محاکمه و محاکمه 300 نفر از مدیران مفاسد اقتصادی در سال 1401.

محاکمه و محاکمه 300 نفر از مدیران مفاسد اقتصادی در سال 1401.

رئیس قاضی استان تهران گفت: سال گذشته در حوزه پیشگیری از فساد و رانت خواری بیش از 300 نفر از مدیران مقصر در ادارات و سازمان های دولتی و عمومی در پرونده های مبارزه با مفاسد اقتصادی تحت تعقیب و محاکمه قرار گرفتند.

بر اساس گزارش قوه قضائیه، علی القاصی گفت: اقدامات همکارانم در موارد و موضوعات خاص مرتبط با عناصر تروریستی و دست اندرکاران اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه نیروهای دشمن در سال های اخیر و در اقصی نقاط کشور است. برجسته .

وی افزود: پرونده های مرتبط با عناصر گروهک های تروریستی در دادسرا و دادگاه رسیدگی و احکام صادر و بعضاً اجرا می شد که یکی از اقدامات برجسته همکاران در مجموعه قضایی تهران در سال گذشته بود.

رئیس قاضی استان تهران تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه پیشگیری از فساد و رانت خواری بیش از 300 نفر از مدیران مقصر در ادارات و سازمان های دولتی و دولتی در پرونده های مبارزه با مفاسد اقتصادی تحت تعقیب و محاکمه قرار گرفتند.

القاصی تصریح کرد: در دادسرا و دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی تلاش شد تا در فضایی آرام و به دور از هیاهو و کاملاً بی طرفانه و به دور از جرایم اقتصادی به پرونده های حوزه قضایی مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی رسیدگی شود. در مجموع 7000 پرونده در این مجتمع مختومه شد که از این تعداد 329 پرونده در شعب ویژه رسیدگی به جرایم متخلفان نظام اقتصادی صادر شد.

وی افزود: در سال 1401 تعداد 119 پرونده مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی به ارزش 360 هزار میلیارد تومان در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف موضوع مهمی در کاهش پرونده ها است، تاکید کرد: در سال گذشته در اجرای برنامه های عملیاتی در حوزه توسعه حل اختلاف، وجود دارد. دو بخشنامه صادر شده در سطح کل دادگستری استان تهران که توسط روسا و دادستان ها به درستی اجرا شد، میانگین ارزش صلح و سازش را 52.25 درصد افزایش دادیم.

وی افزود: در سال جدید علاوه بر ارتقای این سطح، برخی از مناطق نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به میانگین استانی هستند.

القاصی راه اندازی شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف به ویژه در حوزه رسیدگی به دعاوی و دعاوی شعب دانش بنیان و شرکت های تولیدی و کارخانجات مستقر در شهرهای صنعتی را اقدامی برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران دانست و تصریح کرد: : با اجرای دستورالعمل های حوزه رسیدگی در صورت بروز حوادث از ورود این موارد به شعب جلوگیری شد و با صدور رای اصلاحی و گزارش در زمان کوتاه تری رضایت مردم در حوادث تصادفات با آرامش 98 درصدی تامین شد. ذهن و درصد سازش.

دیدگاهتان را بنویسید