استقبال بی نظیر دانش آموزان در آموزش حضوری / 391 بازرسی از مدارس خراسان جنوبی


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821692

گزارش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس خراسان جنوبی;

با توجه به فراهم بودن دوره آموزشی از 14 فروردین پس از حدود دو سال غیبت شاهد استقبال بی نظیر دانش آموزان خراسان جنوبی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حدود دو هفته از آموزش و پرورش در مدارس خراسان جنوبی می گذرد و نظرات اولیا، دانش آموزان، دانش آموزان و معلمان در بحث تربیت فردی و رعایت قوانین متفاوت است.

اکثر دانش آموزان به دلیل قدرت و سرعت یادگیری از در دسترس بودن آموزش راضی هستند، اما تعداد کمی از آنها از رعایت کمتر رویه های بهداشتی، به ویژه رعایت نکردن فاصله اجتماعی طبق دستورالعمل ها شکایت و نگرانی دارند.

به گفته برخی از معلمان و دانش آموزان، همانطور که توسط UMNC در مقابل مدارس گزارش شده است، رویه های بهداشتی رعایت نمی شود.

والدین دانش آموزان نیز از اینکه آموزش به صورت شخصی انجام شده و دانش آموزان به مطالب درسی تسلط بهتری پیدا می کنند راضی هستند.

سلیمانی یکی از والدین دو دانش آموز بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: دو فرزند در کلاس اول و ششم دارم و قطعا آموزش حضوری به ویژه کلاس اول بهتر است.

وی گفت: دانش آموز کلاس اولی من رضایت از یادگیری حضوری و سرعت یادگیری را تشخیص می دهد. به پروتکل ها پایبند باشید.

این شهروند گفت: با توجه به حضور هر روزه خود در مدرسه، شاهد استفاده از ماسک و ضدعفونی در مدرسه برای تحویل گرفتن فرزندم هستم و تنها دغدغه این است که به دلیل حضور ناگهانی همه، فاصله نگیرم و کلاس را شروع و پایان دهم. دانش آموزان در مدرسه ای که تقریباً فاصله دارد رعایت نمی شود.

وی گفت: اگر هر خانواده اصرار داشته باشد که کودکان و دانش آموزان پروتکل ها را رعایت کنند و آموزش ها حضوری باشد، خیلی بهتر از این است که دوباره شاهد آموزش از راه دور باشیم.

مادر گفت: دانش آموز کلاس ششم من نیز به دلیل نیاز به توضیح بیشتر و فرصت پرسش و پاسخ در کلاس از رفتن به مدرسه و مطالعه دروسی مانند ریاضی و علوم خوشحال است.

دانش آموزان دبیرستانی و حرفه ای نیز از در دسترس بودن مدارس و یادگیری بهتر راضی هستند.

پانسیون های موجود نیز از قوانین پیروی می کنند، ظرفیت اتاق ها تا پنج نفر است و ضدعفونی به طور مرتب انجام می شود.

محمدی از معلمان بیرجندی نیز در گفت و گو با خاورستان گفت: یادگیری شخصی با ارائه مثال های فراوان باعث یادگیری بهتر و ماندگاری در ذهن دانش آموزان می شود.

وی افزود: رعایت قوانین در مدارس توسط کارکنان و معلمان مدارس رعایت می شود و بهتر است نگران حضور دانش آموزان خانواده ها نباشیم.

معلم گفت که می توان خود را به مواردی اکتفا کرد که کلاس شلوغ باشد و فاصله استاندارد رعایت نشود اما با بازکردن پنجره ها و توجه به تهویه کلاس ها می توان نگرانی از شلوغی کلاس ها را کاهش داد.

محمدی گفت: اگر دانش آموزی علائم و بیماری داشته باشد به خانواده خود اطلاع می دهد و ترک تحصیل می کند. دانش آموز و همکار که دارای علائم بوده و الزامی به حضور در مدرسه با ارائه گواهی پزشک ندارد.

وی گفت: مدارس از نظر اقدامات بهداشتی برای دانش آموزان ایمن هستند.


استقبال بی نظیر از دانش آموزان در آموزش حضوری

رضا یکهانی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: از حضور دانش آموزان استقبال می شود.

وی افزود: در چهاردهم فروردین امسال که پس از مدتی آموزش و پرورش به حالت قبل بازگشت و حضور داشت، شاهد استقبال دانش آموزان بودیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه توصیه اکید به رعایت نکات بهداشتی وجود دارد، گفت: بحث تهویه مطبوع در کلاس ها و استفاده از ماسک مورد تاکید و رصد قرار گرفت و تقریباً همه بهداشت و درمان تمام شد. پروتکل ها پرسیده شد.

یکهانی گفت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی قرار شد طبق اطلاعیه ای که از سوی وزارتخانه به ما داده شد، همه دانش آموزان به صورت گروهی به مدرسه بروند. باید فاصله ایجاد شود.

وی گفت: به ویژه در مدارس پرتراکم اعلام شده است که دانش آموزان از سالن جلسات، سالن امتحانات، فضای بیشتر و حتی فضای باز استفاده کنند تا فاصله تا حد امکان رعایت شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص بازرسی از مدارس برای رعایت ضوابط گفت: در روزهای 14 و 15 فروردین ماه و در صورت نیاز همه روزه در سطح مدارس حضور خواهند داشت. برای بررسی و رفع نقاط ضعف، در صورت وجود، برجسته می شود.

یکهانی با بیان اینکه تلاش برای ایجاد فضای جدیدی در مدارس در حال انجام است، افزود: با توجه به اینکه آموزش حضوری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان است و احتمالا شرایط برای دانش آموزان و معلمان سخت خواهد بود، انتظار داشتیم محیط مدرسه شاداب باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر مدارس در راستای رعایت ضوابط انجام شده و می شود و در صورت وجود شکایت یا نارضایتی، پاسخگویی به شکایات همکاران از طریق واحد ارزشیابی و اجرا اداره کل قابل پیگیری است. مدیریت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کمبود مواد ضدعفونی کننده در مدارس.

یکهانی افزود: توصیه می شود مدیران مدارس در صورت نیاز ماسک در مدارس داشته باشند تا در صورت فراموشی دانش آموزی یا کثیف و غیرقابل استفاده بودن ماسک به هر دلیلی، ماسک در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی گفت: مدیران مدارس باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی در مدارس حساسیت زیادی داشته باشند، دانش آموزان را به صورت روزانه تحت نظر داشته باشند، غربالگری شوند تا اگر دانش آموزی دچار شک، علائم یا بیماری عروق کرونر قلب شد، این اطلاعات را ثبت کنند. “سیستم ایرانی من” دانش آموز را به خانواده هدایت می کند و از پذیرش دانش آموزان در مدارس مشکوک به بیماری عفونی یا زمینه ای به طور جدی خودداری می کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین به معلمان گفته شده است که در صورت داشتن بیماری واگیردار و منشا که حضور در مدارس خطرناک است، از حضور در مدرسه خودداری کنند.

یکهانی گفت: عدم حضور دانش آموز یا همکار از مدرسه به دلیل بیماری باید با ارائه گواهی پزشک تایید شود.

وی گفت: تاکیدی بر دماسنج دانش آموزی وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم رضایت اولیا و دانش آموزان را از رعایت تمامی پروتکل ها و آموزش های موثر داشته باشیم.


391 مورد بازرسی از مدارس خراسان جنوبی انجام شد

مجید شایسته، رئیس اداره بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص اقدامات بهداشتی مدارس به هاورستان گفت: رعایت رویه های مدارس بر اساس نسخه 08 اعلام شده است.

وی افزود: شرایط رعایت پروتکل ها در مدارس تا قبل از عید تغییر نکرده است. به عنوان مثال فاصله 1.5 متر، مساحت در نظر گرفته شده برای هر دانش آموز 2.25 متر مربع است، از نظر تهویه و ضدعفونی شرایط تغییر چندانی نکرده است و تنها در این راستا تاکید بر واکسیناسیون مدیران مدارس، معلمان، مدیران، معاونان و کارکنان اداری مدارس.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در صورتی که کادر اداری و اجرایی دانشکده واکسینه نشده باشند باید در طول هفته تست PCR منفی بدهند.

چیست گفت: “دانش آموزان نیز باید واکسینه شوند، اما این اجباری نیست.”

وی گفت: در استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌ها باید توجه داشت که ممکن است برخی مدارس و کلاس‌ها تهویه نداشته باشند، اما با توجه به شرایط جوی مساعد فعلی و قابلیت باز شدن پنجره‌ها وضعیت بهتر از فصل زمستان است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانش آموزان ملزم به استفاده از لوازم التحریر و لاستیک های شخصی هستند و حتما آب به همراه داشته باشند زیرا در حال حاضر آب آشامیدنی در مدرسه باید غیرفعال باشد.

شایسته گفت: در خصوص ضدعفونی مکان های در اختیار دانش آموزان نیز باید ضدعفونی شود.

وی افزود: از 24 تا 22 فروردین ماه 391 بازدید توسط مدارس تحت پوشش معاونت بهداشت از مدارس منطقه انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید