لباس اقوام ایرانی متأثر از معماری است/طراحان مد و معماری، هنر ایرانیان را به جهان معرفی می کنند

در نشست معماری فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری عنوان شد؛

دبیر بخش معماری فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری گفت:اولین فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دبیر بخش معماری فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری با اشاره به اینکه اولین فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری  در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود گفت:فراخوان جشنواره فیبوناچی شهریورماه منتشر شده و تاکنون نزدیک به 11 هزار طرح از 11 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مهران آریایی‌نیا به بخش جوایز این فستیوال پرداخت و افزود: سه جایزه 100 میلیون تومانی برای بخش‌های مد، معماری و عکاسی در نظر گرفته شده است.همچنین 8 تندیس در حوزه معماری و 8 تندیس در حوزه مد و لباس خواهیم داشت و در کنار این موارد جایزه معمار برتر، طراح برتر لباس و عکاس برتر سال را خواهیم داشت. 

به گفته وی از داوران بین‌المللی برای داوری آثار حاضر در جشنواره فیبوناچی استفاده خواهد شد.

دبیر بخش معماری فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری با بیان اینکه طراحان معماری هم می‌توانند از حوزه مد و لباس بهره گیرند.عنوان کرد:به دنبال طرح‌ها و ایده‌های نو و تلفیقی در حوزه مد و معماری هستیم .

مهران آریایی‌نیا در پاسخ به این سوال که ایده فستیوال از کجا آمده است گفت:ایده برگزاری فستیوال از آنجا آمده که می‌بینیم در معماری در حوزه مد و لباس تلفیقی وجود دارد. با مشاهده اقوام داخل کشور شاهد این نکته هستیم که لباس اقوام متأثر از معماری است. این فستیوال باعث این می‌شود که معماران و طراحان خوب داخل کشور شناخته شوند.

وی توضیح داد: امیدواریم ارتباط مناسبی در این زمینه با کشورهای مختلف داشته باشیم و طراحان مختلفی از کشورهای مختلف بتوانند در این فستیوال با طراحان داخلی آشنا شوند. برای اینکه طراحان مختلف بتوانند حضور داشته باشند تصمیم گرفته‌ایم که این فستیوال را رایگان برگزار کنیم. در پایان جشنواره در هر کدام از رشته‌های این مسابقه 100 نفر به عنوان نامزد انتخاب خواهند شد.

در ادامه دبیر مد و لباس با اشاره به اینکه هدف از برگزاری فستیوال فیبوناچی شناخت طراحان و عکاسان برتر است افزود: ما مرجع پوشش اسلامی در کل دنیا هستیم ولی با وجود اینکه در دوره‌های مختلف تاریخی در درون ایران پوشش‌های مختلفی داشته‌ایم نتوانسته‌ایم در جوامع بین‌المللی این پوشش‌های تاریخی را ارائه دهیم.

مرجان دلخواه تصریح کرد:معتقدم بانوان یکی از بخش‌های مهم سازنده کشور هستند. هدف این جشنواره کشف استعدادهای واقعی در این حوزه است و شناساندن طراحان ایرانی در زمینه‌‌های مد و لباس، معماری و عکاسی به سراسر جهان است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید