آموزش: هزینه تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا به والدین دانش آموزان پرداخت می شود.

آموزش: هزینه تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا به والدین دانش آموزان پرداخت می شود.

در پی دستور رئیس کل دادگستری و پیگیری های لازم مبنی بر استرداد وجوه غیرقانونی اولیای دانش آموزان در تعطیلات متعدد مدارس به دلیل هوای کثیف سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که هزینه های دریافتی اولیا به آنها بازگردانده می شود. آنها

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، مدارس کشور سال گذشته به دلیل هوای کثیف روزهای زیادی تعطیل بود و کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد و والدین دانش آموزان هزینه خدمات اجتماعی مانند هزینه ایاب و ذهاب مدارس را پرداخت کردند. در ازای آن هیچ خدماتی دریافت نکردند و این امر باعث نارضایتی خانواده ها و تضییع حقوق آنها شد.

در پی این مشکل و در راستای حفظ حقوق عامه، رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری این معضل را صادر کرده است.

حجت الاسلام محسنی آژه ای در جلسه چهارم بهمن ماه 1401 شورای عالی قضایی با اشاره به میزان تعطیلی مدارس و مشکلات پیش روی اولیا و دانش آموزان این منطقه گفت: به جز موارد مربوط به امور آموزشی و پرورشی موضوعات آموزشی که خود مکان قابل بررسی است، یکی از مشکلاتی که به دلیل تعطیلی بسیاری از مدارس در سال تحصیلی جاری به وجود آمد، موضوع اخذ وجه از اولیای دانش آموزان برای هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب و خدمات غذایی به آنها بود. دانش آموزان؛ گاهی اوقات والدین دانش آموزان گلایه دارند که به دلیل تعطیلی زیاد مدارس در سال تحصیلی جاری، مبالغی که بابت خدمات ایاب و ذهاب و همچنین غذای دانش آموزان دریافت کرده اند به آنها بازگردانده نمی شود و حتی در برخی موارد مدارس نسبت به وصول این چک های دریافتی از والدین دانش آموزان

رئیس قوه قضائیه افزود: بر این اساس مطلوب است دادستان کل کشور با استماع اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش و همچنین اولیاء، اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.

پس از این دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور، معاون حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور وارد پرونده شد و از وزارت آموزش و پرورش خواست توضیحات و اقدامات لازم را انجام دهد. در این رابطه.

دادستان کل کشور، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد با بررسی دقیق پرونده‌ها و گزارش‌ها، با مراکز و مدارس متخلف برخورد قانونی و نسبت به استرداد وجوه غیرقانونی به دست آمده به اولیای دانش‌آموزان اقدام کند.

بر این اساس و در پی پیگیری های دستگاه قضایی، وزارت آموزش و پرورش اخیرا طی نامه ای به دادستان کل کشور موضوع دریافت آموزش فوق برنامه، سرویس مدارس و مواد غذایی از مدارس و مراکز غیردولتی را که توسط والدین جمع آوری شده بود، اعلام کرد. تعطیلات در جلسه سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و مقرر شد شهریه های دریافتی اولیا به آنها مسترد شود و یا در شهریه سال تحصیلی آینده به عنوان بستانکار در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید