محاکمه مسئولان در دادگاه و افکار عمومی/ در برخی از خیابان های زنجان اثری از معماری ایرانی- اسلامی دیده نمی شود.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814035

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه روزی مسئولیت ها تمام می شود و باید در دو دادگاه با هم ملاقات کنیم، گفت: این دادگاه ها شامل دیوان عدالت الهی و دادگاه افکار عمومی است که در مورد عملکرد ما قضاوت می کنند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی ظهر امروز در شورای اداری استان زنجان با اشاره به روزهای پایانی سال اظهار داشت: روزها به سرعت می گذرد و زمان می گذرد و نکته قابل توجه این است که روزهای قبل بر نمی گردد.

وی با بیان اینکه فرصت هایی که برای ما ایجاد می شود ماندگار نیست و روزی تمام می شود، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) می فرمایند مسئولیت ها میدان است و هرکس بیاید به موقع می گذارد و مسئولیت به نفر بعدی واگذار می شود. .

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید در دو دادگاه با هم ملاقات کنیم، افزود: اول. قضاوت عدل الهی است و شکی در آن نیست زیرا قضاوت کننده همه چیز را دیده است و طبق آیات قرآن کریم همه جا و اعضا و جوارح ما در این قضاوت شهادت می دهند.

وی گفت: دادگاه بعدی افکار عمومی است. همانطور که دیروز قضاوت کردیم، آینده نیز ما را قضاوت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بنابراین لازم نیست همه مشکلات یک شبه حل و فصل شود، بلکه باید تلاش کرد تا بتوان از راه دور اظهار نظر کرد، بلکه باید وارد کار شد و مسئولیت و سپس کار مربوطه را برعهده بگیرد.» او اظهار نظر کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ماه شعبان گفت: شعبان تنها ماهی است که در آن عزاداری نیست و امام سجاد(ع) در صحیفه سجاد فرمودند شعبان غرق در رحمت الهی است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: روزه، استغفار، احسان، ذکر، صله رحم و دستگیری از نیازمندان از محورهای تزکیه ماه شعبان است.


* ادارات باید در زیباسازی شهر زنجان مشارکت داشته باشند

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در این نشست گفت: امسال با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا، گشایشی در برنامه های نوروزی برای شهروندان ایجاد شد. پارسال بعد از عید نوروز.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در این راستا خود را برای استقبال از نوروز آماده می کند، گفت: بخشی از زیباسازی شهر زنجان به دستگاه های اجرایی شورای اداری استان واگذار می شود تا ضمن زیباسازی به نوعی زشتی فضای شهری

فیروزفر با اشاره به تحقیقات انجام شده بر روی تلویزیون ورودی ادارات واقع در زنجان، خاطرنشان کرد: برای هر دستگاه موارد جداگانه ای در نظر گرفته شده است که از مدیران دستگاه ها انتظار می رود تا برای تعطیلات نوروزی آمادگی لازم را داشته باشند، از جمله رنگ آمیزی دیوارها و نرده ها نادیده گرفتن راهروها، جلوگیری از موانع. در راهروها، استندهای تبلیغاتی را در مقابل دفاتر سازماندهی کنید، رنگ های قدیمی روی دیوارها را تجدید کنید، تابلوهای غیر ضروری را از روی دیوارها بردارید و تابلوهای لازم را در جای مناسب نصب کنید.

شهردار زنجان گفت: در صورت ورود ادارات به زیباسازی شهر سیمای شهر زنجان بین 30 تا 40 درصد تغییر می کند و موارد ذکر شده در مورد دستگاه ها بسیار آسان است.

وی گفت: اجرای همه این اقدامات برای شهرداری به تنهایی سخت است و به همین دلیل اصرار داریم که ادارات در زیباسازی شهر مشارکت داشته باشند چرا که مردم حق دارند از چهره خوب شهر بهره مند شوند. “

فیروزفر با بیان اینکه اصلاح موارد از ادارات و مراکز مختلف کمک زیادی به زیبایی شهر می کند، افزود: انتظار می رود دستگاه ها علاوه بر زیباسازی محیط اداری برای استقبال از نوروز برای همیشه این کار را انجام دهند.


در برخی از خیابان های زنجان اثری از معماری ایرانی- اسلامی دیده نمی شود

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: پیشنهادات شهرداری برای حذف موارد مذکور در قانون شهرداری ها مصوب 1334 در مواد 55، 56، 57، 85، 96، 100، 101 و 110 آمده است.

وی گفت: اگر تا 26 اسفند (نیمه شعبان) تعمیرات دستگاه را داشته باشیم، می توانیم آماده استقبال از نوروز باشیم.

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری نیز در این راستا برای استقبال از نوروز گامی برداشته است، گفت: گاهاً توجه می شود که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی جدی گرفته نمی شود، انتظار می رود همه دستگاه ها در جای خود پرچم داشته باشند. و به خصوص احترام به این نماد.«باور کنید.

امرولا حسنی مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان زنجان نیز در این نشست گفت: شهرسازی و معماری ایرانی-اسلامی در راستای احیاء و توسعه نمادهای ایرانی-اسلامی تلاش می کنند که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند. انتظار می رود شهرداری توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از خیابان های زنجان اثری از معماری ایرانی-اسلامی دیده نمی شود، افزود: متاسفانه دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این حوزه به فراموشی سپرده شده و در طرح مهندسی کشور نیز آمده است که نمادسازی و بازنمایی فرهنگ مقاومت و ایثار در معماری و شهرسازی باید برای عموم مردم مناسب باشد.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: می‌توانیم برخی از موارد را در واحدهای اداری ساماندهی کنیم، اما برخی مدارس با دیوارهای ویژه در مراکز ویژه شهر مستقر هستند. دستگاه ها نیز از نظر وظایف و جایگاه خود توجیه می شوند و خروجی مناسب و مطلوبی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید