دغدغه والدین دانش آموزان باید در مدارس جدی گرفته شود


ساعت: 12:08
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919976

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: امروز دغدغه والدین نسبت به فرزندان به ویژه در مدارس باید به عنوان مقوله مهم تربیتی جدی گرفته شود و روش های تربیتی به درستی اعمال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید کنسل صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان ایثارگر و ایثارگر با موضوع «ضیافت ستارگان» که در ساری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: نقش آفرینی شهدای عزیز، جانبازان آزادگان سرافراز در هشت سال دفاع مقدس در ذهن مردم ما ماندگار شده است، وی گفت: تا زمانی که جان داریم، هر نفس ما مرهون جانفشانی ها و جانفشانی های این عزیزان است. .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری باید همواره سرلوحه امور باشد، گفت: امروز اهتمام والدین به فرزندان به ویژه در مدارس باید مقوله تربیتی مهمی باشد. به طور جدی و روش های آموزشی باید به درستی اعمال شود.

وی با بیان اینکه فرزندان ما سرشار از عشق و محبت هستند، گفت: همیشه نباید به فرزندانمان آموزش دهیم، بلکه باید از این جوانان با انگیزه یاد بگیریم، عواطف و احساسات نهفته در وجودشان پاک و پاکیزه است، حاکمان تربیت و آموزش باید به گونه ای عمل کند که ذائقه دانش آموزان تلخ نباشد.

کوهنسال یادآور شد: همه باید به شفافیت و صداقتی که در فرزندانمان می بینیم غبطه بخوریم، این صداقت و حس عشق باید در ما نهادینه شود، این نگاه پرشوری که در وجود جوانان و نوزادان است، بخش بزرگی از این نشاط و طراوت می تواند فضای مهربانی و دوستی بین آنها را طعم دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: شهدا مصداق بارز نیکی بودند و راهی پر از خطر و شادی را پیمودند. شهدای عزیز مهربانی را در دل فرزندانتان قرار دهید. اگر این خصلت اخلاقی رشد کند و رشد کند و مستمر باشد راه سعادت فرا می رسد و دستاوردهای عالی محقق می شود و در آبادانی کشور ما مؤثر خواهد بود.

کهنسال بر مشارکت کودکان و دانش آموزان در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: نباید مدرسه را به عنوان فضای آموزشی، استفاده از کتابخانه، موزه و… ببینیم. می تواند در آموزش دانش آموزان موثر باشد. ما باید به فرزندان خود نحوه معاشرت را بیاموزیم، کودکان امروزی به اردوهای علمی و تفریحی نیاز دارند.

وی اذعان داشت: مدارس شهید باید بیشتر به کارهای علمی و پژوهشی روی بیاورند و دانش آموزان گران قیمت را به این مسیر سوق دهند و پیگیری مخاطبان با انتقال موضوعات همراه باشد.

مدیرکل بنیاد مازندران با اشاره به استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: امروز باید محتوای وصیت نامه شهدا از جنبه های مختلف (ولایی، سرمایه اجتماعی، کار گروهی، سبک زندگی، عفاف و حجاب) تحلیل شود. ، دعا ، بصیرت و …) و گفتن آن به دانش آموزان نیز در توانمندسازی خانواده ها موثر خواهد بود.

کنسال تصریح کرد: باید کار گروهی و تعامل بین دانش آموزان را در این مدارس افزایش دهیم، این عزیزان انسان های پاکی با ذهن و فکر خلاق هستند، این نگاه باید به همه مدارس ما تعمیم یابد.

در این مراسم که با حضور والدین، معاون آموزشی مازندران و رئیس بنیاد ساری برگزار شد از دانش آموزان برتر و فداکار دبستان دخترانه ساری تجلیل شد.

دیدار با مدیر حج و زیارت استان جهت هماهنگی و پیگیری اعزام خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به عتبات، حضور در جلسه شورای استانی موسسه ایثار، شرکت در مراسم ایام فاطمیه در محل بیت آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و دیدار با گروه فنی مهندسی بنیاد در ارتباط با ساخت مرکز توانبخشی از دیگر برنامه های مدیرکل بنیاد مازندران بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید