از ناحیه سر و صورت مهسا امینی هیچ اثری از آسیب دیدگی دیده نمی شود


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898927

نظر اولیه مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران:

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در اولین اظهارات خود اعلام کرد: هیچ گونه آثار جراحت در ناحیه سر و صورت، کبودی اطراف چشم و عدم شکستگی در قاعده جمجمه مشاهده نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران نظر اولیه این سازمان در خصوص رسیدگی به پرونده مهسا امینی را تشریح کرد.

در این کامنت فقط به مواردی مانند مدارک پزشکی مرحوم امینی و معاینه فیزیکی جسد اشاره شده است و در این بین مشخص شدن علت فوت متوفی زمان بر است که پس از نتیجه معاینه از کارشناسی انجام شده است. کالبد شکافی جسد و مدارک پزشکی انجام می شود که در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی تحویل مرجع قضایی می شود.

مهدی فروزش از روند رسیدگی به پرونده مهسا امینی در سازمان پزشکی قانونی و اینکه چرا جسد متوفی در مدت کوتاهی به خانواده اش تحویل داده شد و جسد چند روزی در پزشکی قانونی نگهداری نشد گفت. وی برای انجام معاینات گفت: طبق دستورالعمل و نکاتی که در سازمان پزشکی قانونی کشور تعیین شده است، در فرآیند رسیدگی و رسیدگی به پرونده های ارجاعی به این سازمان و همچنین با توجه به اینکه هویت از بدن شناخته شده است.

وی افزود: روند رسیدگی به پرونده اجساد با هویت مشخص به طور طبیعی بسیار کوتاهتر از اجسادی است که هویت آنها مشخص نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیان کرد: با توجه به اینکه هویت متوفی مهسا امینی مشخص بود؛ در کمترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی شد.

فروزش افزود: با توجه به اینکه هرگونه اظهارنظر در سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص پرونده های ارجاع شده به این سازمان مستلزم مستندات دقیق و مستدل است، در این مورد خاص تاکنون مستندات پزشکی قابل استناد تنها یک مورد بستری شده در بیمارستان وی در سال 1385 فوت کرده است. سن 8 سالگی و این مورد مربوط به جراحی مغز در یکی از بیمارستان های تهران بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص شبهات مطرح شده درباره پرونده مهسا امینی گفت: با توجه به اینکه در فضای مجازی اطلاعات نادرست و غیرعلمی مبنی بر خروج خون از گوش، شکستگی قاعده جمجمه و آسیب به اندام های داخلی وجود دارد. از جسد متوفی باید گزارش دهیم که در معاینه فیزیکی و کالبد شکافی هیچ اثری از جراحت در ناحیه سر و صورت، خونریزی اطراف چشم و شکستگی در قاعده جمجمه مشاهده نشد.

فروزش تصریح کرد: در کالبدشکافی جسد و شکم هیچ گونه علائمی از خونریزی، له شدن و پارگی در اندام های داخلی بدن مشاهده نشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پایان تاکید کرد: آنچه نیاز به زمان دارد، تعیین علت فوت متوفی است که پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش نمونه های گرفته شده و تلفیق با نتایج آزمایشات انجام می شود. معاینه و کالبد شکافی جسد و مدارک پزشکی در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی به مرجع قضایی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید