه ها علاوه بر اقدامات بهداشتی، تزریق دو دوز واکسن و در خوابگاه های دانشجویی نیز باید سه دوز واکسن تزریق شود.


90 درصد دانش آموزان از کلاس استقبال کردند

حجت الاسلام سیدعلی طاهری همچنین با بیان اینکه 90 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کلاس ها استقبال کردند، گفت: دولت محترم تاکید دارد که این آموزش های حضوری در حال انجام است و قطعا این کلاس های حضوری باعث ارتقای کیفیت می شود. تحصیلات.”

رئیس دانشگاه اسلامی استان گلستان ادامه داد: به طور طبیعی در هفته اول پس از تعطیلات تعدادی از دانشجویان نتوانستند به این کلاس ها برسند و پیش بینی می شود در روزهای آینده این تعداد افزایش یابد.

طاهری در خصوص تمدید آموزش حضوری گفت: چنین چیزی گفته نشده است اما اگر سازمان به این نتیجه برسد که امتحانات نهایی یا کلاس های حضوری تمدید شده است این آمادگی وجود دارد اما قبل از آن آموزش آنلاین در آزاد دانشگاه اسلامی.» و از تدریس عقب نماندیم.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت گلستان، بیش از 93 درصد از جمعیت هدف استان اول، بیش از 82 درصد دوم و نزدیک به 37 درصد سوم شدند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی رسمی در استان گلستان، شهرهای ترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله به دلیل شیوع تاج‌گذاری نارنجی و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گالیچ، گمیشان، مراوه نارنجی هستند. تپه، مینودشت، قدسلاق و عادحق رامیان نیز زرد است و کردکوی تنها شهرستان دارای وضعیت ابی تاج در استان گلستان است.

در حال حاضر 184 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در مراکز درمانی استان بستری هستند و ثابت ماندن این تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به دلیل در دسترس بودن کلاس درس نشان از رعایت نکات بهداشتی و موفقیت مدیران آموزشی است. هنگام برگزاری کلاس ها به صورت حضوری

البته پارامترهای زیادی منجر به شیوع ویروس کرونا می شود، اما آنچه برای کارکنان آموزش و پرورش نیز حائز اهمیت است این است که آموزش حضوری سلامت دانش آموزان را به خطر نمی اندازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید