تولید مشترک 300 هزار خودروی اقتصادی توسط دو شرکت خودروسازی / خودروهای اقتصادی ایران خودرو در محدوده قیمتی 180 تا 300 میلیون


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892955

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به بازه قیمتی 180 تا 300 میلیون خودروی اقتصادی از این مجموعه، گفت: افزایش 50 درصدی تولید دانا در سال آینده و صادرات این خودرو به آذربایجان در دستور کار قرار دارد و قول داد تا تولید 300 هزار خودرو مشترک با سایپا.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو، در خصوص خودروی اقتصادی ایران خودرو، زمان عرضه و مشخصات کیفی و قیمتی آن به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ خبر داد. گفت: برنامه ریزی شده و در حال برنامه ریزی هستیم ماشین اقتصادی بررسی گروه صنعتی ایران خودرو در 5 متغیر قیمتی بسته به مشخصات خودرو که با توجه به قیمت های روز بازار ماشین اقتصادی پیش بینی می شود در بازه قیمتی بین 180 تا 300 میلیون تومان به افراد عرضه کنیم.


بیشتر بخوانید:

سازوکار وزارت حراست برای واردات خودروهای اقتصادی


محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

وی گفت: نمونه هایی از این خودرو هم اکنون در مرکز تحقیق و توسعه ما ساخته شده و در حال تست است و امیدواریم با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده پروژه محصول مشترک با سایپا را تکمیل کنیم.

وی به مناسبت این پروژه مشترک گفت: ماشین اقتصادی با پیگیری های شرکت جت رو در حال توسعه است و امیدواریم به زودی این طرح اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با موضوع تحقیق و بر اساس سیاست جدید این وزارتخانه، سکوت برای به اشتراک گذاشتن اسناد و فعالیت های تحقیق و توسعه دو شرکت (ایران خودرو و سایپا) برقرار شد تا هر دو خودروساز بتوانند به تولید با کیفیت بالا ادامه دهند. ماشین با کیفیت و قیمت مناسب ارائه مردم.


افزایش 50 درصدی تولید و صادرات دانا به آذربایجان / 300 هزار تولید مشترک

وی در مورد تعداد تولید نیز گفت: برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر بر اساس تولید 300 هزار دستگاه است. ماشین اقتصادی در این پروژه تصور می شود هزینه تولید آن کاهش یافته و به صرفه و با هزینه کمتر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال افزایش تولید گفت: ایران خودرو برنامه های ویژه ای برای افزایش تولید دانا به ویژه در آذربایجان دارد و تلاش می کنیم امسال تولید این خودرو را حدود 50 درصد افزایش دهیم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف افزایش تولید دانا در استان آذربایجان افزایش صادرات این خودرو به آذربایجان است تا در مرحله بعدی این برنامه آزمایشی باعث افزایش تولید و صادرات به سایر کشورها شود.

1a5860bf c99c 4108 9e65 91b28a60c1d1 خبر خاکستری

من گزارش میدم راه عاقلانه; نمونه اولیه Crosslook به عنوان محصول مشترک دو خودروساز داخلی به عنوان یک ماشین اقتصادی مشترک، با گیربکس پنج سرعته دستی که برای آن گیربکس اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است، سه روز پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون حمل و نقل این وزارتخانه عرضه شد. از صامت این خودرو دارای موتور یک لیتری سه سیلندر با قدرت 75 اسب بخار و گشتاور 100 نیوتن متر است که موتور ساخت گروه صنعتی ایران خودرو در این محصول در هر 100 کیلومتر کمتر از پنج لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید