وزیر کشور: در حوادث اخیر مشکل عمده ای در مدارس نداشتیم/ در برخی مدارس مشکلات متعددی وجود داشت که با تذکراتی که داده شد برطرف شد/ تعدادی از دانش آموزان دچار آسیب دیدگی هستند و مشغول انجام برخی کارها هستند. مشکل آنها باید با مهربانی حل شود

وزیر کشور: در حوادث اخیر مشکل عمده ای در مدارس نداشتیم/ در برخی مدارس مشکلات متعددی وجود داشت که با تذکراتی که داده شد برطرف شد/ تعدادی از دانش آموزان دچار آسیب دیدگی هستند و مشغول انجام برخی کارها هستند.  مشکل آنها باید با مهربانی حل شود

روز جدید احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت مدارس در حوادث اخیر و اغتشاشات و کنترل بی نظمی ها گفت: دانش آموزان ما دانش آموزانی انقلابی، خوب و متعهد هستند. ما در مدارس مشکل بزرگی نداشتیم و اگر مشکلی بود حل می شد. وی افزود: معدود دانش آموزانی که ممکن است دچار آسیب باشند و به هر حال کمبودهای روحی و فکری دارند که برخی کارها را انجام می دهند. مشکل آنها باید با لطفی که انجام می شود حل شود.

وزیر کشور در خصوص وضعیت مدارس در حوادث و اغتشاشات اخیر و کنترل بی نظمی ها گفت: دانش آموزان ما دانش آموزانی انقلابی، خوب و متعهد هستند. ما در مدارس مشکل بزرگی نداشتیم و اگر مشکلی بود حل می شد.

احمد وحیدی در حاشیه نشست علمی تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در اتفاقات اخیر در مدارس مشکل اساسی نداشته ایم. در برخی از مدارس مشکلات کمی وجود داشت و به تذکراتی که به اولیاء و معلمان داده می شد توجه می کردند و در صورت وجود مشکل حل می شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آن معدود دانش‌آموزانی که دچار آسیب می‌شوند و در هر حال دچار شکاف روحی و روانی هستند که برخی کارها را انجام می‌دهند. مشکل آنها باید با لطفی که انجام می شود حل شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که دانشجویان چگونه باید از کشور حفاظت کنند، گفت: در مجموع مشکلی با دانشجویان نداشته ایم. عملکرد آنها بسیار خوب است و البته دانشجویان امید و آینده یک کشور هستند و باید خوب درس بخوانند و متعهدانه و مسئولانه همه نیازهای کشور خود را بشناسند و می توانند بازیگران اصلی صحنه حاکمیت آینده باشند. کشور .

احمد وحیدی همچنین در نشست علمی و کارشناسی مدیران ارشد سازمان اجتماعی کشور که صبح امروز با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی و علی محمد قادری رئیس سازمان اجتماعی کشور برگزار شد، گفت: و ماهیت سازمان کمک به کسانی است که رنج می برند آنها آسیب دیده اند و در شرایطی قرار گرفته اند که نیاز به کمک و حمایت دارند و این یکی از بزرگترین موهبت هایی است که یک سازمان می تواند برای رفع نیازهای مردم فراهم کند.

وی با بیان اینکه سازمان اجتماعی علاوه بر زاییده انقلاب، نهادی انقلابی است و عمق توجه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به رسیدگی به مشکلات افراد حادثه دیده و آسیب دیدگان نشان می دهد، تصریح کرد: خود یک نهاد انقلابی است.وی گفت: بهزیستی نیز یک نهاد اجتماعی است که به فرآیندهای مختلف اجتماعی در کشور می پردازد، آنها را بررسی می کند و برای آنها چاره جویی می کند و با عموم جامعه که درصدی از کل جامعه است مواجه می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مددکاری اجتماعی یک نهاد امدادی و مددکاری و به طور کلی نهادی با مجموعه وظایف پیچیده است که بسیار مهم است، تصریح کرد: اهمیت این امر زمانی بیشتر نمایان می شود که مقام معظم رهبری رهبر انقلاب جلسات متعددی برگزار کرده و از مسئولان خواسته اند که اقدامات جدی انجام دهند و به این موضوع توجه کنند.

وحیدی تصریح کرد: در هر جامعه ای آسیب های اجتماعی وجود دارد. اما این آسیب های اجتماعی حتی اگر اندک باشد در جامعه ما که مکتبی قوی و پویا و آرمان های بلند و رسالت مهم جهانی دارد زیاد است و این رسالت یک رسالت انسانی و اخلاقی است.

وی تصریح کرد: اگر به خودکشی ها در دنیا نگاه کنید خیلی بیشتر است اما برای کشور عزیز و مقدس ما مورد دیگری اضافه می شود که حکایت از زندگی، پویایی و رشد دارد. گاهی انسان در انزوای روحی، روحی و اجتماعی قرار می گیرد و نمی تواند رابطه خود را با محیط برقرار کند، به همین دلیل دچار افسردگی و اختلال روانی و اضطراب از آینده می شود و دست به چنین اقدامی می زند. اما این عمل روح و روان افراد تماشاگر را بسیار کمرنگ می کند و این سوال در جای خود اهمیت می یابد و باید ریشه آن را بشناسیم و بررسی کنیم که چرا فرد دچار چنین آسیبی می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از آسیب هایی که امروز در جامعه ما وجود دارد، ناشی از ورود فرهنگ مهاجم و مخرب غربی بوده است و گفت: این فرهنگ در هر کجا که توانسته راه پیدا کند و به اندازه ای که موفق به نفوذ شده است. ما آسیب دیده ایم و این نشان می دهد که تمدن غرب تا چه اندازه می تواند برای روح و جسم مردم مخرب باشد.

وی ادامه داد: در تحلیل این گونه سوالات تنها تحلیل های روانشناختی صورت می گیرد. تحلیل روانشناختی در جای خود مهم است، اما گاهی باید به تحلیل و آسیب های ناشی از معضلات اجتماعی توجه عمیق داشت و این در جای خود مهم است. تعاملات اجتماعی فراوانی که وجود دارد، اگر در نظر گرفته نشود، می تواند آسیب های زیادی به بار آورد.

وحیدی با اشاره به فضای مجازی گفت: ببینید فضای مجازی بدون مدیریت و نظارت چقدر آسیب های زیادی به بار آورده است و همان جریاناتی که در گذشته اتفاق افتاده برای مردم کوچه و خیابان ناراحتی ایجاد کرده است، هرچند در قالب یک جنگ ترکیبی دشمن در حال شکل گیری است. حضور خیابانی در حضور برخی جریان های مزاحم حرفه ای به همراه عده ای احساساتی داشت. اما وقتی نگاه می کنیم می بینیم که بخش قابل توجهی از آن ناشی از جریان فضای مجازی بدون مدیریت و نظارت است که مخرب ذهن و روح جوان ماست که ذهن را مهندسی می کند و جنگ شناختی را شروع می کند و اصل آن این است که اسارت ذهن و روح . آنها مالکیت ذهن و روح را بر مالکیت زمین ترجیح می دهند.

وزیر کشور در خصوص بازی های یارانه ای خاطرنشان کرد: شنیده اید که بازی هایی که فردی حتی خودکشی می کند در دنیا رواج پیدا کرده است. نتیجه این تلفیق فرهنگ منحط غرب با ابزار و فناوری روز، بازی است که آدم به مرز خودکشی می رسد.

وی بیان کرد: شناخت و شناسایی محیط خود از جمله محیطی که از بیرون بر ما تأثیر می گذارد، محیط بین المللی و محیط اجتماعی خودمان در تحلیل آسیب های اجتماعی بسیار مهم است. این مشکل اهمیت کار بستگان را در سازمان اجتماعی چند برابر و دو چندان می کند. یعنی اگر متوجه شدید که شاید آسیب های اجتماعی ما در حال افزایش است، نشان دهنده این است که باید در راهبردها و تصمیمات خود تجدید نظر کنیم، زیرا اصل این است که آسیب های اجتماعی باید کنترل و کاهش یابد و انشاءالله به حداقل برسیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان اجتماعی در وزارت کشور است و مسئولیت اجتماعی کل بر عهده وزارت کشور است، باید بتوانیم با کمک یکدیگر به انسجام سیاست ها و استراتژی های چندجانبه مشترک و تصمیم گیری های حساب شده دست پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه معضلات اجتماعی بسیار پیچیده است و نمی توان برای همه نسخه کلی ارائه کرد، افزود: یکی از مزیت های کشور ما گستردگی قلمرو و وجود قومیت ها، سنت ها و آداب و رسوم مختلف است و اینها از جمله مزیت های کشور است. از مزیت های عزیزمان است و طبیعی است که سیاست هایی که می خواهیم اجرا کنیم و راهکارها باید بر اساس آن طراحی شود و این بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید