تمامی مدارس استان مرکزی از اوایل آذرماه بازگشایی می شود/ بیشتر والدین دانش آموزان مشتاق آموزش حضوری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام حسین آبادی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ با اشاره به سه مدل بازگشایی مدارس گفت: تاکنون 935 مدرسه عمدتاً روستایی با جمعیت 42 هزار دانش آموز بازگشایی شده است. از ابتدای مهرماه. علاوه بر این، 292 دبیرستان دیگر از 15 آبان ماه بازگشایی شده است که در مجموع 90000 نفر تحصیلات خود را به صورت حضوری با 42000 نفر قبلی آغاز کرده اند.

وی با اشاره به تمایل اولیای دانش آموزان برای حضور در آموزش و پرورش گفت: این در حالی است که سال گذشته دقیقا برعکس این موضوع بود و اکثر والدین از حضور در آموزش و پرورش راضی نبودند. اما اکنون دانش آموزان و معلمان به طور فزاینده ای از آموزش الکترونیکی استقبال می کنند و با یادگیری حضوری مخالفت می کنند.

رئیس آموزش و پرورش مرکزی گفت: در قالب مدل سوم که شامل 716 مدرسه در استان است، از ابتدای آذرماه تمامی مدارس به جز مدارس اورژانس و شبانه روزی بازگشایی می شود که شامل 156 هزار دانش آموز می شود و بدین ترتیب تمامی مدارس آموزش شخصی خود را آغاز می کنند. اما با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، ظرفیت پذیرش همه دانش آموزان وجود ندارد و لازم است از مدارس نوبتی یا فضاهای دیگر مانند سالن های ورزشی برای تمرین استفاده شود. ما برای بازگشایی مدارس استثنایی و مدارس شبانه روزی عجله نداریم زیرا با مدارس دیگر متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه معلمان استان از واکسینه شدن خودداری نکردند، گفت: از 14 هزار معلمی که در استان مرکزی تدریس می کنند، تعداد محدودی واکسینه نشده اند. این افراد دلایلی هم دارند از جمله منتظر آمدن واکسن مخصوص (فخرا) یا عدم تزریق واکسن به دلیل توصیه پزشک یا عفونت خانوادگی که امیدواریم در آینده نزدیک واکسن زده شود. اما در صورت امتناع معلم از واکسینه شدن به شورای تخلفات معرفی می شود و طبق قانون با او برخورد می شود.

جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: از اوایل مهرماه 1035 بازدید از مدارس انجام شده است. 120 پرونده، 109 نامه به آموزش و پرورش و 11 پرونده به مدارس به دلیل رعایت نکردن قانون بسته شد. پروتکل ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید